MON: 15 kilometrów ogrodzenia już na granicy

1 września 2021, 14:45
51397103277_a60b6a99c7_c
Fot. st. szer. Wojciech Król CO/MON
Reklama

Na polsko-białoruskiej granicy powstało już prawie 15 kilometrów ogrodzenia - poinformowało w środę Ministerstwo Obrony Narodowej. Jak zaznaczono, działania Straży Granicznej wspiera około dwóch tysięcy żołnierzy Wojska Polskiego.

"Na polsko - białoruskiej granicy powstało już prawie 15 km ogrodzenia. @Straz_Graniczna wspiera około 2000 żołnierzy #WojskoPolskie" - czytamy we wpisie MON na Twitterze.

Rzecznik prasowy 16 Pomorskiej Dywizji Zmechanizowanej mjr Marek Nabzdyjak informował PAP, że wojsko na granicy z Białorusią buduje dziennie 3 km ogrodzenia. W poniedziałek rano gotowy był odcinek o długości 12,5 km. W pierwszym etapie zaplanowana jest budowa 150 km odcinka. W planach jest też przewidziany kolejny etap budowy o długości 97 km.

Budowę płotu na granicy szef MON Mariusz Błaszczak zapowiedział w zeszły poniedziałek. Ogrodzenie zaczęto instalować tydzień temu w regionie wsi Zubrzyca Wielka w woj. podlaskim. Ustawiany przez wojsko płot składa się z trzech warstw drutu ostrzowego (concertina) ułożonych pierścień na pierścieniu. Słupki będące podstawę dla concertiny są wkopane w ziemię na ponad metr. Płot ma wysokość 2,5 metra. Pod płotem, po zewnętrznej stronie leżą trójwarstwowe zasieki, które utrudniają podejście do ogrodzenia.

"Płot, który obecnie powstaje, ma charakter tymczasowy. Dzięki temu możliwe było natychmiastowe rozpoczęcie budowy, bez konieczności przeprowadzania długotrwałych procedur. W innym przypadku powstawanie ogrodzenia trwałoby kilkanaście miesięcy. Budowa ogrodzenia odbywa się w bardzo szybkim tempie. W zaledwie 3 dni stanęło już ponad 10 km płotu. Dzięki temu w krótkim czasie granica polsko-białoruska zostanie uszczelniona" – oświadczył w zeszłym tygodniu resort obrony.

Reklama
Reklama

PAP - mini

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 81
Reklama
Markus
niedziela, 12 września 2021, 18:09

Wojna nowej generacji juz trwa, tylko pytanie czy nasi rządzący są na nią przygotowani. Wszystkie dzialania ponizej progu wojny sa dozwolone, USA przestaje pełnić rolę Światowego policjanta, witamy w nowych czasach...

Kamil
piątek, 10 września 2021, 19:16

Ten Benny Hill z niebieska torbą bedzie mial problem z przejsciem

Limak
środa, 15 września 2021, 09:30

Najlepiej nic nie robić i cytować Sputnika?

Alan99
środa, 8 września 2021, 15:03

Plot to postawili grecy 4-5 m konkretnego plotu, fakt ma szybko mozma zrobic tylko zasieki z drutu, ale to nozyce przetna w 15min.. za rok to bedzie poprzecinane niestety, migracja z afryki i azji bedzie tylko rosla wynika to z demografii patrzcie afganistan w 2000 mial jakos 20mln teraz 38mln.. afryka przyrost jeszcze szybszy oni musza migrowac bo nie mieszcza sie u siebie. Trzeba brac kase z unni i staly plot budowac na 20scia lat.. a przee wszystkim nie dawac socjalu i nie karmic jak ktos nie pracuje i nie uczy sie jezyka, nie dostana kasy nie beda chcieli w polsce siedziec, ten plot de facto chroni niemcy..

Anonim
piątek, 17 września 2021, 15:12

Jaki długi jest tę Grecki mur 60 kilometrów, podczas kiedy Polska granicą z Białorusią ma 400 kilometrów. Nawet odejmując rzekę Bug to i tak ponad 300 kilometrów. Zresztą ten płot potrzebny jest na wczoraj. Od czegoś trzeba zacząć, na lepszy mur przyjdzie jeszcze czas, zresztą jest jeszcze granica z Rosją i Ukrainą.

