Turcja chce współpracy z Rosją w zakresie produkcji uzbrojenia

1 października 2021, 10:50
Su-57 UAC
Fot. Suchoj
Reklama

Turcja może współpracować z Rosją przy budowie myśliwców i okrętów podwodnych - powiedział turecki prezydent Recep Tayyip Erdogan, cytowany w czwartek przez agencję Anatolia.

Takie oświadczenie padło z ust Erdogana, według Anatolii, w środę w samolocie podczas jego powrotu z czarnomorskiego kurortu Soczi, gdzie turecki przywódca spotkał się z prezydentem Rosji Władimirem Putinem.

"Rozmawialiśmy o tym, co możemy zrobić w kwestii budowania silników lotniczych i myśliwców. (...) Kolejnym obszarem, w którym możemy działać razem, jest budowa okrętów. Jeśli Bóg pozwoli, możemy dokonać ustaleń dotyczących wspólnej budowy okrętów podwodnych" - powiedział Erdogan.

Turecki prezydent zaznaczył, że obecnie nie ma mowy o "kroku wstecz" w sprawie dostarczenia do Turcji drugiej partii rosyjskiego systemu obrony przeciwlotniczej S-400. Podkreślił, że wręcz przeciwnie, z Putinem rozmawiał o tym, "jak przenieść turecko-rosyjską współpracę wojskową na wyższy poziom".

Podczas rozmowy z dziennikarzami na pokładzie prezydenckiego samolotu Erdogan również odniósł się do stanowiska USA, które z powodu zakupu przez Ankarę systemów S-400 wykluczyły Turcję z programu myśliwców F-35 i nałożyły sankcje na czołowych urzędników tureckiego przemysłu obronnego.

Erdogan wezwał Waszyngton do "dostarczenia samolotów lub zwrotu" 1,4 miliarda dolarów, zapłaconych wstępnie przez Ankarę za zakup amerykańskich myśliwców.

Reklama
Reklama

Erdogan dodał, że z Putinem rozmawiał także o budowie we współpracy z Rosją dwóch nowych elektrowni jądrowych w Turcji. Pierwsza z nich obecnie jest budowana przez rosyjską firmę Rosatom i ma zacząć działać na stulecie tureckiej republiki w 2023 roku.

Erdogan nie podał szczegółów rozmów z Putinem w sprawie sytuacji w północnej Syrii, gdzie w ostatnich tygodniach nasiliły się rosyjskie naloty na bojowników protureckich.

"Nie da się zaprzeczyć, że w regionach, w których zapewniliśmy bezpieczeństwo, czasami pojawiają się problemy. (...) Mimo to podkreślamy wagę wspólnego działania w tej sprawie" - zadeklarował turecki szef państwa.

Agencja AFP przypomina, że Rosja i Turcja mają w Syrii odmienne interesy i stoją po przeciwnych stronach w wojnie, która od dekady wstrząsa tym krajem. Moskwa jest głównym sojusznikiem rządu w Damaszku, podczas gdy Ankara wspiera grupy, które walczyły o obalenie prezydenta Syrii Baszara el-Asada.

Wojska rosyjskie i tureckie współpracowały jednak w regionie Idlib, ostatnim bastionie sił rebeliantów, oraz w poszukiwaniu politycznego rozwiązania. Efektem tego było uzgodnione w zeszłym roku zawieszenie broni, wstrzymujące ataki armii rosyjskiej i syryjskiej na wspieranych przez Turcję bojowników w Idlibie.

PAP - mini

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 131
Reklama
ito
sobota, 2 października 2021, 17:53

Trzeba było im dostarczyć te samoloty.

Davien
niedziela, 3 października 2021, 08:31

A niby z jakiego powodu?? Bo łamali zasady i jeszcze maja im za to płacić? Turcy na własne zyczenie sie wpakowali w te problemy.

Da(łn)vien
czwartek, 7 października 2021, 06:58

Weź juz nie rozśmieszaj ludzi. Wypisywałes, że Turcja nie chce S-400 i inne brednie. A tutaj proszę, chca więcej S-400, chca z ruskimi budowac samoloty, na F-35 im wcale nie zależy, chca tylko odzyskac swoje pieniadze. i tyle warte sa twoje wypociny...

Hanys
sobota, 2 października 2021, 03:47

Dyktator z dyktatorem się dogadać?

