Reklama

Siły zbrojne

Uziemione MiGi. Dowództwo Generalne spotka się z pilotami

Fot. J. Sabak/Defence24.pl
Fot. J. Sabak/Defence24.pl

Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych poinformowało o zaplanowanym na 25 listopada 2019 r. spotkaniu z załogami samolotów MiG-29, których loty wstrzymano w marcu bieżącego roku, po katastrofie maszyny tego typu.

W krótkiej informacji stwierdzono, że na spotkanie zaproszono także Mariusza Błaszczaka, szefa resortu obrony narodowej. Uczestnikiem spotkania będzie również Dowóca Generalny RSZ gen. Jarosław Mika. Po spotkaniu ma zapaść decyzja w sprawie powrotu "smokerów" do latania.

Kilka dni temu rzecznik Dowództwa Generalnego dementował informacje na temat wznowienia lotów MiGów-29, jakie ostatnio pojawiły się w Internecie. W rozmowie z PAP ocenił, że są one nieprawdziwą plotką. Zapewnił, że loty MiGów-29 nie zostały wznowione i w najbliższym czasie wznowione nie będą. Rzecznik odmówił podania szczegółów dotyczących aktualnego stanu tych maszyn i dalszych decyzji dotyczących ich służby. Przyznał tylko, że jeżeli loty MiGów-29 zostaną wznowione, to "nie nastąpi to rychło"

Reklama

Komentarze (48)

  1. andys

    Ja chyba śnię - dowództwo będzie pytać pilotów o zgodę na loty?/ opinię o sprzęcie?/konsultacje w sprawie wyposażenia wojska? Obowiazuje chyba droga służbowa - piloci piszą raporty, dowódca jednostki organizuje odprawę pilotów i pisze swój raport do dowódcy lotnictwa, dowódca lotnictwa zwołuje odprawę dowódców jednostek, pisze raport do szefa sztabu/ministra. Nie jestem wojskowym, ale tak wyobrażam sobie sposób podejmowania decyzji w takich sprawach.

    1. Adam

      Nie pytać, piloci dostali informacje o wznowieniu lotów

    2. andys

      "Nie pytać, piloci dostali informacje o wznowieniu lotów" Takie informacje przekazuje sie na odprawie w jednostce.

    3. Ktoś

      Każdy z kolejnych przełożonych ma pewien okres czasu na zapoznanie i przekazanie dalej raportu. Nie wiem czy dzisiaj wystarczy 365 dni aby raport trafił do ministra. Po prostu biurokracja. Do tego jeszcze trzeba ogłosić przetarg. POZAMIATANE

  2. BieS

    Na dziś (25.11.19) i na jutro jest zamówienie na strefę 2e i 2f dla MiGa/ów-29 z Mińska Maz.

    1. -CB-

      W zeszłym tygodniu też były... Rezerwacja przestrzeni w AUP wcale nie oznacza, że cokolwiek będzie latało. Może jeszcze powinni podawać publicznie dokładne plany lotów i zadań?

    2. BieS

      Czy napisałem, że będą latać? Nie, napisałem, że jest zamówienie, z to różnica. To, że podają możliwe godziny lotów jest bardzo przydatne dla innych użytkowników przestrzeni powietrznej, a plany lotów i zadań znają tylko wtajemniczeni.

  3. dim

    A można chwilę o flocie, ale morskiej ? Oto prestiżowe pismo (głównie lotnicze) "Lot i Przestrzeń" (ptisidiastima com) informuje, że US zmienili zdanie i przystają na greckie wnioski o przekazanie dwóch niszczycieli Arleigh Burke. Faktycznie prawie nieodpłatne, dokładnie jak było to w przypadku śmigłowców Kiowa. Zdjęte zostaną przedtem Tomahawki, natomiast pozostaną wyrzutnie SM-2. Banderę grecką podnosząc w roku 2020, stacjonowałyby w bazie Souda, na Krecie. - I tu rodzi się wątpliwość niektórych blogerów: Souda ? Czyli tam, gdzie i dotychczas stacjonuje amerykańska flota ? A może to chodzi głównie o przerzucenie na Grecję kosztów utrzymania i obsady dwóch okrętów ? Które i tak pływać będą następnie do Zatoki Perskiej ? - stąd przestroga dla Polski, rozważania: A może jednak lepiej jest wcale nie mieć takich okrętów ?

