Reklama
  • Wiadomości

SAAB rozszerza ofertę dla Azji

Koncern Saab ma nadzieję, że po sukcesie związanym ze sprzedażą systemu obrony powietrznej do Tajlandii uda się teraz zdobyć podobne zamówienia w innych krajach Azji Południowo-Wschodniej.

Koncern SAAB może zdobyć rynki azjatyckie nie tylko samolotami Gripen, ale przez zaoferowanie zintegrowanego systemu obrony powietrznej – fot. SAAB
Koncern SAAB może zdobyć rynki azjatyckie nie tylko samolotami Gripen, ale przez zaoferowanie zintegrowanego systemu obrony powietrznej – fot. SAAB

Koncern SAAB ocenia, że sprzedaż do Tajlandii zintegrowanego systemu obrony powietrznej GIASDS (Gripen integrated air defence system) i jego uruchomienie we wrześniu 2013 r. może dla tego typu rozwiązań otworzyć ogromny rynek w całej Azji Południowo–Wschodniej.

Szwedom wyraźnie opłaciło się poważne potraktowanie rządu w Bangkoku i zaoferowanie Tajlandii swoich najnowszych rozwiązań. Kompleksowość i atrakcyjność cenowa systemu przez nich zaoferowanego zaskoczyła wszystkich i wyraźnie odbiegała od tego, co proponowali konkurenci. Szwedzi dostarczyli bowiem do Tajlandii nie tylko 12 samolotów JAS-39 Gripen, ale również powietrzny system wczesnego ostrzegania i kontroli AEW&C (airborne early warning and control) oparty o dwa samoloty SAB 340 Erieye, zintegrowali je ze sobą i połączyli z naziemnym system opartym o radary morskie i lądowe oraz istniejącą tam sieć obrony powietrznej.

Koncern SAAB w pewnym sensie jest jednym z niewielu, o ile nie jedynym podmiotem, który oferuje tak kompleksowe rozwiązanie. System obrony powietrznej oferowany w tej chwili przez Szwedów miałyby mieć trzy zintegrowane elementy: samoloty JAS 39 Gripen, samoloty wczesnego ostrzegania i kontroli Erieye oraz okrętowe systemy walki na jednostkach pływających wyposażonych w nowoczesne systemy obrony przeciwlotniczej.

Zobacz również

WIDEO: Ile czołgów zostało Rosji? | Putin bez nowego lotnictwa | Defence24Week #133
Reklama
Reklama