Ppgr
wtorek, 7 września 2021, 13:28

To powinno być solidniejsze ogrodzenie ok 4 m plus siatka i solidne słupy w betonie zalane a do tego monitoring dzień i noc, czujniki i moduły amsta.

Terytorials
sobota, 4 września 2021, 04:33

Ech gdzie te czasy ze wystarczyłoby na granicy ustawic pare tysiecy min ppiechotnych... Pomzy, mony, pmd itp itd. Gdybysmy mieli BAOBABY...

kibic
czwartek, 2 września 2021, 16:45

Zbudowanie solidnego muru z dodatkowymi utrudnieniami i monitoringiem potrwa długie lata. Zasieki to bardzo tymczasowe rozwiązanie, które dziś trzeba wesprzeć większą liczbą żołnierzy. Przy słabym zabezpieczeniu technicznym na szybko granicę można uszczelnić tylko ludźmi.

Coollaw
piątek, 24 września 2021, 20:47

W USA cywile z bro is patroluja granica z Mexico. Czy w Polsce nice ma taking Minutemen?

Jato
czwartek, 2 września 2021, 15:27

Aż 15 kilometrów ? To kolejny sukces ministra Błaszczaka. Jeszcze tylko fosa, pole minowe i rów przeciwczołgowy i w końcu poczujemy się bezpiecznie, tak jak Francuzi za Linią Maginota.

Eee tam
czwartek, 2 września 2021, 15:25

To nie płot tylko zwykła samowolka budowlana zresztą niezgodna z polskimi przepisami gdzie concentrinę nie można pod żadnym pozorem instalować niżej niż 1,8 metra nad ziemią czyli w koronie ogrodzenia a tu sobie leżą na ziemi

Anonim
piątek, 17 września 2021, 15:17

Samowola budowlana ? Od kiedy to prawo budowlane dotyczy instalacji granicznych ? Ponadto prawo budowlane nie ma zastosowania do wojskowych instalacji tymczasowych.

Papuga
piątek, 10 września 2021, 16:02

Stan wyjątkowy znosi inne prawa

Sojer
piątek, 3 września 2021, 07:24

Dla Cienie ogrodzenie jest nielegalne i co z tym zrobisz?

WSK74
czwartek, 2 września 2021, 14:28

Ciekawe dlaczego płot dopiero teraz, od lat dostajemy duże pieniądze z UE na ochronę granicy ....... Nie ma u nas myślenia strategicznego, dlatego przez miesiąc trzymamy ludzi na trawie i za chwilę nikt nie będzie się dziwił że robią to Białorusini, ale wszyscy że robią to też Polacy ..........

techniczny
czwartek, 2 września 2021, 12:02

czemu nie bariery akustyczne (zwane rozgłoszeniowymi) czy linie mikrofalowe dużej mocy takie jak ma bolicja w Warszawie przeciw przeciwnikom wszyscy się odbiją

czekamy
czwartek, 2 września 2021, 11:49

na prawdziwy płot, budowany przez firmy budowlane

Tadziu
piątek, 3 września 2021, 10:45

Firma z Chełma ma kontrakt na 360 mln pln Bravo PiS

Defujo
czwartek, 2 września 2021, 09:54

To z płotem nie ma nic wspólnego. I sens tej budowy pociągnie setki mln. a korzyści prawie zerowe, problem dopiero przed nami jak Łukaszenko zacznie wypychać większe grupy np. 500 osób naraz i kto to zatrzyma ? zasieki ? po pierwszych opadach słupki zaczną się przewracać juz teraz ledwo stoją.

fox
czwartek, 2 września 2021, 13:45

na bialorusi podobno sciągnęli 10 000 migrantów, teraz samoloty przylatują z maroka. pytanie co zrobimy jeśli nie 500 a 10 000 ruszy na przełamanie. łukaszenka ma za plecami rosję i sądzę że jest do tego gotowy. może zastosuje taki manewr wobec litwy. to jak wędrówka ludów za czasów rzymskich.

Xerxes
środa, 15 września 2021, 09:36

Zagoni się z powrotem. Kule mają niesamowite zdolności do przekonywania.

