Siły zbrojne

Argentyna odbiera ostatniego zmodernizowanego C-130

Fot. Argentyńskie Siły Powietrzne/Twitter

Ministerstwo obrony Argentyny poinformowało, że odebrało piąty, ostatni zmodernizowany samolot transportowy C-130 dla Argentyńskich Sił Powietrznych. Proces modernizacji obejmował unowocześnienie systemów nawigacyjnych, łączności, alarmowych, obserwacyjnych oraz dostosowanie do użycia gogli noktowizyjnych.

Wojna na Ukrainie - raport specjalny Defence24.pl

Ministerstwo obrony Argentyny poinformowało w mediach społecznościowych na Twitterze, że odebrało ostatni 5 zmodernizowany samolot transportowy C-130 dla Argentyńskich Sił Powietrznych (Fuerza Aérea Argentina – FAA). Modernizację dokonały zakłady Fabrica Argentina de Aviones (FAdeA), a odbiór miał miejsce 23 grudnia ubiegłego roku, tym samym kończąc z powodzeniem rozpoczęty w 2014 roku program modernizacji tych samolotów. FAdeA jest autoryzowane przez Lockheed Martin do obsługi technicznej maszyn C-130 Hercules, zajmując się modernizacją ich systemów, w tym modyfikacją awioniki, systemów pomocniczych oraz silników.

C-130 (TC-64) Estrecho San Carlos (bo taką nazwę posiada samolot) będzie stacjonował El Palomar, a obsługiwać jego będzie I Brigada Aérea (I. Brygada Powietrzna).

Czytaj też

Proces modernizacji obejmował unowocześnienie systemów nawigacyjnych, łączności, alarmowych, obserwacyjnych, obejmował także cyfryzację systemów kontroli.

W komunikacie prasowym wydanym przez argentyńskie ministerstwo obrony zauważono, że ulepszenia dodane do C-130 pozwolą siłom powietrznym na ich eksploatację przez co najmniej 20 lat. Obecnie Argentyński Siły Powietrzne dysponują trzema C-130H, w tym jednym L-100 będącym wersją cywilną tej konstrukcji oraz dwoma samolotami tankowania KC-130H . Wszystkie Herculesy wchodzą w skład I. Brigada Aérea, stacjonującej w El Palomar.

Samoloty transportowe C-130 Hercules produkowane są przed amerykańską firmę Lockheed w kolejnych wersjach od połowy lat pięćdziesiątych, jest to więcej jeden z najdłużej produkowanych samolotów w historii lotnictwa - dotychczas powstało ponad 2500 egzemplarzy. Herculesy używane są przez siły zbrojne ponad 50 państw.

Czytaj też

Hercules to samolot przystosowany głównie do transportu osób i towarów na średnich odległościach - w jego ładowni może zmieścić się np. niemal setka pasażerów, 64 spadochroniarzy czy dwóch do trzech pojazdów Humvee. Samoloty te często używane są m.in do ewakuacji czy transportu rannych.

Komentarze (1)

  1. Monkey

    Argentyńskie siły zbrojne to żenada. Ten kraj jest bardzo biedny. Przynajmniej Brytyjczycy nie muszą się obawiać o Falklandy.