Reklama

Siły zbrojne

Wojsko kupuje części do Rosomaków, BWP i BRDM

Fot. P. Kamiński (15bz.wp.mil.pl)
Fot. P. Kamiński (15bz.wp.mil.pl)

1. Regionalna Baza Logistyczna z Wałcza ogłosiła uruchomienie postępowania związanego z dostawą technicznych środków materiałowych do pojazdów bojowych skierowanych do bazy skła­do­wej w Pile. 

Przedmiotem zamówienia jest dostawa części zamiennych (pakietów) do eksploatowanych w Siłach Zbrojnych RP:

-      Kołowego Transportera Opancerzonego Rosomak;

-      Kołowego transportera rozpoznawczego BRDM-2 (i jego odmian specjalistycznych);

-      Bojowego wozu piechoty BWP-1.

W ramach postępowania przewiduje się uczestnictwo wielu wykonawców, w tym takich którzy współpracują z podwykonawcami. W tym ostatnim przypadku powinni oni przedstawić stosowne umowy i porozumienia związane z realizacją zadania z kooperantami. Również istnieje możliwość składania oferty do realizacji części dostaw związanych z  wybranym typem sprzętu.

Same oferty będą oce­niane biorąc pod uwagę trzy kry­te­ria tj. ceny za którą można dostać maksymalnie 80 punk­tów, okresu udzielonej gwarancji z 10 punktami oraz terminu realizacji również z 10 możliwymi do uzyskania punk­tami. Potencjalni ofe­renci mają czas na skła­da­nie doku­men­tów do 23 marca, a zakładany czas realizacji zamówienia przez wybranego wykonawcę ma trwać nie dłużej niż sześć miesięcy od udzielenia zamówienia.

Sama procedura ma charakter przyspieszony ponieważ pozyskiwane środki materiałowe przeznaczone są do odtworzenia sprawności technicznej pojazdów oraz uzupełnienia zapasów wojennych a to jest ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa i obronności państwa oraz naszych zobowiązań sojuszniczych.

W Polsce potencjalnym wykonawcą powyższego zadania mogą być firmy należące do Polskiej Grupy Zbrojeniowej (między innymi Rosomak S.A. i WZM z Poznania). 

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (2)

  1. Szarik

    Skoro kupujemy nowe części do BWP i BRDM, to chyba nie po to, żeby je zaraz wycofywać i zastępować czymś innym. Na takiej samej zasadzie należałoby kupić też części do rudego, pamiętając zwłaszcza, że oporopowrotnik się zacinał.

    1. box

      Stosując taka logikę można by powiedzieć ze jeśli ktoś chce kupić samochód i zbiera pieniądze to w międzyczasie nie będzie naprawial starego tylko chodził przez rok na piechote. Produkcja borsuka ruszy najwcześniej za parę lat, a wymiana wszystkich to minimum 10 kolejnych, wiec zakup chyba jak najbardziej zasadny

    2. Max Mad

      Części kupuje się na bieżąco by utrzymać ich zapas na odpowiednim poziomie.

  2. ryszard56

    powiem jedno dawno powinne być wycofane i zastapione nowymi

    1. Elric

      Ciekawe czy się doczekamy w ogóle jakiegoś następcy BWP-1 skoro moce wytwórcze HSW to będzie jakieś 50 pojazdów rocznie a zapotrzebowanie na co najmniej 1000 sztuk będzie - wychodzi na to że jak ostatnie sztuki będą już się kończyć budować to te które były pierwsze trzeba będzie juz powoli wycofywać.

Reklama