Wykorzystywany również na polskich okrętach szwedzki radar Sea Giraffe firmy Saab został zaakceptowany przez US Navy i otrzymał oficjalne, amerykańskie oznaczenie AN/SPS-77 (V)1.
Było to możliwe dzięki utworzeniu w Stanach Zjednoczonych filii koncernu Saab – firmy SDAS (Saab Defense and Security USA), gdzie ta stacja radiolokacyjna jest składana (stąd przedrostek AN – używany przede wszystkim dla systemów produkowanych w USA). Według szefa SDAS radar AN/SPS-77 jest najbardziej wszechstronnym i wielozadaniowym radarem, jaki jest akceptowalny w programie LCS (okrętów do działań przybrzeżnych) oraz na przyszłych, mniejszych amerykańskich okrętach.
Dzięki współpracy z koncernem General Dynamics oraz stoczniami Bath Iron Works i Austal, firmie SDAS już udało się zintegrować stacje AN/SPS-77 na pokładach okrętu USS „Independence” (LCS-2) i pozostałych dwóch, gotowych, trzykadłubowych okrętach LCS: USS „Coronado” (LCS 4) i USS „Jackson” (LCS-6). Pięć następnych radarów jest już przygotowywanych dla kolejnych jednostek tego typu.
Radar AN/SPS-77 to wielozadaniowy radar trójwspółrzędny do wykrywania celów powietrznych (na odległości do 180 km), w tym niskolecących rakiet manewrujących oraz do wykrywania obiektów nawodnych. Jest on specjalnie przygotowany do działań w pasie przybrzeżnym mając duże możliwości eliminacji zakłóceń stałych. Dzięki pracy w paśmie C (4-8GHz) można było zmniejszyć antenę, co pozwala montować tą stację zarówno na większych jak i na małych jednostkach. W Polsce otrzymały go okręty rakietowe typu Orkan, ale miały być w niego wyposażone również korwety typu Gawron.
pikus
(stąd przedrostek AN – używany przede wszystkim dla systemów produkowanych w USA). - co za bzdura: http://en.wikipedia.org/wiki/Joint_Electronics_Type_Designation_System