Tyle
sobota, 2 października 2021, 10:11

I olali dyktaturę europejską

Pretorian
piątek, 1 października 2021, 22:32

Turcja zdradzi lub już zdradziła Rosji i chinom tajemnice Nato,idą ciężkie czasy możliwy rozpad Nato oby nie. ale trzeba jak najszybciej stworzyć armie UE to najlepsza alternatywa

Grzyb
sobota, 2 października 2021, 10:41

Moim zdaniem nie można udowodnić że NATO w ogóle istnieje tak długo jak nie dojdzie do pełnoskalowej wojny z użyciem broni jądrowej. Tylko wtedy przekonamy się czy art. 5 NATO zostanie użyty czy może będzie ogłoszone: "Warszawa została zamieniona w szklaną pustynię. Trudno ale my nic nie zrobimy bo musimy grać w Tibie".

Syl
piątek, 1 października 2021, 21:05

Goodbye NATO...

GRZECHOTKA
piątek, 1 października 2021, 20:08

Turcja konstruuje Imperium Osmańskie za lat 20 będzie nim ,tkwiąc w NATO i trzymając się zasad moralności polityki Europejskiej i Amerykańskiej nigdy tym imperium by nie była czemu bo hamuje ją członkostwo klubu. a wie że tylko brak zasad da szansę stworzenia potęgi bo wie co jest zakazane to jest skuteczne ,więc szuka oferentów w tym przypadku Rosji za lat parę gdy stworzy pełną niezależność technologiczną zacznie pozyskiwać obszary by tworzyć imperium , a potem stworzy swą skuteczność budując lub kupują broń atomową....pewnie na początku będzie to tzw brudna broń atomowa ale będzie

Herr Wolf
piątek, 1 października 2021, 21:25

Moralność NATO?!

GRZECHOTKA
sobota, 2 października 2021, 11:31

Herr. tak moralność NATO oczywiście tez ma swoje ciemne plamy ale nie wymiarze zbrodni wojennej o charakterze totalnym a mentalnie Turcja ,Rosja ludy Orientu i Kaukazu lubują się w totalnej depopulacji interesujących ich obszarów chyba że trafią na opór to wtedy to trochę trwa .Mieszkańcy Europy przechodziły dwukrotnie w wymiarze masowym i ileś krotnie w wymiarze lokalnym ,uprawianie polityki za pomocą wojny ...myślę że wyrośli z tych chorób i starają się minimalizować skutki wojen co prawda czasami tracą na tym nazywając to humanizmem ..ale to są skutki lewackich rządów Europy ...ale to się zmienia i kiedyś nie będzie to miękka dyplomacja tylko twarda reakcja

sobota, 2 października 2021, 16:50

Buahahahahha i ha

Davien
piątek, 1 października 2021, 22:54

Tak, moralność NATO czyli cos czego w Rosji tacy jak ty Wolfik pojac nie potrafia.

sobota, 2 października 2021, 16:50

NATO nie posiada moralności podobnie jak wy w USA

Tylko tyle
sobota, 2 października 2021, 10:13

Moralność NTO to brak moralność taka zasada

dim
piątek, 1 października 2021, 19:35

Zauważcie Państwo, że Turcja dopiero co otrzymała technologię budowy jednych z najnowocześniejszych okrętów podwodnych, od Niemiec. Przy tym poprawioną już, po wpadce w Grecji - okręty budowane w Turcji, mimo nominalnie tego samego modelu, różnią się już nawet wymiarami zewnętrznymi, od pierwszych, greckich egzemplarzy. Skracając - Turcy chcą teraz dostarczyć te NATOwskie technologie Rosji. W zamian za coś tam, np. za silniki lotnicze ?

viper
wtorek, 5 października 2021, 13:55

Proszę nie udawać Greka. Od słów "może współpracować" jest daleka droga do "chce dostarczyć" Rosji NATO-wskie technologie.

sobota, 9 października 2021, 13:00

Z tego co sie zorientowalem, @DIM nie udaje ale JEST Grekiem. Zazdroszcze mu doskonalego wladanie jezykiem Polskim. Jesli chodzi "udawanie Greka" przypomne ci takie male wydarzenie historyczne: Pan Paderewski zostal zapytany raz przez beszczelnego Niemca: "Czy to prawda ze Polacy to pijacy?" A Paderewski odpowiedzial mu "Nieee, to mit, tak jak mitem jest ze Niemcy sa kulturalni" Tyle w tym temacie Pozdrawiam z Aten

Grek z Grecji
sobota, 2 października 2021, 01:10

@Dim, Sadze ze Erdo zwariowal, i ze wkrotce skonczy tak jak Sadam. Lub ten Turecki przemier co go sami Turcy powiesili (juz nie pamietam jak sie nazywal, ten co wymordowal mniejszosc grecka w Konstantynopolu w 56 i 62 roku). Amerykanie nie daruja, maja dobra pamiec. To jest pewne.