Pulsar
czwartek, 2 września 2021, 09:10

Nie mogli by stawiać na kilku odcinkach na raz ? A ja, rozumiem... drut jeszcze w Chinach.... Tak to się będą że dwa miesiące bawili zamiast maksymalnie dwóch tygodni. Zawsze mówiłem że na ścianie wschodniej musi być płot betonowy z zasiekami, wysoki na min 5 metrów, dwie linie, między nimi miny wyskakujące co któraś zdalnie detonowana. To samo dotyczy Okręgu Królewieckiego. Rusek nie rozumie gestów dobrej woli... na kilkuset jakich poznałem tylko kilku ma myślenie europejskie.

Wawiak
piątek, 3 września 2021, 09:37

Ostatnie zdanie umieściłbym wszystkim polskim politykom na lustrze - by codziennie je widzieli, zrozumieli i zapamiętali.

mam pytanie
czwartek, 2 września 2021, 08:12

Ktoś wie, dlaczego nie stawiają tych zasieków w miejscu koczowiska?

xXx
poniedziałek, 6 września 2021, 08:28

Bo koczowisko jest obstawione przez SG i Policje 24h/d więc bardziej sensowne jest stawiać zasieki tam gdzie nikogo nie ma.

czwartek, 2 września 2021, 14:18

Niedługo będą

czarno to widzę
czwartek, 2 września 2021, 07:46

Popieram budowę płotu, ale nie z concertiny, bo to jest śmiertelna pułapka dla zwierząt. Mamy XXI wiek i najwyższy czas skończyć barbarzyństwem.

xXx
poniedziałek, 6 września 2021, 08:30

Czy ty myślisz, że zwierzęta są na tyle upośledzone by iść wprost na płot bez, a co dopiero z zasiekami? Płot ma kilka metrów czystego pola więc żadne zwierzę przypadkiem się na niego nie napatoczy.

pomz
sobota, 4 września 2021, 04:35

Gdzie drwa rąbią tam wióry lecą...

Dr Fred
czwartek, 2 września 2021, 14:18

migracja dzików z ASF nie jest wskazana

11 batalion
czwartek, 2 września 2021, 03:26

A WOT dalej nic nie robi! No prawie nic. Przeciez mielismy tyle szkoleń z SG.

Albi
środa, 1 września 2021, 22:44

oni za wszelką cenę będą chcieli się tu dostać bo nie mają po co wracać a na takie zasieki można położyć kilka kawałków dłuższego drewna i po barierze.

dimitris
środa, 1 września 2021, 22:25

Mało. Ogrodzenie należało pilnie ustawiać już w momencie gdy pierwsze problemy pojawiły się na Litwie. Co już ówcześnie pisałem w komentarzach. Oraz zbyt powolne jest tempo budowy przeszkody. Wiem, wiem że jak na jeden odcinek jest to dobre tempo, niemniej nazbyt powolny daje efekt, wobec wymogu okoliczności. Prace trzeba prowadzić na jak największej liczbie odcinków naraz. A czy może pamiętacie Państwo dlaczego obroniły się przed armią i flotą rzymską Syrakuzy ? Ponieważ Archimedes ciągle zaskakiwał przeciwnika, przygotowując coś nowego, zanim ten zdążył przypuścić atak poważniejszy, od ataków poprzednich. Ależ wiem, że Syrakuzy w końcu padły ! Ale to podstępem, potem i ponieważ Syrakuzianie zbyt łatwo dali się namówić na świętowanie sukcesu. I tak samo my powinniśmy zaskakiwać, wyprzedzać możliwe kroki Łukaszenki, psuć humor nachodźcom. Broń gładkolufowa, gdyż obu stronom dobrze to wiadomo, że z karabinka szturmowego nikt do nachodźców strzelać nie będzie. Ale też broń myśliwska (są ich tysiące !) z ładunkami solnymi w lufach. Przed wojną stróże strzegli tak sadów przed gnojkami... Ćwiczenia straży pożarnych, ze znakowaniem ewentualnych nachodźców farbą, jak było to skuteczne w czasach ZOMO... Że nie przyda się ? A to bardzo dobrze. Przecież o to nam głównie chodzi, aby wszystko to nie przydało się nam. Lub aby zrezygnowali jeszcze przed połową niespodzianek. Jeśli dowiedzą się, co ich czeka, plus świadomość że jeszcze także jakieś przykrości nieoczekiwane, tylko wtedy nachodźcy obiorą sobie inne drogi na Zachód. Nie przez Polskę. Gdyż pamiętajcie, że readmisję przyjąć musi ten kraj, który ich pierwszy do UE wpuścił. A choćby i readmisję gościa po wyrokach. Czyli niech tymi jeleniami nie będziemy my.

