Reklama

Wojskowe lokomotywy do naprawy

Lokomotywa Ls300, produkowana w latach 1956 - 1970.
Lokomotywa Ls300, produkowana w latach 1956 - 1970.
Autor. Wikipedia, Chrumps - CC BY-SA 3.0 https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=27385451

3.Regionalna Baza Logistyczna szuka wykonawcy do naprawy okresowej lokomotyw spalinowych SM – 30, SM – 04 i WLs – 40, według poziomu utrzymania P4. Możliwość składania wniosków dostępna jest już od wtorku, 8 lipca.

Jednostka wojskowa szuka wykonawcy, który podejmie się zadania w czasie nie dłuższym niż 60 dni od momentu zawarcia umowy. Wymagane naprawy okresowe klasyfikacji P4, będą musiały odbyć się w specjalistycznych zakładach, posiadających zaplecze techniczne i stanowiska pomiarowe. Proces obejmie naprawy i wymiany podzespołów. W dwóch lokomotywach SM - 30 do wymiany mają pójść silniki spalinowe, zatem są to już poważniejsze naprawy.

Reklama

Poza wspomnianymi lokomotywami SM - 30, w skład zamówienia wchodzą lokomotywy SM - 04 i WLS - 40. Potencjalny wykonawca poza naprawami, będzie zobowiązany wystawić stosowną dokumentację potwierdzającą udany remont lokomotyw. Reszta części do wymiany, poza silnikami ma być stwierdzona podczas przeglądów technicznych.

Lokomotywy w, których ma zostać wymieniony silnik SM - 30, znane również jako LS300, posiadają silniki o mocy 300 KM, co przekłada się na uzyskanie 60 km/ h prędkości konstrukcyjnej. Wspomniane pojazdy posiadają zbiorniki mieszczące 750 litrów paliwa. Mimo, iż pierwszy model takiej lokomotywy został zaprezentowany w 1956 roku, nadal pełnią funkcje logistyczne dla Wojska Polskiego.

Czytaj też

Przetarg obejmuje również mniejszą lokomotywę SM - 04, znaną również jako LS180. Silnik lokomotywy o mocy 150 KM, umożliwia pojazdowi osiągnięcie prędkości konstrukcyjnej 45 km na godzinę. Jej mniejsze rozmiary, odzwierciedlają się również w zbiorniku paliwa, mieszczącym 250 litrów. Masa służbowa pojazdu, czyli całkowita masa netto lokomotywy razem z obsługą i pełnym zapasem materiałów eksploatacyjnych wynosi 24 tony, ( to zdecydowanie mniej, niż LS 300 o masie 36 ton).

W skład zamówienia wchodzi również, najmniejsza spośród wymienionych, lokomotywa WLS – 40. Jej masa służbowa wynosi tylko 7 ton. Silnik maszyny w zależności od egzemplarza generuje moc na poziomie 50 KM. Lokomotywa posiada zbiornik mieszczący 136 litrów ropy. Jej prędkość konstrukcyjna umożliwia przejazd z prędkością 17 km na godzinę.

Czytaj też

Wszystkie lokomotywy objęte tym przetargiem są polskiej produkcji, a ich historia sięga lat 50. Mimo upływu czasu niektóre egzemplarze nadal nadają się do użytku przez Wojsko Polskie jako ważny element logistyki, jednak jak wszystko, z czasem wymagają napraw.

Reklama
WIDEO: Defence24 Days 2024 - Podsumowanie największego forum o bezpieczeństwie
Reklama

Komentarze (2)

  1. WNM88

    I nie ma lepszych lokomotyw manewrowych niż SM. Czasami by nie wpadli na pomysł zakupu czegoś nowego. Te lokomotywy sprawdzają się wyśmienicie do dnia dzisiejszego.

  2. Lord of Cumshot

    Długoterminowo taniej wyszło by kupić nowoczesną lokomotywę manewrową, np. EffiShuntera 300 niż pudrować te trupy, do których wszelkie części zamienne trzeba dorabiać i sztukować. Tak jak z Honkerami, będą to użytkować aż ulegnie biodegradacji i żaden diagnosta nie będzie ryzykował pracy byle tylko podbić badanie badanie techniczne.

Reklama