    1. dim

      linku Ci nie wyślę, redakcja nie puszcza. Ale coś tam podałem. O resztę ich pytaj, nie mnie. Greckie b. poważne tam źródło. Ale przeczytaj uważniej po co one mogą być - napisałem to przecież. A polskie fregaty czy nie do tego samego byłyby. Więc greckie niszczyciele mają bliżej. Acha! Turcja ostatnio , w ostatnich dniach, ćwiczy tu na greckich wodach i w przestrzeni powietrznej, razem z Pakistanem (!). Takie to jest NATO po turecku.

    2. dim

      No dobrze, sprawdzałem, znalazłem nieścisłość. Nie jest napisane, że zostaną zdjęte, a że "nie zostaną udostępnione" Tomahawki. Natomiast SM-2 są oczekiwane. Grecja zwrócić się miała (po raz n-ty) o 4 sztuki i tym razem 2 sztuki ma dostać, wstępnie rok 2020.

    3. Davien

      Dim, nasze fregaty zostały najpierw wycofane z uzytku w USN a dopiero potem trafiły do nas. Żadne Burke nie sa przewidziane do wycofania wiec może jakies żródło z drugiej strony Atlantyku podaj.

  4. AlS

    Najlepszym prezentem dla Lotników byłaby zapowiedź - połączona z odpowiednią ustawą Sejmu - o przezbrojeniu dwóch eskadr myśliwskich z MiG-19 na F-16A, zmodernizowanych do "okrojonego" standardu Viper, przystosowującego maszyny głównie do wykonywania zadań obrony powietrznej. Czyli zastąpienie myśliwca myśliwcem, ale w miejsce reliktu sowieckiej doktryny myśliwca frontowego z lat 80, maszyną dostosowaną do współczesnych zadań A2/AD, z możliwościami SEAD w postaci integracji z naddźwiękowymi pociskami antyradarowymi. Nie musi mieć zbiorników konforemnych, przystosowania do przenoszenia zasobników naprowadzania i broni powietrze-ziemia oraz tym podobnych. Musi mieć radar AN/APG-83 AESA (po około 2 mln za sztukę), odpowiedni zapas AIM-120C/D, hełm JHMCS zintegrowany z AiM9X, pokrycia RAM Have Glass, wbudowany w płatowiec system WRE, np. AN/ALQ-211A. Silniki serwisuje WSK Rzeszów, więc da radę zrobić modernizację do standardu PW229. Tanio nie będzie, ale nasz MON wcześniej czy później będzie musiał zjeść tą żabę. Same F-35 nie wystarczą, trzeba jeszcze co najmniej dwóch eskadr samolotów 4 generacji.

    1. Davien

      AIS, a po co sie ograniczac do jakiejs okrojonej modyfikacji? F-16A mozna spokojnie doprowadzic do pełnego standardu F-16V jak robi to Tajwan ale nie u nas, tylko niech sie tym zajma Amerykanie bo inaczej będziesz miał powtórke z modernizacji w Grecji gdzie ceny wystrzeliły przez sufit.

    2. Former PnW worker.

      "Silniki serwisuje WSK Rzeszów, więc da radę zrobić modernizację do standardu PW229." A skad macie taki informacje? Sa to potwierdzone informacje czy pier#@ typu "gadam bo podslyszlem" a WSK Rzeszow to PnW wiec tam na pewno remontuja silinki do F16 ... Bo skoro mnie pamiec nie myli to jeszcze z 3 lata temu nie bylo tam takiego procesu i nie bylo nawet o nim mowy. Wiec czy ma Pan potwierdzone informacje czy tylko zgrywa Pan zaznajomionego z tematem rzucajac jakies hasla co by inni stwierdzili ze ma Pan wiedze w temacie.

    3. Adam

      Modernizacja zajęłaby 10 lat co czyni twój pomysł bezsensownym.

  5. mo

    To jest ponury żart. Zostało ponad 20 sprawnych samolotów, czołgi które miały być modernizowane nie są bo nie ma nikogo kto by je odebrał. Zamówili trochę drogich rakiet wystarczających na jedną salwę. W wojsku nadal jeżdżą Tarpany. Żołnierze na głowach noszą orzeszki biegnąc za wiekowym BWP-em. Chcą modernizować T 72. To jest świadome niszczenie bo zmniejszanie wartości bojowej już było. Nic tylko szyć białe flagi i trzymać w ZN-ie na wypadek W.

