Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Amerykanie zamawiają systemy lotniskowe Thales

fot. USAF
fot. USAF

Francuski koncern Thales otrzymał zamówienie od amerykańskich sił powietrznych na przewoźne radiowy system nawigacyjny, wspomagający lądowanie samolotu w warunkach ograniczonej widzialność D-ILS (Deployable – Instrument Landing Systems).

Zamówienie systemu ILS w Thalesie jest potwierdzeniem pozycji, jaką ta firma posiada jeżeli chodzi o systemy wspomagania lądowania w Stanach Zjednoczonych. Warto przypomnieć, że około 99 proc. systemów ILS wykorzystywanych na amerykańskich lotniskach zostało wyprodukowanych przez tą firmę.

Zestaw ILS jest jednym z ważnych elementów na wojskowych lądowiskach i lotniskach. Daje on bowiem możliwość precyzyjnego naprowadzania statków powietrznych na końcowym podejściu, szczególnie podczas słabej widoczności lub złych warunkach pogodowych, co jest koniecznością nie tylko w czasie działań bojowych, ale również podczas katastrof naturalnych lub operacji humanitarnych.

Amerykanie uznali, że zestawy Thales D-ILS są o wiele bardziej niezawodne, łatwiejsze do utrzymania i konserwacji niż radiolokacyjne systemy precyzyjnego zbliżania PAR (Precision Approach Radar). Co więcej, uznano że wersja przewoźna ma nie gorsze parametry niż systemy stacjonarne ILS, które są standardowo stosowane na stałych lotniskach.

Obecne zamówienie jest częścią kontraktu ogłoszonego w sierpniu 2015 r. Zakłada on, poza dostawą trzech kompletnych systemów D-ILS, zbudowanie linii produkcyjnej w zakładach Tahalesa w Clarksburgu w stanie Maryland w Stanach Zjednoczonych. Ma ona pozwolić na wyprodukowanie nawet jednego zestawu D-ILS w ciągu miesiąca już od przyszłego roku.

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze

    Reklama