Reklama

Siły zbrojne

Wojsko kupuje sprzęt wysokościowo - ratowniczy

Wojsko ogłasza dwa przetargi na sprzęt wysokościowo-ratowniczy – fot. USAF
Wojsko ogłasza dwa przetargi na sprzęt wysokościowo-ratowniczy – fot. USAF

Inspektorat Uzbrojenia opublikował dwa zaproszenia doskładania ofert w sprawie dostawy sprzętu wysokościowo-ratowniczego dla Sił Zbrojnych RP oraz dostawy sprzętu wysokościowo-ratowniczego dla Sił Powietrznych.

Termin składania ofert dla obu zamówień upływa 10 stycznia 2014 r. W przypadku dostawy sprzętu wysokościowo-ratowniczego dla Sił Zbrojnych chodzi o dostarczenie w ciągu 250 dni od podpisania umowy (a więc jeszcze w 2014 r.):

  • 20 kompletów spadochronów ratowniczo – siedzeniowych (np. S-4) służących do bezpiecznego opuszczania samolotów M-28 oraz śmigłowców typu Mi-2, Mi-8, Mi-14, Mi-24, SW-4 i W-3;
  • 20 kompletów spadochronów ratowniczych plecakowych (np. SK-94) przeznaczonych dla personelu latającego śmigłowców i samolotów transportowych opuszczających statek powietrzny w sytuacjach awaryjnych;
  • 28 kompletów spadochronów szkolno- treningowych przeznaczonych do szkolenia podstawowego personelu latającego i treningu skoczków;
  • 53 kompletów spadochronów zapasowych przeznaczonych do wykonywania skoków w komplecie ze spadochronem typu L-2 Kadet;
  • 3 twardych hełmów lotniczych, w rozmiarze 2, z urządzeniami dopasowującymi UD-1 oraz radiostacją ICOM A-23 z wtyczką RWN, 20 twardych hełmów lotniczych;
  • 40 twardych hełmów lotniczych w kolorze zielonym (khaki – matowym) z urządzeniami dopasowującymi UD-1, z wtyczką RWN, przystosowane do maski tlenowej KM-34D długim przewodem mikrofonowym do tej maski;
  • 120 sztuk kamizelek ratowniczych przeznaczonych do utrzymania rozbitka na powierzchni wody, po opuszczeniu statku powietrznego ze spadochronem;
  • 171 kompletów morskich ubiorów pilota w różnych rozmiarach, będących indywidualnymi środkami ratunkowymi chroniącymi rozbitka przed hipotermią do stosowania na śmigłowcach i na samolotach poddźwiękowych;
  • 14 kompletów morskich ubiorów pilota w różnych rozmiarach, będących indywidualnymi środkami ratunkowymi chroniącymi rozbitka przed hipotermią do stosowania na samolotach ponaddźwiękowych, przystosowanych do współpracy z wysokościowym ubiorem kompensacyjnym WUK-90 i ubiorem przeciw przeciążeniowym PPK-3;
  • 118 kompletów lotniczych łódek ratunkowych, wchodzących w skład indywidualnego wyposażenia pilota, umożliwiające przebywanie na wodzie po przymusowym opuszczeniu samolotu lub śmigłowca nad obszarem wodnym, utrzymujące pilota o łącznym ciężarze do 100 kg na powierzchni wody;

W przypadku dostawy sprzętu wysokościowo-ratowniczego dla Sił Powietrznych chodzi o dostarczenie w 2014 r.:

  • 14 kompletów spadochronów ratowniczych PSU-36 s.2 będących częścią fotela katapultowego K-36, przeznaczonych do ratowania pilota w sytuacji awaryjnego opuszczania samolotu (eksploatowanych na samolotach MiG-29 i Su-22);
  • 35 kompletów masek tlenowych MBU-20/P– stanowiących podstawowe wyposażenie pilota samolotów F-16, przeznaczonych do zaopatrywania w tlen oraz umożliwiających prowadzenie łączności radiowej;
  • 15 hełmów lotniczych HGU-55/P (Flyer’s Lightweight Helmet – HGU-55/P) stanowiące część składową wyposażenia wysokościowo –ratowniczego pilota samolotu F-16;
  • 50 kompletów kamizelek ratowniczych LPU-38/P (Life Preserver LPU-38/P) do samolotów F-16 wyposażonych w fotel katapultowy ACES II. W przypadku awaryjnego opuszczenia samolotu i wodowania pilot nawet gdy jest nieprzytomny w ciągu pierwszych kilku sekund zostanie ustwiony we właściwej pozycji twarża do góry i będzie w niej utrzymywany;
  • 32 kompletów ubiorów przeciążeniowych CSU-13B/P (Abti-G Cutway Garment CSU-13B/P) dla pilota samolotu F-16;
  • 75 kompletów spadochronów hamujących PTK-29, PTK-29SK lub SH-29 dla samolotów MiG-29 dopuszczonych do eksploatacji w Siłach Zbrojnych na samolotach MiG-29;
  • 92 kompletów spadochronów hamujących (Landing Deceleration Parachute System Spadochron) dopuszczonych do eksploatacji w Siłach Zbrojnych na samolotach F-16;
  • 80 kompletów masek tlenowych MBU-12/P stanowiących podstawowe wyposażenie wysokościowo – ratownicze pilota samolotu C-130E i które są kompatybilne z hełmami lotniczymi typu HGU-55/P oraz z urządzeniami tlenowymi na samolotach C-295M.

W przypadku zamówienia dla Sił Powietrznych przewiduje się dopuszczenie od 3 do 5 wykonawców podczas negocjacji ograniczając w razie potrzeby ich liczbę poprzez przyznanie punktów za wykazanie się większą niż wymagana liczbą dostaw sprzętu wysokościowo – ratowniczego dla statków powietrznych.

Podstawowym kryterium udzielenia zamówienia (poza dopuszczającym do przetargu doświadczeniem) w obu przypadkach jest najniższa cena.

Reklama
Reklama

Komentarze (1)

  1. AndrzejS

    Wreszcie coś i my kupujemy. Od czasów drabiny abordażowej to chyba największe zakupy.