Uroczystość wodowania (polegającą na zalaniu suchego doku) zorganizowano w stoczni GD NASSCO (General Dynamics National Steel and Shipbuilding Co.). Wydarzenie to jest o tyle ważne, że USNS „Lewis B. Puller” jest pierwszą jednostką MLP w wersji AFSB (afloat forwarding staging base) tj. wielofunkcyjnej bazy pływającej. Ma więc możliwość przyjmowania statków powietrznych, cumowania innych jednostek pływających, magazynowania i transportowania sprzętu wojskowego oraz pełniania roli stanowiska dowodzenia i kontroli.
W porównaniu do poprzednich dwóch okrętów MLP, USNS „Lewis B. Puller” wyposażno w duże lądowisko dla statków powietrznych, hangar z powierzchnią dla dwóch średnich śmigłowców, dodatkową przestrzeń magazynową i warsztatową oraz dodatkowe zbiorniki paliwa. Oficjalnie lądowisko jest przystosowane do przyjmowania śmigłowców wielkości MH-53, ale specjaliści są zgodni, że można je również wykorzystać do współdziałania z samolotami pionowego startu i lądowania MV-22 Osprey.
Dodatkowo zastosowanie rotacyjnie wymienianej załogi cywilno-wojskowej daje okrętom AFSB możliwość praktycznie ciągłego przebywania na morzu. Do tego dochodzi duży zasięg – 9500 Mm przy prędkości 15 w.
Planuje się, że USNS „Lewis B. Puller” wejdzie do służby operacyjnej jeszcze w 2015 r.
podbipieta
Tanie,oparte o cywilny projekt.Nawet Amerykanie poszli po rozum do głowy. A nie tylko wypasione San Antonio.,choć wiem że zadanai inne.
Przemo
Widać że amerykanie podchodzą na serio do wzrostu potęgi Chin.