Trzcinq
sobota, 2 października 2021, 09:00

Mają tylko interesy kolego

BLASZANY BEMBENEK
piątek, 1 października 2021, 20:16

Znaczy to że Turcja jest skuteczna

dim
sobota, 2 października 2021, 13:58

Rzesza też była skuteczna. Aż do uderzenia na Grecję. Wkrótce potem pomieszały im się nieco losu koleje, po tym jak przez grecką kampanię stanęli pod Moskwą o co najmniej 2 miesiące spóźnieni. Tym samym wykończeni po przestrzeni, z drogami przed zimą nagle zmieniającymi się w błota i bagna. Wskutek czego, tam w polach, dopadła ich także zima. Potem było już pod górkę. Podobnie kampania grecka nie opłaciła się Włochom - na okupację swego kawałka tracili potem stale kilka dywizji, a dwie z nich przekazały całą swą broń partyzantom ELAS. Erdo i jego dowódcy też mają ochotę próbować ? Zapraszamy ! Początkowo na pewno też odniosą jakieś sukcesy...

Davien
sobota, 2 października 2021, 16:07

Dim przypomne ci tylko że Niemcy zajeli Grecję bez większego problemu a po 17 dniach od ataku Grecja skapitulowała. A opóznienie wywołał głownie prewrót w Jugosławiii zawarcie przez ten kraj paktu z ZSRS

Grek z Grecji
poniedziałek, 4 października 2021, 14:50

Davien, Od dluzszego czasu (mimo ze nie pisalem nigdy) sledze Twoje wpisy i musze przyznac ze sa na poziomie i oparte na widzy ktora masz. Ale pare uwag do tego postu. 1. Grecja wtedy byl panstwem 7 (chyba) milinowym, zacofanym, i w stosunku do Niemiec bez porownania. To ze Grecy, tak mali i slabi wytrzymali az 17 dni to jest godne uwagi i (moim zdaniem) szacunku. Porownaj to prosze z tym ile Polacy wytrzymali przy ataku niemcow (celowo pisze mala litera) a byli porownywalni ilosciowo i silowo. Oczywiscie nie zanizam Polakow, ale tylko poronuje. 2. Nie zapominaj ze Grecy przed inwazja niemcow, dali zdrowo popalic Wlochom. 3. Mimo ze inwazja na Krete doszla do skutku, to nie zapominaj ile niemocow zginelo. 4. Podobnie jak w Polsce, w Grecji i Serbi byla bardzo mocna partyzantka, co dalo mocno w dupe niemcom. 5. Polska i Grecja maja procentowo najwieksze straty w ludnosci cywilnej (o ile pamietam okolo Poslka 14 Grecja 13%) Co do reszty to sledze Cie z powazaniem, bo moim zdaniem masz poziom wiedzy, ktory ja przykladowo nie ma.

viper
wtorek, 5 października 2021, 14:06

Nowa historia? Porównywanie do Polski, bo Grecja wytrzymała 17 dni? - Tylko dlatego, że dla Niemiec Grecja była celem pobocznym. Główne siły niemieckie w tym czasie były przygotowane do walk na froncie wschodnim. Na Polskę Niemcy rzuciły swoje główne armie, w dodatku do walk weszli Sowieci. Wsparcia angielskiego też nie było. Co do zacofania zgoda, Grecja wyszła z niego dopiero dzięki finansom europejskim. Tym samym, które podobno odpowiadają za jej ostatni kryzys gospodarczy.

Tonący brzytwy się chwyta
piątek, 1 października 2021, 17:39

Pierwszy dostarczony rosyjskiej armii Su-57 rozbił się. Rosja potrzebuje współpracy i technologii.

Wewo
piątek, 1 października 2021, 18:26

Też o tym pomyślałem, że bez kasy i technologii z zewnątrz nie są w stanie skończyć samolotu generacji 4+. To podobnie jak z samochodami - ich duma Auris został zaprojektowany przez niemieckich inżynierów. Gdyby nie Niemcy czy Francuzi, to Kamaz czy Łada tkwiły by technologicznie nadal w latach 70tych.

Jaca
wtorek, 5 października 2021, 06:38

No popatrz, USA, mimo pietnastu lat od oblotu i w koopoeracji z najbogatszymi krajami świata nie potrafi dokończyc F-35. Chociaz ostatnio F-35 odniusł kolejny sukces. Na pokazach, pietnaście lat od oblotu udało mu sie w końcu odpalic flary!!!

BG
piątek, 1 października 2021, 17:15

Lepiej niech USA zwróci kasę Turkom. Kasa zawsze lepsza od bublo-złomu F-35.

Davien
piątek, 1 października 2021, 22:55

marzenia scietej głowy:) Turcja nic nie dostanie a o czyms tak zaawansowanym jak F-35 to wy Rosjanei możecie jedynie marzyć.

