Reklama
  • Wiadomości

Produkcja i remont silników Caracali w WZL-1. Oferta Turbomeca

Firma Turbomeca ujawniła ofertę poszerzenia partnerstwa z Wojskowymi Zakładami Lotniczymi Nr 1 w ramach umowy powiązanej z zakupem przez Polskę śmigłowców H225M Caracal. Propozycja obejmuje produkcję w Dęblinie silników Makila 2 wraz z pomocniczymi jednostkami zasilania (APU) i wyposażeniem i utworzenie centrum remontowego dla wymienionych podzespołów. 

Fot. Cyril Abad/Safran
Fot. Cyril Abad/Safran

Propozycja została złożona stronie polskiej w grudniu 2014 roku, rozszerzała ona porozumienie podpisane w roku poprzednim. W kwietniu 2013 r. Turbomeca i Airbus Helicopters zawarły porozumienie z Wojskowymi Zakładami Lotniczymi nr 1 (WZL-1) o utworzeniu dwóch linii pełnego montażu, jednej w Łodzi dla śmigłowców H225M, a drugiej dla silników Makila 2 w Dęblinie.

Ujawniona właśnie oferta obejmuje przekazanie oprzyrządowania oraz transfer wszystkich zdolności przemysłowych, wspierany przez Turbomekę za pośrednictwem programów szkoleniowych i niezawodnej pomocy technicznej. Jest to element szerszego pakietu powiązanego z negocjowaną obecnie przez Ministerstwo Gospodarki umową offsetową i całościowym kontraktem dotyczącym pozyskania przez Polskie Siły Zbrojne śmigłowców Airbus Helicopters H225M Caracal. 

WIDEO: Zmierzch ery czołgów? Czy zastąpią je drony? [Debata Defence24]
Reklama
Reklama