Reklama

Siły zbrojne

Lubawa przedstawia wyniki za 2016 rok. Wzrost sprzedaży i zysków

Grupa Lubawa ujawniła wyniki finansowe za rok 2016. Uzyskano wzrost przychodów o 14,1%, i zwiększenie zysku netto o ponad 300% w stosunku do poprzedniego okresu.

Zgodnie z danymi przedstawionymi przez Grupę Lubawa, w ubiegłym roku osiągnęła ona przychody na kwotę 274 mln zł, co stanowi wzrost w stosunku do roku poprzedniego o 14,1%. Zysk netto wyniósł natomiast 11,2 mln zł, co stanowi wzrost w stosunku do 2015 roku o 8,6 mln zł (326%).

Wzrost przychodów Grupy uzyskano między innymi dzięki sprzedaży wyposażenia dla formacji mundurowych, przypadającej na drugi i czwarty kwartał 2016 roku. Z kolei jednym z powodów zwiększenia zysku netto o 8,6 mln zł był wzrost rentowności sprzedaży w segmencie tkanin i materiałów reklamowych.

2016 r. był dla nas powrotem na właściwą ścieżkę rozwoju po trudnym 2015 r., kiedy borykaliśmy się ze skutkami pożaru tymczasowo obciążającymi naszą rentowność. Grupa pozyskała nowych odbiorców, skupialiśmy się na bardziej zyskownych zamówieniach, co znalazło swoje odzwierciedlenie w wynikach.

Prezes Zarządu Lubawa S.A. Marcin Kubica

Segment tkanin Grupy Lubawa uzyskał 122,5 mln zł sprzedaży poza Grupę, co stanowi wzrost o 25% w stosunku do roku 2015. Zysk netto wyniósł 11,3 mln zł, podczas gdy w poprzednim okresie odnotowano stratę na kwotę 5 mln zł. W ramach Grupy Lubawa za segment tkanin odpowiada spółka zależna Miranda.

Czytaj więcej: Europoltech 2017: Hełmy i kamizelki z Lubawy

W 2016 roku uzyskano w segmencie materiałów reklamowych 81,4 mln zł przychodów ze sprzedaży zewnętrznej, czyli o 7% mniej, niż w roku 2015. Jednakże, pomimo spadku sprzedaży odnotowano wzrost wyniku o 3 mln zł (do 3,6 mln zł). Za segment materiałów reklamowych odpowiada spółka zależna Litex Promo.  Grupa Lubawa w komunikacie podkreśla, że na omawiane wyniki wpływ wywarły między innymi rezygnacja z części kontraktów o niskiej rentowności, i skupienie się na wykonywaniu zamówień o większej rentowności, przy jednoczesnym spadku kosztów produkcji.  

Lubawa
Fot. J. Sabak/Defence24.pl.

Natomiast segment sprzętu specjalistycznego, za który odpowiada Lubawa SA, odnotował wzrost przychodów aż o 35%, do kwoty 59,4 mln zł. Zwiększył się również o 65% jego zysk netto, wielkość ta wyniosła w 2016 roku 3,3 mln zł. Z kolei przychody Lubawy SA wyniosły 65,6 mln zł, przy zysku netto 3,5 mln zł. Omawiane wartości stanowią wzrost w stosunku do 2015 roku odpowiednio o 25,5% i 18,4%. Prezes Marcin Kubica podkreśla, że w minionym roku zrealizowano kilka „ciekawych zamówień dla służb mundurowych”, w tym kontrakt na dostawę siatek maskujących Berberys dla Ministerstwa Obrony Narodowej.

W 2016 r. zrealizowaliśmy kilka ciekawych zamówień dla służb mundurowych, m. in. kontrakt na siatki maskujące Berberys dla MON. Ze względu na charakterystykę branży, ciężko prognozować jak ukształtuje się poziom zleceń w bieżącym roku. Z naszej strony robimy wszystko co możliwe, promując nasze produkty zarówno w Polsce, jak i na wielu rynkach zagranicznych. Spotykamy się ze sporym zainteresowaniem, jednak trudno przewidzieć, jak przełoży się ono na faktyczne zamówienia

Prezes Zarządu Lubawa S.A. Marcin Kubica

Berberys
Fot. Miranda.

Reklama

Rok dronów, po co Apache, Ukraina i Syria - Defence24Week 104

Komentarze (1)

  1. Kozi

    Juz wiadomo na co mamy zamiast modernizacji technicznej.... Mundury

    1. Podbipięta

      A to Lubawa robi mundury?

    2. Ad_summam

      Lubawa ma dobre i potrzebne produkty, a ty nie wiesz o czym piszesz.

    3. Szkopół

      Fakt, ale też są bardzo ważne. Po za tym oprócz strategicznej obrony p.lot. potrzeba też sporo "banalnego" wyposażenia niższego stopnia. Po za tym czy porządnych kamizelek kuloodpornych i innej "drobnicy" Żołnierze nie powinni dostawać od wojska, a nie kupować sami?

Reklama