???
sobota, 2 października 2021, 11:51

Przecież napisał o zwrocie kasy.... Trzeba czytać ze zrozumieniem

sobota, 2 października 2021, 13:54

Zwrot kasy albo samoloty. Trzeba czytać ze zrozumieniem.

Miki
piątek, 1 października 2021, 15:54

No to Rosjanie będą mogli zrobić nam kuku naszymi Tureckimi drogami.

Szparagowy potwór.
piątek, 1 października 2021, 15:36

Rosja jest tym samym co Chiny i Korea Północna. Jak Turcja przegnie, to wpadnie w Ruskie łapy. Balansować też trzeba umieć.

sobota, 2 października 2021, 09:01

Turcja ma takie położenie że nic nie musi. Dzięki polityce USA mamy co mamy niestety

były porucznik zmechu
piątek, 1 października 2021, 15:28

Ciekawa sprawa. Zaczyna to wyglądać jak rozgrywka pokera. Kto blefuje, kto zostanie ograny, a kto wygra i zgarnie całą stawkę?

Ormianin z Polski
piątek, 1 października 2021, 15:27

Co na to Erewań???

sobota, 2 października 2021, 16:51

Kogo to

Gekon
piątek, 1 października 2021, 14:57

NATO już ie istnieje.

Polish blues
piątek, 1 października 2021, 18:06

Totalna bzdura - NATO istniało zanim Turcja wyżebrała w nim członkostwo z obawy przed Sowietami właśnie i kiedy Francja faktycznie pozostawała poza jego strukturami wojskowymi. Nareszcie w NATO zabraknie Judaszy

Tomasz
piątek, 1 października 2021, 21:43

A Amerykanie ładnie poprosili Polskę i jej sąsiadów żeby wysłali swoich wojsk do Afganistanu. Tylko dobrowolnie, bez interesu i przymusu. Bo jest Nato, jest członkostwa

viper
wtorek, 5 października 2021, 14:10

Na tym polega sojusz. Nikt Polski do niczego nie zmuszał Polska jako sojusznik zawsze dotrzymywała swego słowa. Niezależnie od opcji politycznej sprawującej władzę w kraju.

War
piątek, 1 października 2021, 15:22

Wyjąłeś mi to z ust, nikomu już nie można ufać, trzeba liczyć na siebie. Innej drogi nie ma.

bender
piątek, 1 października 2021, 18:31

Na tym właśnie polega propaganda, żeby wśród obywateli przeciwnika wywoływać strach i zwątpienie.

wtorek, 5 października 2021, 17:21

Propaganda którą bardzo nieudolnie tutaj uprawiasz...

Hanys
piątek, 1 października 2021, 14:48

Amerykański karabin jest droższy od rosyjskiego, ale jest gorszy. Tak samo jest z patriotami i S-400 (które jest chyba 3x tańsze a ma znacznie lepsze możliwości od patriota, a Turcja nie jest amerykańskim wasalem i potrafi liczyć, dlatego kupuje też gaz od Rosji i elektrownię atomową :) A Polinie niestety - inflacja, podwyżki wszystkiego i pogorszenie bezpieczeństwa. Korzyści z tzw. "sojuszu" z USA nie są zerowe, są ujemne i to bardzo. Tylko marionetkowy rząd poliński wie ile wynosi ten misu dokładnie :)

easyrider
piątek, 1 października 2021, 18:05

Białoruś ma sojusz z Rosją. Bogato tam, że ho ho.

x95
piątek, 1 października 2021, 18:47

Białoruś to naprawdę zadbany kraj. Nie ma się czego wstydzić. To co dzieję się na Ukrainie jest dla nich przestrogą.

easyrider
sobota, 2 października 2021, 14:56

Dlatego Białorusini stamtąd zwiewają i proszą o ochronę międzynarodową w Polsce?

Davien
piątek, 1 października 2021, 22:57

Białoruś to dyktatura rządzona przez opętanego checia utrzymania sie na stołku operetkowego dyktatorka Łukaszenke.

piątek, 1 października 2021, 19:37

@x95 Eee tam ! Stolica Korei Północnej jest jeszcze bardziej zadbana od Białorusi.

pytanie za pięć punktów
piątek, 1 października 2021, 18:22

Nie to co na Ukrainie.Tam to dopiero jest ho,ho.Kto jest sojusznikiem Ukrainy?

Davien
piątek, 1 października 2021, 22:57

Na Ukrainie jest tak bo barbarzycy z Rosji na nia napadli ale o tym chyba wiesz?

yaro
sobota, 2 października 2021, 16:43

A wcześniej to było lepiej ..... no tak jakbyśmy tu w Polsce nie wiedzieli jak było na Ukrainie przed Donbasem ...

