Reklama

Siły zbrojne

Taśmy gąsienicowe od Griffin Group dla transporterów TRI

Transporter Rozpoznania Inżynieryjnego (TRI), Fot. Kerim44/Wikimedia Commons, CC BY 4.0
Transporter Rozpoznania Inżynieryjnego (TRI), Fot. Kerim44/Wikimedia Commons, CC BY 4.0

Griffin Group zajmie się dostawą dla polskiego wojska taśm gąsienicowych dla transporterów TRI. Jak informuje 3. RBLog, końcowa wartość pozyskania sprzętu wyniesie ponad 5,8 mln PLN.

Przedmiot zamówienia stanowiła dostawa taśm gąsienicowych z nakładkami gumowymi do Transportera Rozpoznania Inżynieryjnego TRI. Griffin Group dostarczy dokładnie 20 kompletów wspomnianych taśm za niecałych 5,9 mln PLN (początkową szacunkową całkowitą wartość zamówienia wskazywano na 4,7 mln PLN). Sprzęt trafi do składu w Dęblinie. 

Kryterium udzielenia zamówienia były: cena (60 proc.), gwarancja (27 proc.), gwarancja na przebieg gąsienic (5 proc.), gwarancja na przebieg nakładek (5 proc.) oraz pracochłonność (3 proc.). Zamówienie realizowane było w ramach procedury otwartej. Chęć jego realizacji zgłosiły dwa podmioty, a ostatecznie zajmie się nim wspomniany Griffin Group. Umowę w tej sprawie podpisano 20 września 2018 roku.

Umowa z Griffin Group zakłada również możliwość skorzystania przez Wojsko Polskie z prawa opcji. Obejmuje ono pozyskanie maksymalnie dodatkowych 10 kompletów taśm gąsienicowych z nakładkami gumowymi do transportera rozpoznania inżynieryjnego TRI.

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (7)

  1. Marek

    @sża Prawie zgadłeś. O ile sobie przypominam, podczas tegorocznego MSPO jedna z naszych firm zawarła umowę dystrybucyjną z koreańską LS Mtron, która produkuje lepsze od oryginalnych gąsienice do popularnych w byłych państwach Układu Warszawskiego pojazdów. A jak są lepsze to tańsze jak sądzę nie będą.

  2. sża

    Pewnie gąsienice są zrobione z tytanu, a tytan drogi. No i do kupienia tylko w Rosji, a i to okrężną drogą bo sankcje. I stąd ta cena.

  3. Marek

    @jurgen Ale Griffin Group to przecież nie jest obca firma.

  4. jurgen

    to polski przemysł nie jest w stanie zrobić nawet gąsienic do prostej maszyny ?

  5. ito

    asd- \"obucie\" w najtańszą chińszczyznę dwuosiowego autobusu kosztuje 20 000,00- więc skąd zdziwienie?

  6. ApisPL

    Spokojnie, na pewno mają wbudowany detektor min.

  7. asd

    5,9 mln / 20 =prawie 300 tyś. / szt za takie coś ???

Reklama