Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Umowa na symulatory dla czeskich Viperów i Venomów

Autor. Art. Bell Textron

Firma Bell Textron podpisała umowę dotyczącą budowy symulatora do szkolenia załóg śmigłowców AH-1Z Viper i UH-1Y Venom pozyskanych przez siły Powietrzne Czech. Jest to kluczowy element związany z wprowadzeniem nowych maszyn do służby. Wykonawcami będą dwie firmy: amerykańska FlightSafety International odpowiedzialna za budowę symulatora i czeska VR Group, która ma doświadczenie zarówno w budowie jak i eksploatacji symulatorów. Szkolą się w niej piloci odrzutowców L-39NG jak również czeskie oraz niejednokrotnie także polskie załogi śmigłowców Mi-8/17.

Umowa została zawarta pomiędzy Bell Textron Inc. i rządem USA ze względu na to, iż realizacja dostaw śmigłowców UH-1Y Venom i AH-1Z Viper realizowana jest w ramach umowy międzyrządowej. Urządzenie do szkolenia lotniczego (FTD) będzie wykorzystywane do celów symulacyjnych i szkoleniowych dla przyszłych pilotów połączonej floty AH-1Z i UH-1Y. Jego dostawa przez firmę Bell zapewni ciągłą obecność specjalistycznej wiedzy Bella w całym programie modernizacji śmigłowców Czeskich Sił Powietrznych.

 Na kluczowych podwykonanwców mających zrealizować zarówno projektowanie, instalację jak i obsługę symulatora wybrano firmy FlightSafety International i VR Group jako kluczowych podwykonawców. FlightSafety International to amerykańska spółka wyspecjalizowana w projektowaniu, produkcji i wsparciu symulatorów lotu, systemów wizualizacji i wyświetlaczy. Od lat współracuje ona z Bell Textron. FlightSafety International dostarczy sprzęt i oprogramowanie do szkolenia symulacyjnego, w tym system wizualizacji i system sterowania obciążeniem.

VR Group to czeska firma, która posiada szerokie doświadczenie w technologiach symulacyjnych i dostarczy niektóre z ruchomych modeli dla systemu wizualnej bazy danych czeskiego symulatora H-1 (zarówno UH-1Y jak i AH-1Z). VR Group będzie również odpowiedzialna za konserwację i wsparcie eksploatacji urządzenia po dostawie. Udział VR Group podkreśla możliwości biznesowe, jakie daje lokalnym czeskim firmom i organizacjom zapewnienie przez firmę Bell nowej floty śmigłowców w Czechach.

Jeśli chodzi o śmigłowce, to jak zapewnia koncern Bell, ich budowa w teksaskich zakładach Amarillo przebiega zgodnie z planem i dostawy nowych czeskich śmigłowcóww AH-1Z i UH-1Y zostaną zakończone do 2023 roku. Montaż pierwszego czeskiego UH-1Y Venom już się rozpoczął.

Reklama
Reklama

Komentarze (4)

  1. Michu

    Pepiki potrafią podejmować decyzje i je realizować. MON zatrudnia filozofów, którzy potrafią tylko analizować i wyciągać do tego bezsensowne wnioski.

  2. Monkey

    Czesi zawsze promują względną niezależność od zagranicznych dostawców. Jak chcą coś od Amerykanów, to kupią, ale z korzyścią dla siebie. A jak ich nie chcą, to wyproszą, jak z Aero. Potrafią się rządzić, tylko armię mają małą. Ale wiadomo, na drodze niedźwiedzia jest Polska o której wiedzą, że będzie walczyć. Spryciarze.

  3. DA(łn)VIEN

    Dobra trzeba jeszcze dorzucić...ogólnie 4 takie helikoptery kosztują niemal tyle co 2 F35...na resztę sami sobie możecie odpowiedzieć czy te Heli są faktycznie tyle warte wraz ze słynnymi mitycznymi pakietami,które i tak były dokupywanie niedawno czyli kolejny pakiecik naprawczy

  4. DA(łn)VIEN

    Wychodzi taniej niż nasze 4 s70i ...gdzie cena jednego to jak za 3 HH60G pave hawk. Pave koszt 40 mln złoty a nasz to 150 mln złotych ze znanym super pakietem...typu wyciągarka kosmiczną pewnie 10 mln zł bo dla specjalistów to musi kosztować,karabiny pewnie po 10 mln złoty za sztukę,nokto i termo pewnie po 20 mln za sztukę, awionika pewnie z 50 mln zł za sztukę...i się uzbierało...a Gołaś pave hawk tylko 40 mln. Za darmo dostaliśmy.