Siły zbrojne
Rosyjski sterowiec Atlant 30 będzie gotowy w 2018 r.
Rosyjska firma RosAerSystems poinformowała, że rosyjska armia może otrzymać pierwszy transportowy sterowiec Atlant 30 już w 2018 r. -jeżeli zostanie zamówiony.
W pierwszej kolejności siły zbrojne Rosji mają otrzymać aerostat o objętości 30000 m3 zdolny do przenoszenia 16 ton ładunku. Później firma RosAerSystems ma nadzieję otrzymać od armii zamówienia na większe sterowce. Chodzi, przede wszystkim, o projekt Atlant 100, mający być zdolny do przetransportowania 60 ton ładunku (lub 200 pasażerów) na odległość 2000 km.
RosAeroSystems to największe rosyjskie przedsiębiorstwo produkujące systemy latające lżejsze od powietrza. Jest to jednocześnie jedyna firma w Rosji zdolna do wytwarzania sterowców o objętości 50 000 m3. Plany przedsiębiorstwa przewidują budowę aerostatów o dwukrotnie większej objętości, jak wspomniany Atlant 100) Pomaga w tym nowoczesna, skomputeryzowana linia produkcyjna pozwalająca na dokładne cięcie i spawanie elementów konstrukcyjnych.
Najważniejszym w tej chwili celem zakładów RosAeroSystems jest otrzymanie zamówienia ze strony armii, dlatego firma jeszcze w tym roku zamierza wybudować prototyp sterowca transportowego Atlant 30. Ma on być wyposażony w unikatowy na skalę światową system wyważenia, nie wymagający dokładania balastu podczas rozładunku, co ma zapobiec unoszeniu się "pustego” aerostatu.
Ruscy To Jajcarze
"Będzie" :)
Ruscy To Jajcarze
"Będzie" :)
Krzysztof
KIROV REPORTING xD
Legion
HAHA dobre! Za dużo Red Alerta w rosji grają...
VfV
Stare dobre czasy :)
Pedro
Ekspansja w Arktyce?
ddr
Typowy nosiciel radaru lub jednostka retransmisyjna
hehehe
To jakieś bezmyślne małpowanie USA. Patrząc na pomysły ze sterowcami w USA i Wielkiej Brytanii to jest jakiś absurd! Cena tego jest astronomiczna, zużycie paliwa wcale nie mniejsze od porównywalnego samolotu transportowego, prędkość mała a podatność na warunki atmosferyczne ogromna. No chyba że jest to jakaś rewolucja typu nie wiem, np. pokrycie ogniwami fotowoltaicznymi i napęd elektryczny, ale też tego nie widzę - pewnie samolot elektryczny sprawdziłby się lepiej. To prawda że sterowiec nie musi zużywać napędu do tworzenia siły nośnej, ale przy poruszaniu się ma gigantyczny opór powietrza i wrażliwość na wiatr. Byłby ekonomiczny w zadaniach wymagających baaardzooo długiego przebywania w powietrzu bez poruszania się lub z bardzo małą prędkością, ale nie bardzo widzę gdzie takie zastosowanie można znaleźć.
sylwester
długie przebywanie w powietrzu może się przydać jako jednostka szpiegowska nad zajetymi terenami w afganistanie , 40 ludzi i sprzęt podsłuchowy i podlądający na wysokości około 10 km aby było ciężko strącić , obserwacja masowych imprez , taki sterowiec może obserwować bardzo wiele miejsc naraz 16 ton sprzętu który podgląda , choć ludzie było by lepiej aby byli na ziemi i z ziemi łaczyli się ze statkiem w powietrzu
WZA
Pozazdrościli Niemcom "Tropical Islands Największej w Europie tropikalnej wyspy"? To też mia być hangar dla sterowca. Mial być high tech CargoLifter AG, a wyszedł większy basen.
mikroelektronik
Powiem brutalnie twardo, iż bez zaawansowanej zachodniej elektroniki projekt ten jest jedynie wirtualno-propagandowym ekscesem medialnym.
Tykariew
Tak oczywiście Dżorcz, ile warta jest jankeSSka elektronika pokazują ich ostatnie próby wyniesienia czegokolwiek w kosmos, czy chociażby zmaltretowanie jankeSSkiego niszczyciela na Morzu Czarnym przez SU-24 :) Nie martw sie, Rosja obejdzie się bez krowopaskiego badziewia, z resztą nigdy go nie potrzebowała i nie potrzebuje :-)
hp
Jedyny sens jaki to może mieć to transport wewnątrz kraju ogromnych elementów, które nie wejdą na wagony kolejowe.
Już Już
A co ze szczepionką na Ebole? z tym samolotem transportowym co w godzinę doleci w każde miejsce na świecie? a co z tą największą rakietą kosmiczna na świecie? a co z mostem na Krym? a co z nową kamizelką kuloodporną?