pinokio49
czwartek, 7 października 2021, 01:28

Wykorzystac maksymalnie ten czas stanu wyjatkowego, wyslac oddzialy terytorialsow, budowac ten tymczaswowy plot na calej dlugosci granicy, pod contercina pysypac tluczone szklo i zaostrzone kolce. Przygotowac stanowiska z czyjnikami ruchu uruchamiajace pojemniki z gazem lzawiacym. sa drony i helikoptery, z nich mozna ostrzeliwac grupy bezowych gazem, tyuch ktorzy cos kombinuja z plotem.

Sceptyk
środa, 1 września 2021, 20:12

No mam nadzieję że to tymczasowy „płot”. Bo ten zwitek drutu to śmiech na sali. Odstraszy co najwyżej błąkające się sarny, bo już dla takiego dzika to pajęczyna. A dla setki ludzi to kwadrans lekkiego treningu z przeciągania liny dla kurażu.

ETM
środa, 1 września 2021, 19:25

Zolnierze nie sa od budowania plotow ale od defilad.

hermanaryk
czwartek, 2 września 2021, 11:21

Jest taka kategoria żołnierzy, która jest właśnie od budowania różnorodnych zapór, w tym drutowych, jak ta. To saperzy.

wifi
środa, 1 września 2021, 21:13

Ku zaskoczeniu wszystkich okazało się, że potrafią paradować nie tylko paradować ale także budować płot.

Gts
czwartek, 2 września 2021, 08:04

Budowac plotu nie potrafia co juz widzielismh na filmach i zdjeciach, potrafia tylko rzucic zwoje cobcertiny na grunt i slupki. Z budowaniem to nie ma nic wspolnego. To taj jakbys o sobie powiedzial mechanik bo dolales plynu do mycia szyb i naladowales alumulator.

Lol
środa, 1 września 2021, 22:31

Czekaj czekaj, a widziałeś ten płot? Niekoniecznie umieją :p

Box123
środa, 1 września 2021, 19:17

W takim tempie to ta budowa będzie trwała 3 miesiące. Trochę długo jak na aktywność naszej rodzimej targowicy w kraju. Może przydało by się podwojenie liczby budujących, a przy okazji rozpisanie przetargu na mur z prawdziwego zdarzenia ze wsparciem środków z fronteksu, bo chyba nie tylko swojego bezpieczeństwa bronimy ale całej Unii Europejskiej

Logik
czwartek, 2 września 2021, 11:13

(150-15)/345 dni.

Gts
czwartek, 2 września 2021, 08:10

Nawet UE wypowiedziala sie pozytywnie o zabezpiczeniu wschodniej granicy, pajacyku. Nikt nie kwestionuje potrzeby jej uwzczelnienia, ale przy okazji ludziom mozna pomoc, a nie trzymac ich pod straza. Czy ta jedna grupka cokowliek zmienia? Nie, bo nie ma zadnego precedensu w tej sprawie, wszyscy inni sa juz cofani ze wskazaniem na zlozenie papierow na przejsciu granicznym. Nigdzie wiec juz tematu nie ma. Temat za to griluje pis bo grzeje elektorat i podobija slupki wyborcze.