Hanys
piątek, 1 października 2021, 18:15

Ano Białorusini nie mają takich cen za gaz, jak Polacy, ani takich cen za wywóz śmieci, itd. właściwie w porównaniu z Polską panuje tam bezstresowa sielanka :)

viper
wtorek, 5 października 2021, 14:18

Wynika z tego, że Białorusini za gaz i cenę wywózki śmieci zrezygnowali ze swojej suwerenności. Bezstresowa sielanka? To pewnie dlatego młodzież białoruska woli studiować w Polsce, a białoruscy lekarze i informatycy szukają tutaj pracy.

asd
piątek, 1 października 2021, 21:50

O nie mają takich pensji.

Bat
piątek, 1 października 2021, 15:48

W dalszym ciągu nie rozumiem dlaczego jeszcze się nie wyprowadziłes do swej wspaniałej kacapii. Przecież tam jest wszystko co najlepsze

qwert
piątek, 1 października 2021, 16:39

Jak by się przyjrzeć dokładniej, to Rosja jest w lepszej kondycji niż USA

bender
piątek, 1 października 2021, 17:50

Tylko czemu emigranci jakoś nie wybierają Rosji?

Polak
piątek, 1 października 2021, 19:35

W samej Moskwie pracuje ponad 20 tysięcy Polaków

qwert
piątek, 1 października 2021, 19:21

Wybierają, wybierają np. z demokratycznej Ukrainy

Davien
piątek, 1 października 2021, 22:58

Wow a w jakim altrnatywnym swiecie:)) Bo w realnym uciekaja z Rosji jak najszybciej moga.

piątek, 1 października 2021, 19:39

@qwert. Właśnie Ukraińcy z Rosji najszybciej aktualnie uciekają, a połącznia pasażerskie są redukowane, w braku chętnych. Po odliczeniu osób o narodowości rosyjskiej, Ukraińców pozostało w Rosji już tylko kilkaset tysięcy.

zielona karta dalej nie "odrobiona"?
piątek, 1 października 2021, 18:57

Ależ wybierają, wybierają choć nie daje "zielonej karty" jak nowa ojczyzna. Wystarczy 5 minut aby sprawdzić to w necie.

Alo
piątek, 1 października 2021, 18:48

Bo nawet w Afryce mają lepsze warunki.

Sarmata
piątek, 1 października 2021, 18:24

Zależy którzy,ci z Azji z byłych republik ZSRR wybieraja Rosję. Ci z Ameryki południowej USA. Z Europy nikt nie jedzie ani tu ani tam.

poniedziałek, 4 października 2021, 16:02

Nie licząc Ukrainy, Białorusi i Mołdawii.

refleksja
piątek, 1 października 2021, 14:43

Ten artykuł potwierdza, że diagnozy Bartosiaka na temat spójności Zachodu i NATO w szczególności, mogą być prawdziwe. Wielu go hejtuje, ale to hejterzy mogą się mylić. Tu cytat z klasyki: „Ten, kto widzi prawdę o 2 tygodnie przed innym, przez 14 dni uchodzi za wariata”.

Xd
sobota, 2 października 2021, 06:38

"Trafiłeś w sedno tarcxy"

Apek
piątek, 1 października 2021, 14:40

Chyba zacznę się uczyć rosyjskiego, ostatnio oglądałem taki materiał, chyba kanał sie nazywa "Zwiezda" (?) w każdym rzie to taki trochę propagandowy kanał chyba od rosyjskiego MON-u (?) W każdym razie, pokazywali tam jakie ZSRR miał "szalone" projekty, m.i. okręt podwodny do przewozu czołgów :) Sam temat był o nowych okrętach typu Jasien-M, tego Kazania co go ostatnio zwodowali i pokazywali tam jak testują stal z której zbudowany jest ten okręt - trzeba przyznać że robiło to wrażenie, rozciągali tam duże fragmenty stali badając wytrzymałość (na zachodzie podobno bada sie tylko małe próbki stali, ale zdaniem Rosjan to jest niedokładne i oni rozciągali duże fragmenty. Jak zapewniają Jasien-M może dzięki ich technologii zanurzyć sie na 700 m., ogólnie wrażenie robiły - cały zakład, laboratoria, maszyny... Rosja ma naprawdę świetnych inżynierów i technologię, a tu usofile piszą tylko o wychodkach na przedmieściach :) Turcy jak widać są dużo mądrzejsi i wiedzą że Rosja to jednak siła i technologia ;)

viper
wtorek, 5 października 2021, 14:30

Super, tylko dlaczego taka bieda w Rosji? Może jest więc tak jak mówi Nawalny, że okrada was Putin i jego kumotrzy?

