- Wiadomości
WZL-1 zakończyły remont senegalskich Mi-24
Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 1 z Łodzi zakończyły remont dwóch śmigłowców szturmowych Mi-24 należących do Senegalskich Sił Powietrznych. Zostały one przetransportowane do Afryki na pokładzie ciężkiego samolotu transportowego An-124 Rusłan należącego do linii lotniczych Antonov Airlines.
W dniu 30 listopada 2017 roku Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 1 przekazały Senegalskim Siłom Powietrznym dwa śmigłowce Mi-24 przechodzących naprawy główne w Polsce. Tym samym zakłady zakończyły realizację kontraktu na dokonanie remontu trzech senegalskich śmigłowców. Pierwszy Mi-24 poleciał do Afryki w styczniu br.
Transfer wiropłatów poprzedzony został szeroko zakrojonym przedsięwzięciem logistycznym, polegającym na rozmieszczeniu frachtu wewnątrz samolotu transportowego An-124 Rusłan ukraińskich linii lotniczych Antonov Airlines, który przyleciał na łódzkie lotnisko. Następnie maszyna przetransportowała śmigłowce do Dakaru.
Zobacz także: Modernizacja śmigłowców i produkcja w WZL nr 1 [Defence24.pl TV]
An-124 Rusłan to czterosilnikowy, odrzutowy, strategiczny samolot transportowy, zaprojektowany w biurze konstrukcyjnym Antonowa. Ma rozpiętość skrzydeł 73,5 metra i jest wyposażony w cztery silniki odrzutowe. Samolot posiada kabinę ładunkową o długości 36,5 m, szerokości 6,5 m oraz 4 m wysokości. Na pokład może zabrać ładunek o masie 170 ton. To już drugi transport senegalskiego śmigłowca wykonany Rusłanem, albowiem pierwszy z wyremontowanych śmigłowców został dostarczony do Afryki w styczniu br.
WZL nr 1 S.A., należący do Polskiej Grupy Zbrojeniowej, jest głównym zakładem remontowym śmigłowców w Polsce i posiada uprawnienia do remontów i obsługi śmigłowców: Mi-8, Mi-14, Mi-17, Mi-24, W-3 Sokół oraz SH-2G Kaman. Zakłady mają też uzyskać zdolność do obsługi i serwisowania innych śmigłowców jakie w najbliższym czasie mają trafić na uzbrojenie Wojska Polskiego.
WIDEO: Rakietowe strzelania w Ustce. Patriot, HOMAR, HIMARS