Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

WCBKT S.A. dla Poczty Polskiej

Obecnie użytkowana linia technologiczna Cargo zaprojektowana i wykonana dla firmy WELCOME Airport Serwices Sp. z o.o. w Warszawie Fot. WCBKT S.A.
Obecnie użytkowana linia technologiczna Cargo zaprojektowana i wykonana dla firmy WELCOME Airport Serwices Sp. z o.o. w Warszawie Fot. WCBKT S.A.

W dniu 27 kwietnia br. WCBKT S.A. podpisało umowę z Pocztą Polską S.A. na wykonanie i montaż dwóch linii technologicznych Cargo.

Linie technologiczne służące do formowania oraz rozformowywania palet i kontenerów lotniczych zostaną zaimplementowane w obiektach Poczty Polskiej w Warszawie. Ponadto WCBKT S.A. zapewni montaż, uruchomienie oraz instruktaż w zakresie użytkowania.

Do 2021 r. Poczta Polska chce poprawić swoją sieć logistyczną i zamierza przeznaczyć na ten cel znaczne środki finansowe. Elementem planu będzie stworzenie Centralnego Hubu Logistycznego (CHL), który miałby współpracować z Centralnym Portem Komunikacyjnym (CPK).

WCBKT S.A. od wielu lat dostarcza, opracowane i produkowane w spółce, urządzenia naziemnej obsługi statków powietrznych (NOSP), które są wykorzystywane do obsługi wszystkich typów statków powietrznych. Ostatnio spółka specjalizuje się także w opracowaniu i dostawie kompleksowego wyposażenia hangarowo – lotniskowego zarówno na rynek wojskowy, jak i na rynek cywilny w kraju i za granicą.

Zasilacze elektroenergetyczne produkcji WCBKT S.A. posłużyły m.in. do zabezpieczenia obsługi samolotu Air Force One podczas wizyty prezydenta USA w Polsce oraz ciężkich samolotów transportowych Antonow An-124 Rusłan oraz An-225 Mrija, które dostarczały ładunki potrzebne do walki ze skutkami wirusa Covid.

Wyposażenie hangarowo-lotniskowe coraz częściej znajduje zastosowanie na polskich lotniskach cywilnych. Jest to m.in. wyposażenie terminali Cargo, stelaże i przyczepy pod palety i kontenery, wózki bagażowe, a także schody pasażerskie i serwisowe dedykowane specjalnie dla samolotów rządowych oraz samolotów pasażerskich typu Airbus 320 i Boeing 737-800.

Artykuł przygotowany przez WCBKT S.A.

Reklama
Reklama

Komentarze (3)

  1. Jan

    Nasza DARPA się takim cudem pochwaliła ;-)

  2. na przykład

    Pomysł CPK w dobie masowego wycofywania przez przewoźników wielkich B-747 i A-380 oraz zastępowania ich średnimi długodystansowymi B-787 i A-350 jest kompletnie bezsensowny. Ponad 30 miliardów złotych wywalonych na takie megalotnisko to góra pieniędzy oznaczająca - w razie wydaniu jej na armię - ogromny i skokowy wzrost potencjału Wojska Polskiego.

    1. robo

      od razu widać że się znasz na transporcie ... ale wojska też nie potrzeba bo też mają je w Berlinie ....

  3. Krasnolud

    ....ale w 2021 nie będzie nawet kawałka CPK, to z czym Poczta Polska współpracować?