    1. Adam

      Zostało 5 sprawnych

  6. Jurek

    Jestem wychowankiem i duchem Częstych Beretów.Czyli tzw."lądowcem" i powiem tak,bez pilotów i Ich pracy nie damy rady. Widzę przez ostatnie 15 lat że polityka zabija naszą Armię.I mimo tego że jest jeszcze słaba,to my wolni ludzie,patrioci chcemy bronić naszej Ojczyzny-Polski. Tylko musimy mieć czym.Nie róbcie tego błędu co marszałek Polski Rydz-Śmigły.A dzisiaj się dowiadujemy że chłopaki nie mogą latać,sprzęt ciężki nie ma amunicji,my"lądowych" nawet nie ma dla nas karabinów-są tylko dla 7% populacji,która zechciałaby walczyć o Polskę. Co jasnej cholery,mamy walczyć kijem?

  7. Bucefal

    Zabawne jest to że na zdjęciu MIG29 stoi przed budynkiem w którym niecałe 2 - 3 lata temu uruchomiono za grube pieniądze nowoczesny symulator szkoleniowy MIG29, tak jakby miały latać kolejne 20 lat. Winne są oba rządy, jeden, który nie zdecydował się na wymianę gdy był czas, i drugi w osobie byłego ministra, który przegonił ludzi starego garnituru, a którzy potrafili dzięki nieformalnym kontaktom serwisować ten samolot. Teraz siły lotnicze czeka upadek tak samo jak marynarkę. Brawo!

  8. Mechanik

    Jeden fax a tyle hałasu To piloci podnieśli bunt po tym jak MON nakazał wznowic loty I POPROSILI INSPEKTORAT LOTNICZY zeby sam przestestowal migi No bo tam pracuje 65pilotow z nalotem

  9. Cezar

    Samoloty MiG-29 są użytkowane przez 23 państwa i tam latają. U nas nie lata ani jeden. Sam się tak zastanawiam, jak tysiące ludzi - dlaczego tam latają, a u nas nie latają?

    1. Davien

      Dokładnie to MiG-29 jest uzywany w 26-ciu państwach z których wszystkie poza trzema to albo dawne republiki ZSRS albo państwa w Afryce i Azji z któryc tak 90% nie kupiłoby sprzetu zachodniego bo by im go nie sprzedano

    2. say69mat

      Z tym, że Algieria otrzymane samoloty zwróciła producentowi. W związku z licznymi katastrofami Białoruś zastępuje Migi29 samolotami Suchoja/Su30. Z kolei liczba wykorzystywanych przez lotnictwo FR systematycznie się zmniejsza.

  10. MAZU

    A wszyscy ich piloci stracili jakiś czas temu uprawnienia... To jest właśnie Polska.

    1. say69mat

      ??? Hmmm ... od kiedy to latanie migiem ma wyznaczać standardy równości sufitu???

    2. dropik

      nie latali 9 miesiecy to i utracili. nie to jest problemem tylko stan techniczny samolotów i możliwości jego utrzymania. Widocznie ktoś pogrzebał głębiej w tym bagnie i wyszło coś co nie pachnie ładnie.

  11. gnago

    Polski nie stać na złomowanie tych maszyn a korporacja MiG ma taki stan że zgodzi się na modernizację wszystkich nadających się maszyn i nawet dostawe płatowców nowych. Niewielkim kosztem można osiągnąć poziom MiG-35 lub podobny

    1. Davien

      Czyli w najlepszym razie wydajac mase pieniędzy i handlujac z wrogim nam państwem bedziemy mieli maszyny gorsze od naszych 20-letnich F-16 bo taki jest MiG-35:) No istotnie"interes zycia":)

    2. BUBA

      Jak na razie Davien USA terroryzuje sojuszników sankcjami by kupowali ich super sprzęt wojskowy. Indie, Egipt, Turcja, itd. nie chcą Patriota mimo ze używanego mogą kupić niedługo od Niemiec w przyzwoitej cenie. My też nie możemy kupić nic od Rosji, bo USA natychmiast zareaguje sankcjami. ........................................................................................................................................................................... A mimo to coraz częściej sojusznicy USA wybierają rosyjskie uzbrojenie. Czemu?

    3. dropik

      po remoncie migu by łatały , ale żadnego ruskiego by nigdy nie zestrzeliły. rakiety by nie trafiały lub radary by ich nie widziały ;)

  12. dropik

    Wg poniedziałkowych ploteczek z Minska to już nie wystartują niestety. Oczywiście te myśliwce były całkowicie przestarzałe i nie nadawały się do walki z Rosjanami. Nie było też do nich uzbrojenia (góra 60-100 rakiet). Teraz niestety nawet zadania patrolowe w czasie pokoju będą musiały wykonywać F16 których sprawność sięga ok 50% lub mniej. Pytanie co z 2 pułkami migów ? rozwiązać czy trzymać ludzi którzy nie będą mieli co robić...

