Japonia kupi 42 F-35B

20 sierpnia 2019, 11:15
main_183
Pierwszy z linii niszczyciel typu "Izumo" (DDH-183) "Izumo" / mod.go.jp

Japoński resort obrony poinformował o planach nabycia 42 samolotów wielozadaniowych F-35 w wersji B.  Samoloty te trafią na wyposażenie Morskich Sił Samoobrony (MSDF- Marine Self-Defence Force)

Samoloty trafią na wyposażenie dwóch niszczycieli śmigłowcowych klasy Izumo - Izumo i Kaga. Dyskusja na temat możliwości operowania F-35 z pokładów jednostek tej klasy zaczęła się w mediach w 2015 r., po zakończeniu budowy Kagi. Władze Kraju Kwitnącej Wiśni przyznały jednak dopiero w 2017 r., że istotnie - prowadzą analizy, których celem miałaby być ocena możliwości i zasadności niezbędnych w tym celu zmian konstrukcyjnych. Przyjęty pod koniec 2018 r. średnioterminowy Program  Obronny (MTDP - Middle-Term Defence Program) zakładał już jednak zakup samolotów F-35B.

Dla Japonii, będzie to oznaczało, zwiększenie docelowej floty eksploatowanych F-35 ze 105 (zamówionych w wersji A) do 147. Pozostałymi użytkownikami F-35 w tej specyfikacji są Włochy, Wielka Brytania i - oczywiście - USA. Zakup tej wersji rozważa też Korea Południowa.

F-35B należący do US Marine Cors podczas testów – fot. DoD
F-35B należący do US Marine Corps podczas testów – fot. DoD

Przypomnijmy, że niszczyciele śmigłowcowe typu Izumo (22DDH) to de facto małe lotniskowce. Długość ich pokładu wynosi 248 metrów, szerokość 38 metrów, a wyporność wynosi 27 tys. ton (z pełnym ładunkiem) . Napęd zapewniają 4 turbiny gazowe GE/IHI LM2500IEC, które pozwalają na rozwinięcie prędkości do 30 węzłów (ok. 56 km/h). Załoga liczy 970 osób. Okręt jest wyposażony w system dowodzenia ATECS, który wykorzystuje część komponentów japońskiego systemu FCS-3, między innymi radar z aktywnym skanowaniem fazowym OPS-50. Do samoobrony okręt wykorzystuje dwie wyrzutnie SeaRAM i dwa działka Phalanx CIWS. Może mieścić maksymalnie do 28 statków powietrznych, przy czym pierwotne ukompletowanie zakładało, że na okrętach miało się znajdować 7 śmigłowców ASW i 2 do zadań SAR.

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 28
Reklama
Fanklub Daviena
środa, 21 sierpnia 2019, 11:32

Te przestarzałe i nieudane f22 if35 w czasie konfliktu zostaną jako pierwsze zmiecione przez migi 41 atakującego z wysokości 50 km.

Stirlitz
piątek, 30 sierpnia 2019, 14:24

Dobre :) Nieistniejący samolot jakim jest Mig-41 w postaci wyciąganych z szafy co kilka lat rysunków z lat 90-tych będzie w stanie jedynie rozśmieszyć wokoło ;)

Jacenty
środa, 21 sierpnia 2019, 13:34

Masz rację, absolutnie we wszystkim i niech tak pozostanie a reszta nowoczesnych armii + my niech się wyposaża w ten do niczego nie nadający się złom. F22 to też szrot, tu też masz rację, szkoda że amerykanie tego wybraku nie chcieli nikomu sprzedać. Chyba tak ekstrawagancko, dla żartu. Oczywiście Migi 41 jak powstaną i wejdą do służby w jedynym fantastycznym kraju, będą siać strach na niebie i zawładną przestworzami. Tu też masz absolutną rację. Maszyna i człowiek postradziecki da radę.

Sopocki
środa, 21 sierpnia 2019, 13:32

Migi 41 dzięki swym prawdziwym właściwością stealth, pułapem i prędkością będą nie do strącenia. Patryjoty i inne f22 tu nic nie poradzą.

Sopocki
czwartek, 22 sierpnia 2019, 00:13

Haha czuje się wyróżniony. Wojownik totalnej władzy napisał opinie i podpisał się Moim pseudonimem. Jednak strach ma wielkie oczy. Kiedy kupicie nogi 142 na lotniskowiec?

Jacenty
środa, 21 sierpnia 2019, 16:09

Polecam najpierw zobaczyć i uwierzyć a nie uwierzyć a dopiero później zobaczyć.

Davien
środa, 21 sierpnia 2019, 15:55

Wiesz, cieżko stracic cos nieistniejącego:))

Lach
środa, 21 sierpnia 2019, 13:05

Pewnie tak będzie jak mówisz, ale dopiero wtedy gdy wprowadzą migi do produkcji seryjnej, czyli około roku 2049.

