Lekkie pojazdy terenowe DAGOR dla US Army?

13 maja 2015, 15:20
Fot. Polaris Defense
Reklama

Firma Polaris Defense, należąca do koncernu Polaris Industries Inc., otrzymała od armii amerykańskiej pytanie ofertowe dotyczące programu lekkiego pojazdu terenowego (ULCV). W zapytaniu znalazła się prośba o przekazanie zespołowi decyzyjnemu szczegółowych informacji dotyczących pojazdu DAGOR.

Pojazdy DAGOR, wykorzystywane od niedawna przez amerykańskie siły specjalne, zdaniem Richa Haddada, dyrektora Polaris Defense, „niemal idealnie wpisują się w wymagania stawiane przez US Army pojazdowi ULCV. Gdybyśmy mieli zaprojektować pojazd specjalnie pod wymagania stawiane przed takim wozem, naszą odpowiedzią byłby DAGOR z nieco zubożonym wyposażeniem. Takie też stanowisko przekażemy armii”. 

Lekkie pojazdy terenowe DAGOR trafiły do oddziałów sił specjalnych Stanów Zjednoczonych w listopadzie minionego roku. Oceny ich przydatności i możliwości, spływające do producenta, są pozytywne. Dyrektor Polaris Defense powiedział - „Nasi nabywcy przekazali mi, że wozy DAGOR radzą sobie świetnie w miejscach uprzednio zupełnie niedostępnych dla pojazdów”.

Produkt firmy Polaris Defense powstał w celu zwiększenia możliwości działania zespołów lekkiej piechoty i sił specjalnych. Można go transportować drogą powietrzną na pokładzie taktycznych maszyn transportowych (samochód mieści się w ładowni CH-47 Chinook), można także transportować go podwieszonego pod wiropłatem UH-60 Black Hawk, posiada również odpowiednie atesty, pozwalające na desantowanie go ze spadochronem.

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 11
Reklama
Bea
czwartek, 14 maja 2015, 06:22

Czy ktoś na forum wie ile takie coś kosztuje? Choćby orientacyjnie.

Tyberios
czwartek, 14 maja 2015, 10:21

Cena jaka pojawiła się w prasie Amerykańskiej to 149.000$ za sztukę... trochę zaporowo.

Fideis Monolitykos
czwartek, 14 maja 2015, 06:12

Kupowałbym.

czu
środa, 13 maja 2015, 20:49

Polaris ma u nas fabrykę quadòw.

Łukasz
środa, 13 maja 2015, 16:41

Czemu wszędzie tylko wiropłaty i wiropłaty? Kalka z języka rosyjskiego. Wiertalioty i wentokryle, a przecież to śmigłowce. Zwłaszcza, że to jest konkretny rodzaj wiropłatu, jakim jest śmigłowiec przecież (lub helikopter).

heliop
środa, 13 maja 2015, 17:41

Rodzaje wiropłatów: śmigłowiec, wiatrakowiec, wiroszybowiec

Gregor
środa, 13 maja 2015, 16:26

POLARIS ma swoją fabrykę w Opolu.

dd
środa, 13 maja 2015, 15:32

Mam nadzieję, że nasz "genialny" MON nie zapomina o tym, ze w Polsce występuje taka pora roku jak zima.

Ciekawski
środa, 13 maja 2015, 14:43

Pytanie do ekspertów - czy ten pojazd startuje w programie Mustang, Żmija lub Pegaz???

rudi
środa, 13 maja 2015, 16:41

zaspokoję twoją ciekawość - podobno spełnia wymagania programu Zaskroniec (albo Padalec, nie pamiętam dokładnie nazwy)

Tyberios
środa, 13 maja 2015, 14:57

Na ten moment wiadomo że udział chce brać Polonia Cup Sp. z o.o. który jest przedstawicielem niejako Polarisa. Najprawdopodobniej wystawią MRZR4. DAGOR jest za ciężki, MON zażyczył sobie by pojazd nie przekraczał w wersji bazowej wagi 1700 kilogramów a DAGOR waży 2041 kilogramów, więc jak widać raczej nie w Żmii. Na Mustanga ma za małą ładowność, 1474 kilogramów a MON chce 2000 kilogramów. Co do programu Pegaz to nie mam danych... może ktoś inny posiada.

Tweets Defence24