Siły zbrojne
Indyjski lotniskowiec ostatecznie na wodzie
Suchy dok znajdujący się w stoczni Cochin Shipyard Ltd. (CSL) w Kochi w stanie Kerala (południowo-zachodnie Indie), po raz ostatni opuścił lotniskowiec Vikrant (II) - pierwsza jednostka tej klasy zbudowana w kraju.
Okręt określany jako IAC (Indigenous Aircraft Carrier), będzie jednostką wyposażoną w skocznię oraz system lin hamujących (konfiguracja STOBAR). Jego kadłub o wymiarach 262 x 60 x 8,4 m, będzie miał 40 000 t wyporności, zaś grupa lotnicza składać ma się z 30 samolotów MiG-29K i Tejas Mark 2 oraz 10 śmigłowców Kamow Ka-31 i Westland Sea King.
Budowa tego lotniskowca ma długa historię, decyzję o jej podjęciu rząd Indii przyjął 14 czerwca 1999 r. Uroczyste cięcie pierwszych blach miało miejsce w stoczni Cochin 11 kwietnia 2005 r., zaś oficjalne położenie stępki 28 lutego 2009 r. Po raz pierwszy ważący wówczas 14 000 t i stanowiący ok. 75 % konstrukcji jednostki kadłub wydokowany został 29 grudnia 2011 r. ze względu na konieczność zwolnienia suchego doku. Trafił tam ponownie w drugim półroczu 2012 r.
12 sierpnia 2013 r. w obecności ministra obrony K.A. Anthony (jego żona była matką chrzestną) odbyła się oficjalna uroczystość wodowania i chrztu lotniskowca. Następnie znowu trafił do doku w celu dokończenia prac konstrukcyjnych, a przede wszystkim zamontowania nadbudówek. Tak wiec obecne wodowanie jest już trzecim w jego historii.
(AN)
kosynier
Mamy w Polsce wiele konstrukcji nadających się na przerobienie na lotniskowiec!! stocznia w Gdańsku idealnie się do tego nadaje! nawet iran ma juz lotniskowiec. Mamy duzo fregat idealnie nadających się na przeróbki
vvv
i kutrow rybackich do przebudowy na niszczyciele i fragaty rakietowe!
jasio
A do czego ci ten lotniskowiec żuczku?