Łowca NKWD
piątek, 1 października 2021, 15:32

Rosja ma wspaniałą technologie. Dlatego oglądasz japoński lub koreański tv, w łapie masz chiński lub koreański telefon, jeździsz samochodem z Francji lub Niemiec lub USA i latasz boeingiem lub airbusem. A rosyjskie masz co? Wódkę stolicznaja...

qwert
piątek, 1 października 2021, 19:27

Masz w tych Boeningach, czy airbusach tytanowe elementy płatowca i podwozia wyprodukowane w Rosji. W technologiach ruscy naprawdę są dobrzy

Davien
piątek, 1 października 2021, 23:00

Dziecko, elementy tytanowe Boeingów powstaja w UK i USA a nei w Rosji wiec znowu niezle się usmiałem:) Ale co ciekawsze Rosjanie wola Boeingi i Airbusy od swoich maszyn.

piątek, 1 października 2021, 19:46

Po prostu mają tam własny, czyli tańszy tytan.

qwert
sobota, 2 października 2021, 02:30

A cudzy jest droższy? Mają technologię obróbki tytanu , w tym spawanie , w czym są najlepsi. Np spawanie dyfuzyjne

Davien
sobota, 2 października 2021, 16:10

Taak, i pewnie dlatego musieli zrezygnowac z wiekszości tytanowych elementów na MiG-25 jak w tym czasie USa spokojnie produkowało całe samoloty z tytanu wg własnych tehnologii:))

BUBA
sobota, 2 października 2021, 23:21

MiG-25 mial być samolotem masowym, Lockheed SR-71 Blackbird jest maszyną niskoseryjną...................................................................

Davien
poniedziałek, 4 października 2021, 14:25

MiG-25 miał byc mysliwcem przechwytujacym do zwalczania bombowców, a konkretnei XB-70 Valkyrie. Dopiero potem rozpoczeły sie desperackie próby zrobienia czegos z tego nieudanego samolotu.

sobota, 2 października 2021, 14:02

@ty lepiej weź i popatrz się na rosyjskie auta, zjedź w bok z głównych dróg, przejedź się pociągiem przez "głubinku" ("country"), albo po prostu przejrzyj ich zachwycone youtuby o Polsce, te niesponsorowane, niedyktowane przez władzę.

taka prawda
piątek, 1 października 2021, 21:41

Nie, mają własną technologię.

yaro
piątek, 1 października 2021, 21:41

Nie mają własną technologię.

Antek
sobota, 2 października 2021, 12:22

Ile razy można powtarzać te głupoty o tytanie? Rosja nie jest ani największym producentem tytanu, ani nie dysponuje żadnymi kosmicznymi technologiami. Po prostu rosyjski tytan jest najtańszy. Poza tym Boeing czy Airbus kupują sam metal, a nie gotowe elementy. Sami sobie produkują. Dla was w Rosji spawanie czy odkuwki tytanowe to może jakieś high-tech, ale jest od groma firm, także w Polsce, które zajmują się obróbką tytanu i robią to lepiej od Rosjan.

rob ercik
piątek, 1 października 2021, 15:52

A co masz polskie?

Ja
piątek, 1 października 2021, 16:22

Masz od groma tak naprawde polskich produktow. No ale zawsze mozesz sie przeprowadzic do rosji:)

Jaki
piątek, 1 października 2021, 16:54

Oprócz jabłek i ziemniaków to co jeszcze?

piątek, 1 października 2021, 19:48

@Jaki. Jak ktoś jest aż taki osioł patentowany, że nie umie sprawdzić tego sam, to trzeba mu to powiedzieć łopatologicznie. Polska eksportuje 9-krotnie więcej, per capita, produktów wysoko przetworzonych, niż Rosja. 9-krotnie !

Xd
sobota, 2 października 2021, 06:40

Prośba o wymienienie tych produktów

Sarmata
piątek, 1 października 2021, 18:27

No też wódka jak w Rosji. Tylko my nie budujemy elektrowni atomowych i nie latamy w kosmos.

Davien
piątek, 1 października 2021, 23:01

I mamy 9x wyzszy eksport produktów wysoko przetworzonych od twojej Rosji.

por
poniedziałek, 4 października 2021, 16:09

Ten eksport to wyroby przywiezione z Niemiec u nas zmontowane razem i odesłane do Niemiec.

easyrider
piątek, 1 października 2021, 18:04

Ciągniki, pociągi, ciężarówki, broń...

bender
piątek, 1 października 2021, 17:48

Autobusy, tramwaje, pociągi, ciężarówki, samochody, statki, jachty, meble. Rolnictwo to tylko 2,4% PKB.

