Reklama

Siły zbrojne

Argentyna odbiera ostatniego zmodernizowanego C-130

Autor. Argentyńskie Siły Powietrzne/Twitter

Ministerstwo obrony Argentyny poinformowało, że odebrało piąty, ostatni zmodernizowany samolot transportowy C-130 dla Argentyńskich Sił Powietrznych. Proces modernizacji obejmował unowocześnienie systemów nawigacyjnych, łączności, alarmowych, obserwacyjnych oraz dostosowanie do użycia gogli noktowizyjnych.

Reklama

Wojna na Ukrainie - raport specjalny Defence24.pl

Reklama

Ministerstwo obrony Argentyny poinformowało w mediach społecznościowych na Twitterze, że odebrało ostatni 5 zmodernizowany samolot transportowy C-130 dla Argentyńskich Sił Powietrznych (Fuerza Aérea Argentina – FAA). Modernizację dokonały zakłady Fabrica Argentina de Aviones (FAdeA), a odbiór miał miejsce 23 grudnia ubiegłego roku, tym samym kończąc z powodzeniem rozpoczęty w 2014 roku program modernizacji tych samolotów. FAdeA jest autoryzowane przez Lockheed Martin do obsługi technicznej maszyn C-130 Hercules, zajmując się modernizacją ich systemów, w tym modyfikacją awioniki, systemów pomocniczych oraz silników.

C-130 (TC-64) Estrecho San Carlos (bo taką nazwę posiada samolot) będzie stacjonował El Palomar, a obsługiwać jego będzie I Brigada Aérea (I. Brygada Powietrzna).

Reklama

Czytaj też

Proces modernizacji obejmował unowocześnienie systemów nawigacyjnych, łączności, alarmowych, obserwacyjnych, obejmował także cyfryzację systemów kontroli.

W komunikacie prasowym wydanym przez argentyńskie ministerstwo obrony zauważono, że ulepszenia dodane do C-130 pozwolą siłom powietrznym na ich eksploatację przez co najmniej 20 lat. Obecnie Argentyński Siły Powietrzne dysponują trzema C-130H, w tym jednym L-100 będącym wersją cywilną tej konstrukcji oraz dwoma samolotami tankowania KC-130H . Wszystkie Herculesy wchodzą w skład I. Brigada Aérea, stacjonującej w El Palomar.

Samoloty transportowe C-130 Hercules produkowane są przed amerykańską firmę Lockheed w kolejnych wersjach od połowy lat pięćdziesiątych, jest to więcej jeden z najdłużej produkowanych samolotów w historii lotnictwa - dotychczas powstało ponad 2500 egzemplarzy. Herculesy używane są przez siły zbrojne ponad 50 państw.

Czytaj też

Hercules to samolot przystosowany głównie do transportu osób i towarów na średnich odległościach - w jego ładowni może zmieścić się np. niemal setka pasażerów, 64 spadochroniarzy czy dwóch do trzech pojazdów Humvee. Samoloty te często używane są m.in do ewakuacji czy transportu rannych.

Reklama

WIDEO: Trump na podbój Panamy, Grenlandii i Kanady I ORP Ślązak Gawronem | Defence24Week #105

Komentarze (1)

  1. Monkey

    Argentyńskie siły zbrojne to żenada. Ten kraj jest bardzo biedny. Przynajmniej Brytyjczycy nie muszą się obawiać o Falklandy.

Reklama