Reklama

Geopolityka

PKP Intercity ogłasza postępowanie na wagony do przewozu żołnierzy

Fot. Peżot/Wikimedia Commons, CC BY 4.0
Fot. Peżot/Wikimedia Commons, CC BY 4.0

PKP Intercity ogłosiło postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego na 8 nowych wagonów osobowych do przewozu osób na potrzeby Sił Zbrojnych RP. Ogłoszenie o postępowaniu jest kontynuacją procesu zakupowego, który zapoczątkowało zapytanie o informację z sierpnia bieżącego roku.

Jak wskazuje PKP Intercity, wagony muszą posiadać zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji podsystemu zgodnego z odnośnymi TSI oraz dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań krajowych w zakresie eksploatacji po sieciach następujących państw: Polska, Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia.

Parametr ten uległ zmianie od sierpnia, kiedy to w zapytaniu o informację poszukiwano wagonów dopuszczonych do ruchu w aż 21 europejskich krajach (Austria, Belgia, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Czechy, Dania, Francja, Grecja, Holandia, Litwa, Luksemburg, Macedonia, Niemcy, Norwegia, Rumunia, Serbia, Słowacja, Szwecja, Turcja, Węgry, Wielka Brytania i Włochy). 

Zamawiający wymaga dostarczenia wagonów fabrycznie nowych, tj. zbudowanych z fabrycznie nowych elementów, zespołów, podzespołów i części, dotychczas nie eksploatowanych. Spośród 8 wagonów 6 wagonów ma być bezprzedziałowych, drugiej klasy do przewozu osób (żołnierzy), kolejne 2 wagony mają być przedziałowe, drugiej klasy do przewozu konwoju.

Wedle informacji udostępnionych w zapytaniu o informację 6 wagonów bezprzedziałowych ma posiadać po 72 miejsca siedzące na fotelach (z gniazdkiem elektrycznym przy każdym fotelu), aneks kuchenny i dwie modułowe kabiny WC, klimatyzację oraz izolację cieplną, instalacje rozgłoszeniową oraz system audio-wizualny z napędem DVD, czytnikami kart SD/MMC/IMS, portami USB, transmiterem FM, monitorami LCD i nagłośnieniem.

Dwa wagony przedziałowe (konwojowe) maja dysponować sześcioma przedziałami z czterema miejscami do leżenia każde, przedziałem kierownika z jednym miejscem do leżenia, stolikiem i sejfem; salę konferencyjną ze stołem, 14 krzesłami oraz stojakiem na broń; zabudowany dwupoziomowy regał wraz z sejfem na broń oraz aneks kuchenny, kabiny WC, klimatyzację oraz instalację rozgłoszeniową i system audio-wideo jak wyżej.

Kryteria na bazie jakich wyłoniony zostanie zwycięzca przetargu to: okres gwarancji i rękojmi (waga: 10) i cena (waga: 90). Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu upływa 29 grudnia 2017 o godzinie 10:30.

Reklama
Reklama

Komentarze (6)

  1. CB

    Przez dłuższy czas była o tym cisza, więc myślałem, że zrezygnowali z tego kolejnego pomysłu, jak marnotrawić środki MON. A jednak nie... Naprawdę to jest akurat teraz nam potrzebne?!

    1. andy

      W tym przypadku nie będą marnotrawić pieniędzy z MON, bo przetarg ogłosiło PKP, a nie IU. Czyżby w MON brakowało pieniędzy nawet na ten cel?

    2. PolExit

      Wolałbyś żeby przemieszczali sie na piechotę jak w 1939

  2. sylwester

    i ja tak się spytam i niby po co im te wagony ogarnęli by się

  3. Olgierd

    "Wagony konwojowe"? Konwój czyli dozorcy pilnujący pozostałych pasażerów. Kim więc będą ci "pasażerowie? Ciekawe, bardzo ciekawe.

  4. Osinobus

    Autosan mógłby spróbować, No chyba, że się spóźni :-D

  5. men

    Taaa, nawet patriot przy tej potrzebie Sz RP wysiada

  6. Dyktatorek

    Przerost formy nad treścią...jakby żonierze nie mogli w ramach potrzeby jechać normalnymi wagonami...