    1. -CB-

      A ja słyszałem ploteczki, że właśnie przed chwilą odwieszono zawieszenie...

    2. dropik

      macie rację , co nagle to po diable. ale pamietam jeszcze jak cały pułk z minska latał mi nad głową kiedy u wuja z pola się plony zbierało i mećki do obory zaganiało ;)

    3. dropik

      twoje odwieszenie miało mniejszy priorytet

  13. JanKowalski

    Samolot nie jest jeszcze taki wiekowy np. B-52 latają latają od ponad 60 lat, problemem nie jest wiek tylko serwis brak części, zamienniki wystrugane w warsztatach naprawczych teraz ponad półroczne uziemienie to sprawia że ten ładny samolot mający jeszcze potencjał jest stracony, zamiast inwestować tylko w drogi F- 35 należy dokupić dwie- trzy eskadry sprawdzonych F- 16 i dokupić do nich F-35 jako samolot "przełamania" obrony, F- 35 mają zrobić "dziurę" w systemie obrony przez którą wlecą F- 16 i zrobią swoje- tak to wygląda.......

    1. Klakier

      Amerykanie ciągle modernizują swoje B-52 a w Polsce była przeprowadzona bieda modernizacja Miga tak samo jak teraz robią bieda modernizację Leoparda

  14. Kamil

    Prawda jest taka F-35 nie starczy dla wszystkich pilotów nawet jakby rząd zadłużył by się po uszy i dokupiłby F-16 to i tak wątpliwe aby zastąpiły 1:1 nasze radzieckie samoloty. Nawet jeśli kupią te samoloty to ich na pewno nie utrzymają, jeżeli myślą że amerykanie będą tutaj dokładać do F-35 (tylko aby utrzymać ich zdolności bojowe) to się głęboko mylą (amerykanie najwyżej im zabiorą te samoloty ze względu na niewłaściwą eksploatację i niewywiązywanie się z umów). smutna prawda.

    1. Strażnik Teksasu

      A pilotów skąd weźmiesz?!

    2. Macorr

      A Masterow u nas nie ma by wyszkoliś/przeszkolić pilotow MiGow?

  15. alkaprim

    Najpierw doprowadzili do takiej sytuacji a teraz mają czelność spotykać sie z pilotami? Czasami zastanawiam się nad tym ,czy żyjemy w normalnym kraju

    1. Krezus

      Akurat Siemoniak który podjął decyzję o wydłużeniu wykorzystania MIGów nie będzie na spotkaniu.

    2. Macorr

      Z Su-22 ci sie pomyliło...

  16. okm

    nie rozumiem postepowania, do czasu f35 na szybko niestety potrzebujemy uzywanych f16 z nadwyzek, 32 szt i tyle, szkolenie i pilotów mamy, rozniez infrastrukture, migi i su jezeli sa sprawne sprzedac do Afryki .... nie mamy czasu czekac na f35, platnosc na długie raty

    1. Gts

      O takiej sytuacji piszę tu od kilku lat. Od kilku lat piszę, że kończą się resursy i będziemy musieli uziemiać, w związku z tym należy pozyskiwać szybko nowe samoloty. Nie jest to trudne do przewidzenia dla ludzi obeznanych z militariami, a już na bank nie powinno być trudne dla wojskowych. Tyle, że nasi politycy olali temat, bo kasę trzeba było rozdać w socjalach i przekupić wyborców, a nie inwestować w sprzęt wojskowy.

    2. Strażnik Teksasu

      A pilotów skąd weźmiesz?

    3. Bebe3

      Czekajmy na f 35 bo to przyszłość samolot z kilkoma dronami stealth wlatuje i niszczy opl . Rosja o tym wie ale nie ma nic żeby to uniemożliwić.

  17. Gregor

    Migi - uziemione, 3/4 f-16 - niesprawna, połowa leopardów - rozmontowana. Zwykle nie wierzę w teorie spiskowe, ale coś tutaj zaczyna mnie niepokoić ...

    1. Davien

      Gregor, może jakis dowód na te niesprawne F-16 przedstawisz?

