Technologie
Eurofighter z nagrodą za najlepsze "tygrysie" malowanie
Należący do sił powietrznych Niemiec Eurofighter noszący numer taktyczny 31+00, numer seryjny GS077, znany jako „Ghost Tiger”, zdobył nagrodę dla najlepszego „tygrysiego” malowania samolotu podczas corocznego ćwiczenia Tiger Meet odbywającego się w tym roku na lotnisku Poznań-Krzesiny.
Rywalizacja o „tygrysie” trofea została zapoczątkowana wraz z rozpoczęciem ćwiczeń Tiger Meet w 1961 r. Charakterystyczne malowanie Ghost Tigera, które zdobyło uznanie sędziów, składa się z zielonych i czarnych pasów na całej górnej powierzchni Typhoona, obejmującej skrzydła, ogon i kadłub.
Podczas dwóch tygodni ćwiczeń NATO Tiger Meet 2018 (NTM18) w 31. Bazie Lotnictwa Taktycznego na lotnisku Poznań-Krzesiny pojawiły się także Eurofightery lotnictwa Włoch i Hiszpanii.
Włoskie siły powietrzne zaprezentowały cztery Typhoony z 12° Gruppo z bazy lotniczej Gioia del Colle. Asystowały im cztery Typhoony z 74 Skrzydła Lotnictwa Taktycznego Niemieckich Sił Powietrznych w Neuburgu, a hiszpańskie lotnictwo wystawiło cztery Typhoony ze 142 Escuadrón z bazy lotniczej Albacete. „Tygrysie” Typhoony przeprowadziły skomplikowane połączone operacje lotnicze (COMAO), skupiając się na szkoleniu w kilku rodzajach misji.
Obejmowały one ustanowienie strefy zakazu lotów, obronę i ataki na cele powietrzne o szczególnym znaczeniu (HVAA), działania defensywne w ramach walki o przewagę w powietrzu (DCA) i działania ofensywne w ramach walki o przewagę w powietrzu (OCA), misje odzyskiwania personelu oraz poszukiwania i ratownictwa.
W trwającym od 14 do 25 maja, w 31. Bazie Lotnictwa Taktycznego przedsięwzięciu szkoleniowym NATO Tiger Meet, które po raz pierwszy w historii odbywało się w Polsce uczestniczyło łącznie ponad 80 maszyn należących do 22 eskadr z 13 krajów.
W ramach szkolenia uczestniczące w nim formacje wykonały łącznie 8 zintegrowanych operacji powietrznych (COMAO) oraz blisko 50 misji szkoleniowych.
Lotnik
Potrzeba nam Tajfunów do przewagi powietrznej, poza tym on już jest wielozadaniowy , duża ilość podwieszeń, ponad 10 ton na podwieszeniach, możliwość montażu w kraju jak i Polska w roli poddostawcy w łańcuchu dostaw do innych klientów. Nasze siły powietrzne powinny wyglądać odpowiednio ; 64 Tajfunów i 48 F-35, byłoby pięknie i nie jest to nie realne. Kto wię, może kiedyś ?
Gts
Wies, jakie to koszty? Aktualnie koszty zakupu i utzrymania znaczaco przerastaja koszty dpa F-35 zblizajac sie mocno do kosztow Raptora... prosze cie bardzo. Jak cie stac na 64 sztuki, bo jesli naszego kraju nie stac na chocby jedna nowa eskadre F-16 to tym bardziej nie stac nawet na 3 EFy...
BadumTss
Do przewagi powietrznej lepszy byłby Rafale, ale na to nas nigdy nie będzie stać.
Kowalskiadam154
Jedno czym może błysnąć ten quasi-samolot to malowanie
-CB-
Z pewnością podczas pokazu dynamicznego prezentował się dużo lepiej niż nasze Mig-29 i F-16 czy szwedzki Gripen. Niestety.
Saracen
Potwierdzam, jest moc w tym samolocie. Aczkolwiek wszystkie trzy Typhoony ze zdjęcia przez cały pierwszy dzień pokazów stały na płycie lotniska. Na wystawie statycznej.
Gts
Taka jest jego budowa. Projekt platowca wyjatkow sprzyja manewrowosci. Szkoda tylko ze mamewrowosc to jest potrzebna dzis tylko rosjanom zeby udowadniac wyzszosx wlasnego sprzetu. W kazdym innym przypadku walki tocza sie na takim dystansie ze istnieje praktycznie 0 prawdopodobienstwo znalezienia sie w takiej sytuacji. Jesli ktos twierdzi ze stealth jest przereklamowany to co dopiero powiedziec o manewrowosci. Sensory, software, swiadomosc sytuacyjna, to jest kierunek. Manewrowosc to najlepiej sie sprawdza w kinie. Owszem dobra manewrowosc jest wskazana ale poswiecanie innych parametrow na rzecz manewrowosci jest gorsze niz poswiecanie tychze parametrow na rzecz stealth. Dogfight zostawmy dla fimlow typu Top Gun.
2zddk
Zgodzę się Eurofighter w tym malowaniu wygląda bardzo efektownie, podobał mi się najbardziej ze wszystkich tygrysów.
ccc
Szczerze to cohonez nie urywa ...