Reklama

Siły zbrojne

Pierwszy An-140 rosyjskiego lotnictwa morskiego

An-140 rosyjskiego lotnictwa morskiego - fot. Ministerstwo Przemysłu i Technologii Obwodu Samarskiego
An-140 rosyjskiego lotnictwa morskiego - fot. Ministerstwo Przemysłu i Technologii Obwodu Samarskiego

Pierwszy An-140 dla Marynarki Wojennej Rosji przekazany został odbiorcy 17 grudnia br. poinformował prezes zarządu wytwórni lotniczej Awiakor Siergiej Lichariew.



Przy tej okazji przekazał więcej szczegółów dotyczących zamówień Ministerstwa Obrony Rosji na samoloty transportowe tego typu. Okazuje się, że egzemplarz dla MW jest dopiero trzecim dostarczonym rosyjskiemu wojsku oraz że został wyprodukowany w ramach obecnie realizowanego zamówienia liczącego 11 egzemplarzy. Wcześniej pisaliśmy, że ten zeszłoroczny kontrakt opiewał na 15 maszyn. Jak się okazuje musiało to być przekłamanie mediów, gdyż Lichariew poinformował, że zamówienie na taką liczbę An-140 (w tym 3 maszyny dla MW) ma być dopiero podpisany do końca bieżącego lub na początku 2013 r. Podał również, że zapotrzebowanie na An-140 ze strony Ministerstwa Obrony zostało obecnie ustalone na poziomie 62 maszyn. Kolejnych kilkadziesiąt samolotów chcą zakupić inne ministerstwa i instytucje państwowe: Federalna Służba Bezpieczeństwa – 23, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych – 12, Ministerstwo Sytuacji Nadzwyczajnych – ok. 11 oraz Roskosmos ok. 10 samolotów. Łącznie w ciągu najbliższych 10 lat Awiakor spodziewa się wyprodukować dla odbiorców państwowych ok. 100 Anów-140.

Prezes Lichariew potwierdził również niewielką skalę produkcji samolotu mówiąc, że w przyszłym roku planują ukończenie 5-6 egzemplarzy. Za konieczne uznał zwiększenie produkcji An-140 do 12 sztuk rocznie. Ma temu służyć program inwestycyjny o wartości 1,5 mld rubli, realizowany do końca 2013 r. Okolicznością sprzyjającą będzie również zakończenie produkcji Tu-154.

(PG)
Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze

    Reklama