    2. qwerty

      Armia Ukraińska przed konfliktem też przez kilka lat była osłabiana

    3. Covax

      Marzec bieżącego Roku, 4 F16 na Litwie, 8 w Danii gdzie nasze arieły skasowały antenę ILS podchodząc do ładowania podwoziem, i obszar odpowiedzialności powietrznej RP w którym była tylko para dyżurna a powinny być dwie. Razem 14 zdolnych do misji Bojowych F16

  18. dropik

    kiedy przyszedł do MON Macierewicz pomyślałem sobie, że za chwilę zaczną spadać samoloty. Oczywiście nie dlatego , że został ministrem tylko dlatego , że zaczną awansować ludzie bez kompetencji , a procedury bezpieczeństwa będą łamane.... no i mamy utracone 3-4 migi , jeden sokół, 1-2 f16, które choć nie uległy katastrofie, to nie nadają się do naprawy.

  19. qwerty

    Czytałem właśnie artykuł ,że "nowo tworzona" dywizja na wschodzie kraju jest łapanka żołnierzy z innych jednostek , żołnierze nie chcą się przenosić więc wolą odejść , nowa dywizja koszem innych gdzie tracą minimum u kompletowania , więc ktoś wywrócił nasz system obrony

    1. Bebe3

      Nie bój się chętni za tych co odejdą będą w kolejce stali żeby na zawodowego iść.

  20. Extern

    Samoloty pozbawione systemu identyfikacji swój-obcy. Okręty pozbawione systemu identyfikacji swój-obcy. Czołgi Leopard 2A4 rozebrane na części w Bumarze, nic się przy nich nie dzieje. A teraz uziemione Migi29 i utrata przez pilotów uprawnień do latania nimi. Systematycznie, krok po kroku, tzw. dobra zmiana przygotowuje nasz kraj do kapitulacji.

  21. nowak wieslaw

    Sądzę ze tu jest jakaś rozgrywka elit wojskowych w MON Su22 starsze niż Mig29, nadal latają, czy dlatego ze sa prostrze w konstrukcji, czy mniej groźne w działaniu Piloci Mig29 to grupa dobrze oblatanych i skuteczni w działaniach bojowych Inną sprawą jest bezpieczeństwo i tu popełniono błąd bawiąc sie w zamienniki w najbardziej istotnych elementach jak katapulta Zatem potrzebna jest rządowa odważna decyzja na którą czekają piloci wojskowi Czy jest zasadność i możliwości, by te samoloty latały np 10 lat, a wtedy należy wydać określone pieniądze by zapewnić im lotność i bezpieczęństwo załug Jeśli nie, to co wzamian, Iskry - no nie Zatem od zaprzyjaźnionych jankesów należy wynegocjować, zakup używanych ale sprawnych F16 i wzmocnienie dwóch czy trzech baz lotniczych w Mińsku M, Malborku i Świdwinie Naczelniku, Premierze, Ministrze, czas na jednoznaczne decyzje co do wzmocnienia polskiego lotnictwa by nie spotkał go los Polskiej Marynarki Wojennej Perspektywiczny zakup i opanowanie bojowe F35, choćby jednej eskadry - póki co wystarczy - to czas 10 lat Chyba nie zaryzykujecie bezpieczeństwa kraju, swoimi stanowiskami i odpowiedzialnością karną

  22. BUBA

    Order Orła białego Błaszczakowi należy się jak nic innego na świecie. W końcu zniszczy aż 32 sowieckie MiGi. Minister Błaszczak jest lepszy niż Stanisław Skalski niejaki As lotnictwa RP...................................................... ..................................................................................................................................................................................... Reasumując Polska dzięki wydatnej pracy Ministerstwa Obrony ministra Błaszczaka dysponuje na dziś 48 samolotami bojowymi na papierze.......................................................................................................................... Zakładając najbardziej optymistyczny wskaźnik wg. Daviena gotowości samolotów F-16 do udziału w konflikcie na poziomie 70 % to mamy do dyspozycji około 35 samolotów........................................................ ...................................................................................................................................................................................... 38 milionowy kraj ma jedynie około 35 sprawnych i zdatnych do boju samolotów F-16 Block 52+ Advanced uzbrojonych w przestarzałe AIM-120 C-5................................................................................................................. ....................................................................................................................................................................................... Perspektywa dla latających na MiGach-29 jest taka: piloci i obsługa techniczna zasila prywatnych przewoźników, samoloty zostaną odstawione w krzaki...proponuje szukać pracy np. jako pilot DHL. Ponad 10 tyś PLN na rękę dla pilota i żadnych głąbów z nadania politycznego na stanowisku szefa....I to szybko. ....................................................................................................................................................................................... Nic dobrego was nie spotka w tej "armii". To jak likwidacja 28 PLM...