Hanys
piątek, 1 października 2021, 18:13

Jakie pociągi i jakie tramwaje ? PESA np. składa pociągi z części niemieckich, hiszpańskich i austriackich. Polska to jest montownia z zerową techniką :)

bender
piątek, 1 października 2021, 18:29

A Łada to z jakich części składa te swoje pojazdy? Niskopodłogowe tramwaje wyeksportowano do Moskwy. Autobusy elektryczne i hybrydowe Solaris jeżdżą po całej Europie.

..../////
piątek, 1 października 2021, 19:46

A kto produkuje silniki i inne podzespoły do tych autobusów? Solaris?

bender
piątek, 1 października 2021, 20:20

Nawet za komuny FSO, FSM, WSK i inni korzystali z poddostawców. Taki jest przemysł. Do tego globalizacja. Np. Łada jeździ na silnikach Renault z komponentami japońskimi, a wyprodukowany na Słowacji Porsche ma niemiecki silnik, w którym są komponenty Bosch z Azji i USA. Nadal producenta opuszcza produkt jego marki, za który bierze odpowiedzialność. Polska produkuje autobusy, tramwaje, pociągi, ciężarówki, samochody, statki, jachty i całą resztę dokładnie tak jak wszyscy inni w tym Rosja, tylko w Rosji ze względu na różne sankcje mają mniejszy wybór poddostawców.

Grażyna
piątek, 1 października 2021, 14:38

Mają też wspólne interesy i muszą iść do przodu choćby się to nam czy innym w NATO nie podobało . Turcy mają szansę przeskoczyć wyżej widząc słabość w UE i USA więc korzystają .polityka to nie pensja dla idealistów

Monkey
piątek, 1 października 2021, 14:15

Następny fika Bidenowi. Swoją drogą Erdogan próbuje grać na być może zbyt wielu fortepianach. Sojusz cara i sułtana nie jest natomiast dobry dla Polski.

tr
piątek, 1 października 2021, 15:52

Dla władz w Polsce nie jest dobry !

Davien
piątek, 1 października 2021, 23:04

Dla kazdego w Polsce no moze poza pozytecznymi .... Rosji.

Monkey
piątek, 1 października 2021, 17:53

@tr: Ani dla władz, ani dla narodu, ani dla państwa polskiego.

Bojarskie dziecię
piątek, 1 października 2021, 14:10

Rosjanie jeśli chodzi o dzielenie się swoimi technologiami bez analogów są bardzo skąpi, i wolą raczej sprzedawać gotowe zabawki niż wiedzę o ich budowie, dobrym przykładem są Indie i program su57, hindusi płacili a do technologii dopuszczani nie byli.

viper
wtorek, 5 października 2021, 14:31

O ile jakakolwiek technologia tam była.

czarno to widzę
piątek, 1 października 2021, 15:10

USA tylko Izraelowi udostępnia nowe technologie i kody źródłowe, a Turcji wyraźnie zależy na niezależności od Amerykanów. Tym bardziej, że mają na pieńku z Grecją, a i stosunki [kiedyś przyjazne] z Izraelem coraz gorsze. Turcja więc wyraźnie zaczyna rezygnować z broni, którą amerykanie mogą im w każdej chwili wyłączyć...

Fanklub Daviena i GB
piątek, 1 października 2021, 14:56

Za to USA dzieli się hojnie vide polski offset za F-16, bajarzu... Polin, Czechy, Indie, Chiny, Jugosławia, Bułgaria, Iran, Irak itp. itd. mają swój przemysł zbrojeniowy dzięki rosyjskim technologiom, krętaczu. To tylko USA udostępnia Polin technologię malowania szafek pracowniczych w PZL z mnożnikiem x20 do rozliczenia offsetu... :D

Eee tam
piątek, 1 października 2021, 13:58

Jak już skończą tą współpracę to na wzajem odpalą na siebie te wspólne wynalazki ale u Azjatów to normalne

No
piątek, 1 października 2021, 15:56

Na szczęście w Europie wojen nie było i usa to nie dziki narod

Xzibit
piątek, 1 października 2021, 13:50

Turcja nie jest wasalem USA tak jak Polska,my musimy brać wszystko z USA bez transferu technologii i dalej być zacofanym technologicznie państwem,montownią :)

Grek z Grecji
sobota, 2 października 2021, 01:16

Turcja jest wasalem USA (albo raczej byla), teraz stara sie zostac wasalem Rosji.

......
piątek, 1 października 2021, 15:02

Możemy wymyślić coś w końcu SAMI. Tylko montownie albo transfer z Zachodu? Tylko USA? A z Europy? Przepraszam, prowadzimy "wojnę" z E.U.

easyrider
piątek, 1 października 2021, 18:02

My z UE nie ale oni z nami tak. Ideologiczną i o całkowite podporządkowanie.

