Reklama
  • Wiadomości

Autobox zmodernizuje kolejne Stary 266 do standardu Star 266M2

Spółka Autobox Innovations otrzymała kontrakt od 12. Wojskowego Oddziału Gospodarczego na modernizację kolejnej partii terenowych samochodów ciężarowych Star 266 do standardu Star 266M2, co pozwoli na podniesienie możliwości i wydajności używanego przez SZ RP taboru samochód ciężarowych.

Star 266M2. Fot. Michał Derela/CC BY-SA 3.0
Star 266M2. Fot. Michał Derela/CC BY-SA 3.0

Kontrakt opiewa na przeprowadzenie modernizacji na 351 egzemplarzach (z prawem opcji na 88 kolejnych). Suma kontraktu wynosi 158 580 614,00 PLN (łącznie z wliczonym w cenę 23% podatkiem VAT). Umowa obejmuje dostawy w latach 2019-2023. W roku bieżącym dostarczone mają zostać 23 zmodernizowane pojazdy. W roku 2020 odpowiednio 28 egzemplarzy (z opcją na kolejnych 28). W 2021, 2022 i 2023 odpowiednio po 100 egzemplarzy (z opcją na kolejnych 20 w każdym).

Jest to jedna z licznych w ostatnich latach umów na modernizację pokaźnej "floty" tych nie najmłodszych już wojskowych samochodów ciężarowych, które od wielu lat stanowiły - i nadal stanowią - podstawowy środek ciężarowego transportu kołowego w SZ RP. Od pięciu lat polska armia regularnie kupuje kolejne partie nowych wojskowych samochodów ciężarowych średniej ładowności i wysokiej mobilności Jelcz 442.32 Bartek, których liczba przekroczyła już 1200 egzemplarzy. Ciężarówki te nie zastąpią w najbliższej perspektywie czasowej obecnie nadal używanych na masową skalę Starów 266. Z tego powodu nadal regularnie podpisywane są kolejne umowy na modernizacje tych ostatnich w celu podniesienia ich efektywności i zdolności na kolejne lata.

Star 266M2 to modernizacja bazowego terenowego samochodu ciężarowego Star 266 opracowana i wykonywana przez spółkę Autobox Innocations ze Starachowic na zlecenie SZ RP. W ramach modernizacji na początku prowadzony jest remont kapitalnych każdej ciężarówki, a w tym ramy, mostów napędowych i skrzyni rozdzielczej. W ramach modernizacji dokonywany jest montaż: nowego 4-cylindrowy, rzędowy silnika wysokoprężnego Iveco Tector 4 F4AE0481 o mocy 170 KM, nowej skrzyni biegów Eaton FS-5206B oraz montaż nowej kabiny kierowcy, która wywodzi się z linii kabin MAN L/M2000.

WIDEO: Rakietowe strzelania w Ustce. Patriot, HOMAR, HIMARS
Reklama
Reklama