Siły zbrojne
Zielone światło dla przejęcia Sikorsky przez Lockheed Martin
Lockheed Martin poinformował o uzyskaniu wszystkich potrzebnych zgód organów regulacyjnych, niezbędnych do zakupu koncernu Sikorsky od United Technologies Corporation.
Proces wyrażania zgody na przejęcie Sikorsky przez przedstawicieli organów regulacyjnych realizowany był pod jurysdykcjami różnych państw. Jako ostatni zakończony został przegląd prowadzony przez Ministerstwo Handlu Chińskiej Republiki Ludowej. Zgodnie z oświadczeniem Lockheed Martin wszystkie postępowania zakończono pomyślnie, co otwiera drogę do wykonania planowanej transakcji.
Zakończenie procesu zakupu Sikorsky planowane jest na piątek, 6 listopada. W założeniu ma to między innymi umożliwić Lockheed Martin rozszerzenie zakresu działalności i wejście na rynek produkcji i utrzymania śmigłowców.
Decyzja o zakupie Sikorsky przez Lockheed Martin od United Technologies Corporation została oficjalnie ogłoszona w lipcu bieżącego roku. Cenę określono na 9 mld USD, a koszt transakcji – 7,1 mld USD, po uwzględnieniu korzyści podatkowych. W Polsce do koncernu Sikorsky należą zakłady PZL Mielec, które również staną się własnością Lockheed Martin.
jumbo
Czyli teraz będziemy montować w Mielcu F-16?
jang
tak...Plastykowe i kartonowe. Na wystawę modeli latających
AS1
To teraz jak kupimy F35 , to czy beda skladame w Mielcu ?
MIELEC
NO CHYBA ŻE W MIELCU A NIE W ŁODZI ;)
Antex
Co ma Ministerstwo Handlu Chińskiej Republiki Ludowej do działań między dwoma amerykańskimi koncernami? A dlaczego nie zapytano Ministerstwa Handlu Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej? Obrazili się za Blackhawka?
igo
Jak mają tam fabryki i sprzedają swoje towary to się spytać muszą, chodźby pro forma, bo inaczej fora ze dwora i kupę kasy w plecy
Rrr
Pytają te Państwa, które użytkują / mają podpisane kontrakty z Sikorskym lub LM. Chińska Republika Ludowa, czyli Tajwan, takowy mają. Więc już nie czarujcie i nie mieszajcie wszystkiego z błotem.
Kostia
Taaa, 7 mld Euro to zdecydowanie mniej niż 13 mld PLN...Litości
marek!
Oj Kostia, ja sobie zartuje, a Ty tak na powaznie...:) a nawet gdyby bylo na powaznie, to i tak temat jest interesujacy. z jednej strony ktos wycenia cala firme na xxxmld USD, a z drugiej partia odswiezonych smiglowcow wg doktryny uzycia z II WS..... to jest moj komentarz do artykulu, a nie zamiar wkurzania Was !!!
Extern
Ale w sumie to też nie tak znów wiele więcej, ja to bym akurat wolał mieć nieograniczone możliwości produkcji serwisu i rozwoju na przyszłość niż kilkadziesiąt śmigłowców na najbliższe 20 lat. Przykład Ryby i wędki jest tu dosyć trafny.
Kołacz
Moloch, który pozbawia Pentagon pola manewru przy wyborze dostawców.
Qba
Warto dodać, że LM wycofuje się ze współpracy z Bellem nad V-280 Valor. Dołącza do programu Boeing-Sikorsky SB-1 Defiant.
OPFOR
Źródło tych... a kogo ja tam pytam, ty i podanie źródła.
Antex
no cóż o współpracę z Lockheed-Martinem najlepiej spytac Finów z Patrii jak zostali wydymani przez L-M w sprawie AMV Havoc ...
marek!
ciekawe jak to sie dalej rozwinie, a swoja droga my za przestarzale smiglowce dajemy wiecej, niz za cala firme.....:)
Mario
dajemy kasę za najlepsze z oferowanych, a nie przestarzałe.... :)