Box123
czwartek, 2 września 2021, 14:15

Po pierwsze to KE wypowiedziała się pozytywnie o działaniach rządu: czyli właśnie o budowie plotu i nie wpuszczaniu imigrantów, więc masz dziwną interpretacje tej sytuacji. No chyba że taka jest teraz narracja na tvn targowica. Po drugie: tak zmieni. Bo to nie są żadne przypadkowe osoby tylko od początku do końca jest to prokowacja białorusko - rosyjskich służb, które ich zwożą na bialorus swoimi samolotami, a potem na granice w ramach wojny hybrydowej z UE oraz testowania jak rozgrywać opozycję w Polsce i wywoływać wewnętrzne kryzysy polityczne (zgodnie zresztą z opisaną już wiele lat temu rosyjską strategią wykorzystywania kryzysów humanitarnych do tego celu, więc nie jest to nawet żadna niespodzianka), a nasza opozycja jest tak przesiąknięta nienawiścią do rządu, że daje się rozgrywać jak dzieci i robi dokładnie to o co Łukaszence i Putinowi chodzi. Piszesz też, że ta grupa to wyjątek. Naprawdę jest dla mnie niepojęte jak mozna być tak krotkowzrocznym. Wpuszczenie tych ludzi po pierwsze oznaczało by ulegnięcie Łukaszence i pokazało mu, że jego polityka prowokacji przynosi efekt i to jeszcze w przede dniu wielkich manewrów wymierzonych w kraje bałtyckie i Polskę (główny przeciwnik to państwo Polar), które moga się przerodzić we wszytko. Po drugie to kompletnie nie rozwiąże problemu imigrantow, bo tylko spowoduje, że Łukaszenko za tydzien dośle nam 10 razy większą grupę. I co w tedy powiesz? Że ich też wpuśćmy bo są biedni? A jak po kolejnym tygodniu przyjdzie ich 100 razy tyle to ich też powiesz żeby wpuścić? Na świecie masz 4 mld ludzi którzy chętnie przyjechali by do bogatej Europy? Wszystkich ich przyjmiesz? Przecież to absurdalne. Wpuszczanie ich i to jeszcze w sytuacji gdy są tam celowo zwożeni do niczego nie prowadzi i tylko daje kolejne karty do ręki Łukaszence, żeby mógł nas jeszcze bardziej rozgrywać. A przypomnijmy że nie mówimy o jakiejś zabawie tylko chodzi o bezpieczeństwo państwa i to rozumiane w sposób dosłowny. Następna sprawa. W ciągu ostatniego miesiąca było ponad 3 tysiące prób przekroczenia granicy, więc nie ma mowy o tym, że te 30 osób to wyjątek. Jeśli wpuścimy tą grupę to pomijając to że wpiszemy się dokładnie w strategie Mińska i Moskwy, to pozostałe tysiące, które teraz próbują przekraczać naszą granice nazwijmy to tradycyjną metodą (średnio około 100 osób dziennie) z miejsca rozbiją dokładnie takie same obozowiska w stu kolejnych miejscach, bo zobaczą że to przynosi skutek. Czy to wymaga, aż takiej wielkiej inteligencji żeby to zrozumieć? Już nie mówiąc o tym, że to nie są żadni uchodzcy, bo większość nie pochodzi z Afganistanu, a nawet ci którzy z niego pochodzą to zgodnie z prawem miedzynarodowym przestali być uchodzcami w momencie przyjechania na bialorus. Do tego są tam w pełni legalnie, posiadają białoruskie wizy, mają pełne wyżywienie, opał, papierosy i do tego wygląda na to że się zmieniają wiec nie ma nawet mowy o tym, że potrzebują nagłej pomocy. I nie jest też prawdą ze wszyscy są zawracani, bo zawracani są tylko ci których uda się zatrzymać podczas przekraczania granicy. W ciągu tego miesiąca przedostało się już kilkaset osób i teraz siedzą w ośrodkach dla uchodźców czyli jeśli ten napór wzrośnie można, zakładać, że również wzrośnie liczba tych którym się uda przedostać, a wpuszczając jaką kolwiek grupę oficjalnie, zrobimy tylko reklamę Łukaszence, żeby miał jeszcze więcej chętnych na kolejne wycieczki do Polski. A do tego wszystkiego dochodzi jeszcze kwestia zaangażowania polskich służb w ochrone granicy. Już teraz jest to kilka tysięcy osób. A co jeśli przez takie nieodpowiedzialne działania jak naszej opozycji napór na granice wzrośnie kilkukrotnie? 1/4 naszego wojska będzie zaangażowana tylko w pilnowanie zasiekow? i to w sytuacji gdy tuż za granicą będzie biegała 200stu tysięczna Armia? Jeśli ktoś chciał by zaatakować to wywołanie takiego kryzysu przy pomocy wewnętrznej opozycji to po prostu idelany scenariusz. Do tego ponoć służby białoruskie mówią zwożonym przez siebie ludziom, że nasza granicą to granica z Niemcami. Dlatego niezależnie pod jakim kątem byśmy tę sytuacje analizowali nie ma żadnego argumentu żeby te osoby wpuścić. Naprawdę, nie wiem jak można być tak naiwnym