    1. Davien

      Taak, jakby te antyczne MiG-i z całkowicie jak udowodniła historia nieskutecznymi R-27 i troche lepszymi R-73 nadawały się do czegokolwiek A co do AIM-120C-5 to i tak nasz ewentualny przeciwnik nie ma nic lepszego bo R-77 to taki poziom AIM-120A ( W wersji R-77-1 ma nawet taką sama elektronikę w głowicy jak AIM-120A) A wskaznik gotowości F-16 to dane oficjalne z 2018r czyli ostatnie wiarygodne, reszta to ...

    2. BUBA

      Czy ja piszę coś o R-77?...................................................................................................................... .............................................................................................................................................................. Podstawowym uzbrojeniem Su-30 i Su-35 jest modernizowany w 2019 R-27ER1 i ET1. Nasz MON nie zadbał o te pociski na polskich MiGach-29..................................................................................... ........................................................................................................................................................................ Tajwan już w 2007 zamówił AIM-120 C-7, gdy u nas wchodziły na uzbrojenie mniej nowoczesne AIM-120C-5.........................TO BYŁO 12 LAT TEMU................................................................................ ..................................................................................................................................................................... Konflikt Etiopia kontra Erytrea rozegrał się w 1998/2000. Wtedy tez okazało się ze AIM-120 A/B nie nadaje się do atakowania celów w tzw. BVR. Na zestrzelone serbskie samoloty zużyto ich dość dużo a nawet 4 AIM-120 nie wystarczyły do zestrzelenia MiGa-29UB.

  23. Piotr

    Zanim kupimy i wejdą na stan F35 musimy mieć czym latać dlatego najlepszym szybkim wyjściem z tego pata jest zakup używanych F-16.

    1. Davien

      Normalnie się ich wyszkoli ale jak rozumiem dla ciebie to czarna magia:)

    2. Extern

      Z tego samego źródła co dotychczas.

    3. Strażnik Teksasu

      To dlaczego na ( czerwiec br. ) było ich 19 ?! Daj sobie siana...

  24. qwerty

    Kiedyś na portalu społecznościowym w grupie lotniczej podałem info ,że będą wycofane bo długo się na nich już nie lata , że sprawnych jest tylko 20 % F-16 , to nikt mi nie wierzył ,że sieje propagandę ,że jestem ruskim trollem , a tu minęły dwa dni i proszę .... piloci nie mogą latać , zwróćcie uwagę na to ,że piloci stracili uprawnienia, marynarka wojenna straci możliwość korzystania z systemu swój obcy, Leopardy przenosi się pod Warszawę gdzie przez 3 lata stały pod chmurką , zdemontowano już kilkadziesiąt sztuk pod modernizacje ale dalej nie ma do nich nowoczesnych pocisków potrzebnych do testów i dalszych zakupów , jak już raz wspomniałem to Polska stanie się pierwszym celem ataku , nie Państwa Bałtyckie , nie Ukraina tylko MY!!!

    1. Pjoter

      Święte słowa te nowe pociski to pgz miał wyprodukowac dla leo ? Ciekawe kiedy napisza o mustangu ? Czyzby nie ci co trzeba zlozyli odpowiednią oferte ? To wszystko jest jakies chore rozbijają nas na oczach wszystkich

    2. Strażnik Teksasu

      Ataku kogo? Na razie Polska jak widać rozgrywana jest od środka...!

    3. qwerty

      Też od środka , ktoś siedzi w "środku" i jest sterowany z zewnatrz

  25. Gort

    Może po raz pierwszy uczciwie oceniono wartość remontów. To nie wyobrażalne, że dwusilnikowe maszyny rozbijają się z uwagi na jednoczesną awarię obu silników. katastrofa pod Kałuszynem, zastanawia dodatkowo z uwagi na brak katapultowania. Ciężko uwierzyć by pilot nie próbował ewakuacji przy zagrożeniu uderzenia w drzewa. Zakup VIP Boeinga dokonano zbyt szybko. Wystarczą Gulfstremy. Te pieniądze powinny być wydane na dodatkowe f16.

    1. Strażnik Teksasu

      Skąd te f16 jak ich nie ma?!

    2. say69mat

      Jak to nie ma??? Skoro Tajwan, Indonezja, Bułgaria, Maroko wszyscy kupują!!!

    3. Davien

      Z linii w Greenville? A co nie napisali ci w gotowcu?:)

Reklama