Podczas dorocznego spotkania dla dziennikarzy w Monachium Airbus Defence & Space pokazał plany spółki dotyczące rozwoju programu wielozadaniowych samolotów transportowo-tankujących A330 MRTT. Do 2024 roku Airbus szacuje zapotrzebowanie rynku na 85 nowych maszyn tej klasy. Na chwilę obecną, nie wliczając rynku amerykańskiego, europejska firma w tym przejęła 85% rynku na powietrzne zbiornikowce zbierając zamówienie na 49 A330MRTT dla lotnictwa Australii, Arabii Saudyjskiej, Francji, Korei Południowej, Singapuru, Wielkiej Brytanii i ZEA.
A330 MRTT został także wybrany jako podstawa do stworzenia międzynarodowej floty samolotów tankująco-transportowych MMF tworzonej orzez "Organizację jednoczącą współpracę w dziedzinie uzbrojenia" OCCAR za pośrednictwem NATO Support and Procurement Agency (NSPA). Głównymi inicjatorami tego projektu są przy tym Polska, Holandia i Luksemburg, który zastąpił w tej roli Norwegię. Jak potwierdził przedstawiciel Airbus Defence & Space przyczyną jest znaczne ograniczenie przez ten skandynawski kraj swojego udziału w projekcie.
W ramach rozwoju możliwości rosnącej floty europejskich maszyn A330 MRTT Airbus Defence & Space zdecydował o zainwestowaniu w budowę nowego, pełnoskalowego symulatora lotu dla tej maszyny. Sprzęt zapewniający wierne odtwarzanie warunków panujących podczas lotu i wykonywania zadań związanych z przetaczaniem paliwa zostanie skonstruowany przez INDRA. Sprzęt osadzony na specjalnych siłownikach umożliwiających symulowanie zachowania się samolotu w powietrzu zostanie umieszczony w Międzynarodowym Centrum Szkoleniowym europejskiego koncernu w Sewilli w Hiszpanii na początku 2018 roku. Symulator ma znacznie zwiększyć efektywność treningu załóg, a także pozwoli na znaczne obniżenie kosztów całego procesu szkoleniowego.