zeneq
czwartek, 2 września 2021, 06:31

Ty nie licz na Unię tylko martw się o Polskę. Bo jak będziemy czekali na wsparcie to możemy już spisać kraj na straty. Byle nam w plecy nie strzelali to już dobrze bo prędzej uzasadnią prawnie w TSUE akcję Łukaszenki i Putina w Polsce niż nas faktycznie wesprą. Targowica tymczasem drze mordy i na tym koniec. Oni chętnie namówią egzaltowane panienki do szarpania się z conceritną ale sami palcem nie kiwną. To tchórze.

Box123
czwartek, 2 września 2021, 12:48

Oczywiście, że tak ale jeśli da się od nich wyciągnąć jakąś kasę to tylko na plus. Dlaczego tylko my mamy ponosić koszty błędnych decyzji UE (kiedy trzeba było wesprzeć protestujacych na bialorusi wszyscy wielcy demokraci z komisji Europejskiej schowali głowy w piasek i nie umieli wydobyc z siebie żadnego słowa. Gdyby w tedy zrobiono cokolwiek dzisiaj nie było by tematu imigrantów na granicy, a zapad by się odbywał 800 km dalej na wschód) i lewackiego dziadka Joe, który robi za marionetke (Afganistan, ns2 który dodał wiatru w żagle Putinowi)

zeneq
czwartek, 2 września 2021, 14:43

Wesprzeć protestujących w Mińsku i to konkretnie, to nie to samo co sypnąć kasą na płot z drutem. To już faktycznie podpaść Putinowi, bo gdyby gra szła o Łukaszenkę to ten już dawno byłby historią. A z Putinem żaden z nich nie będzie zadzierał. A te parę groszy na płot możemy spokojnie wydać sami.

Box123
czwartek, 2 września 2021, 15:39

Myślisz, że Putin by napadl na Niemcy i Francję? Bialorus można było odzyskać i Rosja by nic nie zrobiła. To ustępstwa takie jak oddanie mu bialorusi czy ns2 go wzmacniają. Więc trzeba się spodziewać, że będzie tylko gorzej

zeneq
piątek, 3 września 2021, 14:39

Nieważne co ja myślę, ale jakie fobie mają w Brukseli. Białorusi nie można było odzyskać tak jak sobie wyobrażasz czyli wersją soft majdanu nieważne ile by na to sypnęli czy pogrozili palcem w TV, czy rozdali paczki z kredkami we wszystkich krajach UE (na nic innego ich nie stać) bo Rosja od dawna już ten wariant miała rozpracowany od czasów Ukrainy gdzie nawet walenie kulami w tłum nie zapobiegło zmianie władzy. I żadne sankcje tu nie pomogą bo batko już przeorientował zbyt produkcji (np chemiczną) na Rosję i inne kraje co jeszcze szybciej wpycha go w łapy Kremla. Dlatego Łukaszenka na dowolną wersję majdanu miał już kontrscenariusze rozpisane na Kremlu. Teraz je po prostu realizuje. Zresztą Białorusini to nie Ukraińcy ich poczucie suwerenności to mit. Smutne to ale nie ma co udawać. Oni przez lata byli Rosją (bo o Rzeczpospolitej nikt tam już nie pamięta) potem ZSRR, potem wersją autonomicznej ale republiki związanej z Rosją w ZBiR. Nie mają pojęcia co to jest wolność i jaką cenę się za nią płaci. W związku z czym nie mają dylematów czy wejść znowu w skład Rosji co się w końcu stanie. A gorzej oczywiście będzie. Nie mam również co do tego żadnych wątpliwości.

rob ercik
środa, 1 września 2021, 17:40

Tik tak, może uda się uregulować problem ASF

ixcn
środa, 1 września 2021, 17:30

już 15km? Raczej dopiero 15km, do tego prowizorki.