Davien
środa, 21 sierpnia 2019, 12:40

Funku, ten twój MiG ma byc napezany AL-41FU wiec na 50km to on sie znajdzie próbyjac zwiac przed F-22 ale i tak mu się nie uda:)

Gliwiczanin
środa, 21 sierpnia 2019, 02:15

Przydało by się by Japonia zmieniła konstytucję. Wtedy by mogła bez oporu budować pełno wymiarowe lotniskowce, zamienić siły samoobrony (będące chyba 7 armią świata pod względem siły) na pełnowymiarową armie będącą przeciwwagą dla Chin. Zresztą prędzej czy później w obronie swoich interesów i terytorium pewnie to zrobią.

fan_club_Daviena
wtorek, 20 sierpnia 2019, 21:31

Według analityka wojskowego z Malty, Babaka Tagwaya, izraelski myśliwiec (lub myśliwce) wielozadaniowy F-35I Adir, który 19 lipca 2019 zaatakował irańską bazę Ashraf w Iraku, wykorzystywał sygnały identyfikacyjne F-35A US Air Force. Miał w ten sposób zmylić rosyjskie i syryjskie systemy przeciwlotnicze, S-400 i S-300. Jednym z dowodów na to ma być wydany przez władze Iraku zakaz lotów amerykańskich i sojuszniczych samolotów bojowych nad terytorium tego kraju.

tytułem uzupełnienia...
środa, 21 sierpnia 2019, 13:49

Dlatego Irak zabronił latania samolotów w tym "koalicji" bez uprzedniego zgłoszenia faktu takiego lotu. USA musi byc świadome, bo ich radar z bazy "Inkrik" i "Ałaks" także monitoruje przestrzeń nad Irakiem/Syrią/Turcją

GB
środa, 21 sierpnia 2019, 05:38

Czym nikt się nie przejął. Poza tym izraelskie F-35 i tak nad Irak nie latają przez Syrię.

DSA
środa, 21 sierpnia 2019, 02:10

To Irańczyk żyjący na emigracji. Niestety wiarygodność tego źródła jest mocno wątpliwa. Nie ma żadnych dowodów na to, że te ataki (bo jest już kilka) są wykonywane za pomocą samolotów. To wygląda na ataki dywersyjne za pomocą niewielkich dronów (być może dronów kamikaze). Broń w atakowanych miejscach jest składowana w sposób urągający bezpieczeństwu. Resztę załatwiają wybuchy wtórne. W podobny sposób Rosjanie atakowali ukraińskie składy amunicji (być może Ukraińcy się im w podobny sposób zrewanżowali ostatnio).

Sarkasta
wtorek, 20 sierpnia 2019, 18:23

Japończycy jak widać zupełnie się nie znają na sprawie. Bo u nas, nasi bracia zza Buga ramię w ramię z totalną opozycją, już od dawna uświadamiają nam, że F-35 to kompletna klapa i bezsensowny zakup. Pewnie Japończyków zapomnieli uświadomić i przez to ta zła decyzja. MIG-41 na pewno będzie lepszy i co najważniejsze niezniszczalny.

Sopocki
środa, 21 sierpnia 2019, 00:13

Jak totalna opozycja to i władza totalna. Strzał w kolano kolego. Wszyscy wiedzieli, że to lotniskowce.

NAVY
wtorek, 20 sierpnia 2019, 17:57

...wiedziałem,że budują zakamuflowane lotniskowce ,a teraz tylko czekam kiedy zaczną budować pełnowymiarowe ...

asad
wtorek, 20 sierpnia 2019, 13:45

Ach ci durni Japończycy. Zamiast tego nielota powinni kupić 200 SU-67 i 500 Migów-41.

rED
środa, 21 sierpnia 2019, 11:48

Nie zmieszczą się na Izumo. Japończycy musieli by zamówić od razu któryś ze słynnych ruskich lotniskowców.

rmarcin555
środa, 21 sierpnia 2019, 11:47

@asad 1. Japończycy potrzebują samolotów pokładowych. 2. Chcą się załapać jako partner do programu F35, żeby zarabiać na jego produkcji.

Fanklub Daviena
wtorek, 20 sierpnia 2019, 18:35

Zamiast tego tymczasowo kupionego nielota Japonia, wbrew davienowym bajaniom, będzie budować własny F-3. F-35B kupują, bo niszowych VSTOL produkować nie będą.

Davien
środa, 21 sierpnia 2019, 12:43

No popatrz beda budować tego F-3 przy duzym współudziale USA a jakos od Rosji ni chcieli pomocy:))

niki
środa, 21 sierpnia 2019, 12:09

Kupili a właściwie zamówili też sporo F-35A (105 sztuk) które nie potrafią startować i lądować pionowo i działają jak klasyczny myśliwiec z odpowiednio długim rozbiegiem.

rusek
środa, 21 sierpnia 2019, 10:24

ten nielot w pełni niezauważony podleci dostatecznie blisko chińskich lotniskowców i je zniszczy morską wersją jasmm-a i tyle . bajanie o tym że chińczyki i rosjanie wszystko potrafią wykryć i zniszczyć jest zwykłą propagandą bo niby jak ?

GB
środa, 21 sierpnia 2019, 05:36

Tak wbrew bajką jakie tu opowiadasz Japonia kupiła także 105 F-35A, czyli standardowej wersji. I tyle twoich kłamstw.

Wyr
środa, 21 sierpnia 2019, 00:29

Czyli sugerujesz , że zakup 150 samolotów to zakup pomostowy ? Co jakiś czas słyszymy o nowym zamówieniu na f-35 więc trzeba wymyślać coraz to nowe bujdy :)

Japoneasa
wtorek, 20 sierpnia 2019, 13:33

Rozumiem ze 2 dźwigi elektromagnetyczne są w budowie

Prawda
środa, 21 sierpnia 2019, 15:07

Są rozmowy zakupu rozwiazania które bedzie na budowanych nowych amerykańskich lotniskowcach

Tweets Defence24