Bartholem
piątek, 1 października 2021, 16:58

Już teraz nie możemy bo niby kto to ma zrobić. Poziom nauczania , poza nielicznymi wyjątkami, to dno. Skąd brać inżynierów, którzy to zrobią?

easyrider
piątek, 1 października 2021, 13:18

Wykluczyć Turcję z NATO formalnie bo faktycznie to państwo już samo się wykluczyło idąc na współpracę z Moskwą.

Fanklub Daviena i GB
piątek, 1 października 2021, 14:58

Na jakiej podstawie? USA trzeba wyrzucić za bezprawne sankcje na Turcję i łamanie traktatu NATO bezprawnymi napaściami na inne kraje! :D

Grek z Grecji
sobota, 2 października 2021, 01:18

Sankcje USA na Turcje sa jak najbardzie prawne, koniec koncem, czlokom NATO nie wolno kupowac borni z Rosji !!. To sie po prostu skonczy tym ze Erdo niebawem nie bedzie (sadze rowniez fizycznie), a na jego miejesce przyjdzie bardziej kontrolowany aktualny Mer Konstantynopola. Juz go przygotowuja amerykanie.

Fanklub Daviena i GB
sobota, 2 października 2021, 13:19

Który przepis Traktatu NATO zabrania kupna broni w Rosji? I pisze to "Grek" a to Grecja kupiła w Rosji broni za miliardy, np. poduszkowce Żubr, BWP, Osy, Tory, S-300, Kornety, Metysy, Zu-23 itp... :D

poniedziałek, 4 października 2021, 16:06

Ale Turcja kupuje przeciwko Grecji, więc nie może. Swoją droga to NATO wytrzymuje konflikt między Turcją i Grecją od 1952 roku. Ciekawe po czyjej stronie teraz staną jak wybuchnie między nimi wojna.

easyrider
piątek, 1 października 2021, 17:53

A które napaści są "prawne"? Wyrzucić USA? Dobry żart. Turcja jest zbędna. Jest islamska i jest pozornym sojusznikiem.

Jan
piątek, 1 października 2021, 13:17

Kupione przez Polskę od Turcji drony nadają się na śmietnik

Grek z Grecji
sobota, 2 października 2021, 01:21

Bez przesady, ale na pweno nie sa one technologicznego poziomu innych. Koniec koncem Canada zrobila embargo na systemy wizyjne do nich, oraz silniki do niech tez sa pod embargiem. Ale Polska mogla by kupic (skoro nie chcial produkowac - a produkowac moze) od kogos innego np. Izrael.

easyrider
piątek, 1 października 2021, 18:01

Używałeś? Nie ma co się na drony obrażać. Nawet tureckie. Dużo kasy nie poszło. Przydadzą się. Ze dwa dać do WB Electronics. Rozłożą do najmniejszej śrubki i następny własny zrobią lepszy.

generał z w-wy
piątek, 1 października 2021, 13:08

zdaje się że trzeba anulować zakup tureckich dronów i to szybko

Kalrin
piątek, 1 października 2021, 13:04

Kolejny powód by usunąć Turcję z NATO i zaprzestać jakichkolwiek zakupów w tym kraju uzbrojenia i innych podsystemów.

Fanklub Daviena i GB
piątek, 1 października 2021, 14:59

Wy w Izraelu możecie od Turcji nie kupować, ale od Polaków się odczep! :D

Wicher
piątek, 1 października 2021, 13:04

Mają rację. Potencjalni wrogowie Trucji to Grecy czy Izrael. Lepiej nie ograniczać się do jednego dostawcy uzbrojenia

Grek z Grecji
sobota, 2 października 2021, 01:24

Odwrotnie, potencjalnym wrogiem Grecji i Izraela jest Turcja. Jak na razie to Turcja nie uznaje prawa miedzynarodowego, i prowadzi czystki etniczne, oraz polityke expansywna. Pamietajmy tez o Casus Belli w stosunku do Grecji (w przypadku kiedy Grecja zastosuje prawo miedzynarodowe)

sjdfkldsjfkldjskfj
piątek, 1 października 2021, 16:14

Oraz Rosja i Iran...

.
piątek, 1 października 2021, 18:26

Jak zaczną razem robić silniki,to Turcy podziękują Ukrainie za współpracę.

viper
wtorek, 5 października 2021, 14:35

Nie po to robią te silniki na licencji ukraińskiej w fabryce pociotków Erdogana, by z tego rezygnować na rzecz Rosjan.

Davien
niedziela, 3 października 2021, 08:42

I co wtedy bedzie napedzac tureckie drony i ich pociski manewrujace?:))

Tweets Defence24