Tadziu
środa, 1 września 2021, 19:53

Nieprawda kolego firma z Chełm ma kontrakt naa 360 mln pln

...
środa, 1 września 2021, 20:48

chyba z Chełma...

abra kadabra
środa, 1 września 2021, 20:06

Ale to prowizorka, mimo wszystko. Takie zabezpieczenie granicy, tylko bardziej staranne, stabilne, powinno być zrobione już dawno i bez pośpiechu. Tylko wówczas byłoby trwałe i na dekady.

Anonim
piątek, 17 września 2021, 15:28

Jak to chcesz zrobić z najgłupszą opozycją na świecie, która działa w interesie Łukaszenki i Putina, byle tylko zaszkodzić Polsce. Chociaż to prawda trzeba było wybudować solidną siatkę wtedy kiedy Łukaszenka pędził do nas dziki chore na ASF.

Ja
czwartek, 2 września 2021, 11:20

Już się zieloni burzą że zwierzątka nie przejdą. Gdyby nie migranci to wcześniejsza próba postawienia płotu oznaczałaby wrzask w całej UE.

Nie inż.
czwartek, 2 września 2021, 09:58

I dobrze że prowizorka. Będzie łatwiej przesunąć za Grodno.

---
czwartek, 2 września 2021, 02:54

Teraz w końcu mamy dobry pretekst, żeby to zrobić, ale po tej prowizorce proszę o taki jak postawili niedawno grecy na granicy z turcją.

Cat
środa, 1 września 2021, 17:20

Jaki płot powstrzyma zdeterminowanego człowieka , żaden żadna linia zasiek nie sprawdziła się..

xXx
poniedziałek, 6 września 2021, 08:31

Jakoś Węgierski płot się sprawdził doskonale.

Spokojny
środa, 1 września 2021, 19:22

Masz rację - miny byłyby dużo lepsze (oczywiście odpowiednio szerokie pole minowe). Ale pole minowe w ramach humanitaryzmu też dobrze odznaczyć płotem.

xXx
poniedziałek, 6 września 2021, 08:32

Tylko, że zwierzęta w tym rejonie raczej czytać znaków nie potrafią. Jak jakiś Żubr wlezie na minę to się dopiero afera zrobi.

hermanaryk
środa, 1 września 2021, 18:20

Spowolni go wystarczająco, żeby SG go dopadła. Poza tym mnóstwo takich zapór drutowych się sprawdziło. Inaczej nie produkowano by ich ponad sto lat.

Gts
czwartek, 2 września 2021, 08:12

Concertina rzucona na ziemie? To przeszkoda jedynie dla sarny, juz nie dzika, a co dopiero czlowieka, ktory albo rzucci na to wczesniej zebrany konar, albo podeprze 2 kijami jesli sie jej nie zakotwiczy prawidlowo. Jaj sobie nie rob.

dimitris
środa, 1 września 2021, 17:59

A jaki tysiąc, 5 tysięcy cywilnych osób naraz, przekroczy linię zasieków i płot w ciągu kilkunastu sekund ? Ile z nich zdążysz zatrzymać? A bez płotu - owszem, przekroczą wszyscy jednocześnie. I wtedy poluj na nich. A co dalej ? gdy już ich złapiesz ? a umowę o admisji Białoruś Unii wypowiedziała bodaj 28/6 ?

Jerry
czwartek, 2 września 2021, 08:58

Warunkiem jest monitorowanie granicy. Jak zobaczysz , że coś dużego kotłuje się w pobliżu płotu to podsyłasz tam Pograniczników albo wojsko śmigłowcem i blokują przejście.A płot taki porządny to powinni już stawiać z zachowaniem procedur.

Chyżwar dawniej Marek
czwartek, 2 września 2021, 08:50

Dokładnie. Białoruś wypowiedziała tą umowę. Dlatego właśnie nie wolno stamtąd wpuszczać kolegów na teren RP nawet przez przejście graniczne.

Gts
czwartek, 2 września 2021, 08:18

A tyle i ich jest? Wywiad pracuje, cos wiedza, cos wyweszyli czy na maksa utajnieni tylko forse doja? Wiemy, ze tyle ich idzie, albo ze tylu Lukaszenka przerzuca samolotami? To nie Grecja czy Wegry. Concertina to plot czy jakas forma co najwyzej potykacza? Tu bez plotu takiego wlasnie jak na poludniu Europy maja np w Hiszpanii nie ma co w ogole rozmawiac o jakiekolwiek formie bariery dla tych osob. Ty myslisz, ze SG to ma wystarczajaco ludzi do pilnowania tej czesci wschodniej granicy? Wojsko owszem moze pomagac, ale czy napewno w czasie pokoju maja do tego potrzebne uprawnienia? Wot tez? Dzialamy w granicach prawa czy jestesmy dyktatura taka sama jak Bialorus tylko udajemy, ze my to ci dobrzy jestesmy?

