Reklama
  • Wiadomości

Szwajcarzy stawiają na Iveco

Szwajcarskie siły zbrojne zamówiły w firmie Iveco Defence Vehicles partię czterystu różnego rodzaju ciężkich pojazdów samochodowych, które mają zostać dostarczone w latach 2017-2021. Wszystkie samochody mają być wyposażone w najnowszej generacji silniki spełniające normy emisji spalin Euro 6.

  • Ciągnik Iveco Trakker 6x6. Fot. Iveco
    Ciągnik Iveco Trakker 6x6. Fot. Iveco

Kontrakt na dostawę pojazdów samochodowych różnego rodzaju, podpisany 2 maja br. z Iveco DV przez szwajcarską agencję zamówień wojskowych Armasuisse, jest częścią większej umowy zawartej w listopadzie 2015 r. W jej efekcie siły zbrojne Szwajcarii miały być wyposażone w nową flotę pojazdów dostarczanych w latach 2016-2022. Przez półtora roku trwała jednak faza analityczno–koncepcyjna, w której Szwajcarzy precyzowali swoje potrzeby i uszczegóławiali zamówienie.

Przedstawiciele firmy Iveco DV przypominają, że jest to już trzecia umowa ramowa zawarta ze Szwajcarią. Wszystkie kontrakty podpisywano zasadniczo co 10 lat: w 1996 r., 2006 r. i 2015 r. Jest to dowód bardzo silnej współpracy ze szwajcarskimi siłami zbrojnymi i jednocześnie wskaźnik wysokiej pozycji producenta w w branży samochodowej.

Ciągnik Iveco Trakker 6x6. Fot. Iveco

Kontrakt szwajcarski był o tyle dużym wyzwaniem, że zakładał indywidualne podejście do poszczególnych wersji pojazdów pod nietypowe potrzeby Szwajcarów. Iveco odebrało to jednak nie tylko jako komplikację, ale również jako bodziec do dalszego rozwijania swoich produktów.

Obecna dostawa ma obejmować różne warianty podwozi (4x2, 4x4, 6x2, 6x6, 8x6 i 8x8), kabin (w tym z osłoną balistyczną) oraz wyposażenia zewnętrznego. Wśród dostarczanych pojazdów znajdą się m.in. najnowsze ciągniki Stralis i Trakker. Wszystkie pojazdy maja być produkowane z jak największym wykorzystaniem produktów komercyjnych COTS (commercial off-the-shelf), mają korzystać z takiego samego paliwa oraz posiadać silniki spełniając normy emisji spalin Euro 6.

Pojazd ciężarowy Iveco Trakker 6x6 AT380T WM ze standardową kabiną. Fot. M.Dura

Zobacz również

WIDEO: Ile czołgów zostało Rosji? | Putin bez nowego lotnictwa | Defence24Week #133
Reklama
Reklama