Siły zbrojne
Wielka Brytania kupi śmigłowce szkolne
Brytyjskie ministerstwo obrony rozpoczęło procedurę pozyskiwania śmigłowców szkolnych. Zapytania ofertowe rozesłano do sześciu potencjalnych dostawców, lecz szczegółów, ani nawet nazw firm które otrzymały stosowne dokumenty dotąd nie ujawniono. Dostawca nowych maszyn ma zostać wybrany w 2016 roku, a dwa lata później zostaną one wprowadzone do służby.
Nowe lekkie śmigłowce szkolne miałyby zastąpić eksploatowane obecnie 34 maszyny AS350 Squirrel HT1/HT2. Ich operatorem będzie firma Ascent, należąca do koncernów Lockheed Martin i Babcock International, która realizuje od 2008 roku zadania szkoleniowe na rzecz brytyjskich sił zbrojnych w ramach United Kingdom Military Flying Training System (UKMFTS).
Obecnie UKMFTS obejmuje szkolenia na samolotach, przede wszystkim z wykorzystaniem maszyn BAE Hawk T2, jednak od 2018 roku Ascent będzie również odpowiedzialny za kształcenie załóg wiropłatów. Wtedy właśnie kończy się kontrakt Defence Helicopter Flying School z firmą FB Heliservices.
Zarówno Ascent jak i brytyjskie ministerstwo obrony nie ujawniają potencjalnych oferentów maszyn szkolnych, jednak dwa koncerny sygnalizowały już, że będą dążyć do wzięcia udziału w procedurze.
Według serwisu Flight Global, Airbus Helicopters zaproponuje zastąpienie AS350 zestawem jednosilnikowych EC130 (które są rozwinięciem konstrukcji AS350) i dwusilnikowych EC135. Drugim prawdopodobnym oferentem jest włosko-brytyjski koncern AgustaWestland, który poinformował jedynie o prowadzeniu analizy posiadanych w ofercie maszyn w kontekście zgłoszonego zapotrzebowania. Nie wymieniono oficjalnie żadnego typu śmigłowca, jednak w materiałach informacyjnych zamieszczono zdjęcia dwusilnikowego AW109 z podwoziem płozowym w barwach brytyjskiego lotnictwa szkolnego.
marek
Augusta W. przemaluja jakiegos bella z Wietnamu, doloza tablet, smartfona- nazwa WIEWIORKA - bo produkt bedzie made in Poland, moze angole dadza sie nabrac..
Patryk
Włochom nie zależy na sprzedaży SW-4 tak samo jak nie zależy im na sprzedaży W-3, cena tego drugiego śmigłowca jest prawie zaporowa a WP bardzo narzeka na płynne i regularne dostawy części.
totenkopf
można by było zaoferować im sw-4,ale to już zależy od agustywestland