Levu
środa, 8 września 2021, 18:27

A w czym przeszkadza wojsko?

czwartek, 2 września 2021, 01:01

Jakaś grupę na FB zrobią? "Napierdalamy na płot w niedzielę o 11" czy jak to kolega sobie wyobraża?

Box123
czwartek, 2 września 2021, 14:16

A po co mają robić grupę na fb? Na bialorusi jest już ściągniętych kilkanaście tysięcy imigrantów, a syn batki jeździ po bliskim Wschodzie i Afryce i podpisuje porozumienia na uruchamianie kolejnych połączeń do Mińska. Tylko w ciągu ostatniego miesiąca było ponad 3 tysiące prób przejścia przez granice. Wystarczy żeby Ci którzy ich zawożą na granice podjęli taką decyzję to będziemy mieli jedna kilkutysieczna grupę. Narazie nas testują jedną 30 osobową. Jeśli tą wpuścimy to te kila tysięcy pozostałych osób które teraz próbują przechodzić w różnych miejsach zaczną rozbijac podobne obozy jak zobaczą, że to przynosi efekt. Już nie mówiąc o tym jaką reklamę to zrobi "liniom turystycznym" Łukaszenki na bliskim Wschodzie

Box123
czwartek, 2 września 2021, 12:55

A po co mają robić grupę na fb? Na bialorusi jest już ściągniętych kilkanaście tysięcy imigrantów, a syn batki jeździ po bliskim Wschodzie i Afryce i podpisuje porozumienia na uruchamianie kolejnych połączeń do Mińska. Tylko w ciągu ostatniego miesiąca było ponad 3 tysiące prób przejścia przez granice. Wystarczy żeby Ci którzy ich zawożą na granice podjęli taką decyzję to będziemy mieli jedna kilkutysieczna grupę. Narazie nas testują jedną 30 osobową. Jeśli tą wpuścimy to te kila tysięcy pozostałych osób które teraz próbują przechodzić w różnych miejsach zaczną rozbijac podobne obozy jak zobaczą, że to przynosi efekt. Już nie mówiąc o tym jaką reklamę to zrobi "liniom turystycznym" Łukaszenki na bliskim Wschodzie

asf
środa, 1 września 2021, 17:08

A może by coś solidnego zaczęli stawiać zamiast tej prowizorki...

AXM
środa, 1 września 2021, 16:53

Słupki wbite w błoto i drut kolczasty i to jest ten solidny płot który zapowiadali...... :) Ciemny lud wszystko kupi :)

Anonim
piątek, 17 września 2021, 15:40

Kto ci zapowiadał solidny płot ? To jest ogrodzenie robione na szybko żeby spowolnić i zatrzymać nachodźców. Żeby zacząć budować ogrodzenie trzeba zrobić przetarg na jego budowę od którego firmy które przegrały będą się odwoływać. Czy wiesz ile to zajmie czasu ? Coś takiego można zacząć robić jak się ogrodzi granice tymczasowo i opanuje sytuacje. Wtedy można budować solidnie i zdemontować to co jest. No i jeszcze ciemniaki z PO oraz reszty tzw. opozycji pracujący dla Putina, którym nawet to ogrodzenie przeszkadza. Bo oni przecież przyjmą każdą ilość nachodźców.

Levi
środa, 8 września 2021, 18:29

Pole minowe i ciągły ostrzał odłamkowymi?

Gts
czwartek, 2 września 2021, 08:21

Nastraszy sie gwaltami, zamachami w wiadomosciach, to kupi. Jesli ci uchodzcy grzybami sie truja, to terrorysci z nich byliby nie lepsi.

piątek, 3 września 2021, 10:02

Sami ich sobie przywieźli, to teraz sami ich sobie "zintegrują".

.
środa, 1 września 2021, 23:15

To możesz sobie przez niego przeskoczyć na Białoruś

Tweets Defence24