1 Regionalna Baza Logistyczna w Wałczu poinformowała o udzieleniu zamówień w ramach przetargu na dostawę technicznych środków materiałowych do pojazdów ogólnego przeznaczenia.
Cały przetarg, który był realizowany w ramach procedury otwartej, podzielono na pięć części dotyczących dostawy technicznych środków materiałowych różnego rodzaju do samochodów wojskowych, będących na wyposażeniu Sił Zbrojnych Rzeczpospolitej Polskiej. Części zamówienia w kolejności obejmowały elementy i akcesoria dla: wojskowych samochodów ciężarowych Star i Jelcz oraz samochodów osobowo-ciężarowych Honker. Ponadto dotyczyły też dostaw akumulatorów ołowiowo-kwasowych oraz części zamiennych do żurawi HIAB.
Czytaj też: Chemiczne BRDM-2 do naprawy
W wyznaczonym terminie złożone zostały oferty do 3 z 5 ogłoszonych części zamówienia. Do oceny ofert złożonych we wszystkich ośmiu zadaniach posłużyły następujące kryteria: cena (waga 60), okres gwarancji (waga 30) i termin wykonania zamówienia (waga 10). Ostatecznie postępowanie zakończyło się wyłonieniem wykonawców w ramach 3 z 5 ogłoszonych zadań. Całkowita końcowa wartość zamówień wyniosła ponad 305 tys. zł.
Czytaj też: Radary do modyfikacji
W ramach pierwszej części zamówienia dotyczącej części zamiennych do samochodów Star złożone zostały cztery oferty, a kontrakt o wartości ok. ok. 258,4 tys. zł otrzymała spółka Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe STARKOP Leszek Kucharski Spółka Jawna. W ramach trzeciej części zamówienia dotyczącej samochodów Honker złożona została jedna oferta, a kontrakt o wartości ok. 45,2 tys. zł otrzymała spółka MOTORPOL Sławomir Falkowski. W piątej części zamówienia dotyczącej żurawi HIAB złożona została jedna oferta, a kontrakty o wartości ok. 1,5 tys. zł otrzymała spółka Grupa MCC Sp. z o.o. W ramach drugiej i czwartej części zamówienia nie złożono żadnych ofert.
gość
Te Tarpan w naszej armii jeszcze ze 30 lat pojeździ...
kka
Honker, który rzekomo jest trupem i jeżdżącą trumną służy już 30 lat. Ciekawe ile IVECO albo Rangerów będzie nadawać się do służby za 30 lat jeśli tam wszystko jest oparte na elektronice. Coraz częściej nie da się wymienić części bez wizyty w ASO. Komunikacja po CAN albo K-Line jest szyfrowana, żeby auto działało trzeba wpisać do ECU klucz kryptograficzny nowej części.
Tuner
Ile razy honkery przechodziły remonty generalne i ile razy miały wymienione turbo podporę wału i sprzęgło (to najczęstsze usterki) za które można by było kupić dobrej jakości samochód? Z takim podejściem to lepiej koniem z wozem jeździć bo się mniej psuje..i tańszy w eksploatacji..CAN czy kline tylko ułatwia naprawę bo komp odrazu ci wywala co jest nie sprawne a nie wymieniasz na pałe aż trafisz. Jake szyfrowanie? Jedynie co potrzeba to przy wymianie części to ewentualnie np kodowanie wtryskiwaczy..problem to jest jak wymieniasz ECU i chcesz immo z eepromu przenieść to wtedy trzeba mieć sprzęt i wiedzę jak to zrobić.. Klucze kryptograficzne ? Za dużo o bitcoinie się waść naczytaleś.
Grzyb
Prawda. Dlatego IU powinien zakupić AH 20.44 od Autoboxu. To jest następca Honkera a nie Ford Ranger.
KUKUŁKA
Trzeba orurować Honkery założyć na karoserię zewnętrzną klatkę ochroną ,rury pokryć chromem ,na dachu posadowić niklowany koszowy bagażnik wyprawowy , kołpaki na kołach w niklu , przedni i tylny zderzak niklowy ,lusterka i klamki niklowane antena srebrna tylne koło zapasowe posadowić na tylnych drzwiach zamaskowane niklowanym tarczowym uchwytem w niklu i wyrytym logo MON i rodzajem wojsk ,światła zrobić w srebrnych otoczkach , srebrne niklowane wycieraczki oraz obramować srebrną listwą mocowania szyb ,pokryć karoserię lakierem w kolorze stalowa magnolia rewitalizować power pack 200 konny silnik ,automatyczna skrzynia , tapicerka w skórze , tablica rozdzielcza zdjęta z Rosomaka (unifikacja sprzętu) ...Należy reaktywować nowego Honkera czas obudzić Tarpany