3. Regionalna Baza Logistyczna, Wydział Techniki Lotniczej ogłosiła zakończenie negocjacji i zawarcie umowy dotyczącej naprawy głównej napędzających śmigłowce Mi-8 silników turbinowych TW2-117A/AG w latach 2020–2021. Kontrakt o wartości 29,4 mln zł zrealizują Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 S.A z Bydgoszczy, poprzez włączone do spółki od grudnia 2019 roku Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 4 w Warszawie.
Jak wynika z dokumentacji, negocjacje były prowadzone z Wojskowymi Zakładami Lotniczymi nr 2 jako jedynym podmiotem dysponującym odpowiednią dokumentacją i kompetencjami, które pozyskano wraz z włączeniem do spółki Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 4 w Warszawie. to one jak dotąd realizowały tego typu remonty silników lotniczych.
Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 S.A. są jedynym właścicielem (na zasadach praw wyłącznych) dokumentacji techniczno-remontowej pt. „Warunki techniczne na remont główny silników TW2-117A/AG w Wojskowych Zakładach Lotniczych nr 4 S.A.”, uzgodnionej przez Szefa Techniki Lotniczej – Głównego Inżyniera Wojsk Lotniczych z dnia 24 stycznia 2018 r., na podstawie której decyzją Koordynatora zadania ww. sprzęt winien zostać naprawiony. Ponadto Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 S.A. dysponują niezbędną wiedzą techniczną, przeszkolonym personelem i doświadczeniem do realizacji ww. zamówienia oraz nie istnieje alternatywne/zastępcze rozwiązanie umożliwiające realizację przedmiotowego zamówienia.
Umowa dotyczy remontów głównych rosyjskich silników TW2-117A/AG a więc jednych z najstarszych w tej rodzinie napędów, stosowanych w przeznaczonych do sukcesywnego wycofania maszynach Mi-8T. Ze względu na konsolidację Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 4 z bydgoskimi Wojskowymi Zakładami Lotniczymi nr 2 to te ostatnie są stroną umowy, ale jej realizacja odbędzie się w Warszawie. Wartość całkowita umowy bez VAT to 29 422 764,23 zł, czyli o ponad 9 mln więcej niż pierwotnie szacowany koszt realizacji prac, zaplanowanych na rok bieżący i następny. Umowa została zawarta 14.05.2020 a jej publikacja nastąpiła 02.06.2020.
Wolodia
Dokumentacja techniczna jest ale po rosyjsku Będzie dużo ŚMIECHU jsk popełnia krytyczne błędy
Gnom
A w poprzednich latach był? W Polsce starszy personel znał rosyjski techniczny.
Mar
A czemu nie montaż z motorsicz rekordowego silnika lecącego na wysokość 9150 m Nie rozumiem można kupić i zamontować w Warszawie
Hatakumba
Bo nikt tego de facto nie sprawdził i nie certyfikował poza samymi Ukraińcami? Bo nie ma serwisu, wsparcia a produkcja to parę sztuk? Silnik może i jest UFO, ale to jest jak silnik do rajdówki.
Witam ponieważ Polska posiada swoje zakłady Remontowe i chce utrzymać miejsca pracy w Polsce. Posiadamy wiedzę od wielu lat w zakresie remontu silników TW 2-117 A/AG .Polskie zakłady wyremontowały niecałe 300 sztuk tych silników.
Czterdziestolatek
Te turbiny to z lat 80tych To chyba dorobiły się mikro pęknięć Ale tutaj nie,widac zeby je sprawdzali A bo czym,? Diadnostyka gdzie?
Davien
Z lat 60-tych jak co .
major
Witam.Ile silnikow zostanie wyremontowane? za te nie całe 30mln zł
Perla Lubelska
Dadzą te same łopaty ze zlomowiska co WCISNELI NA,GLUSZCE do Świdnika? A potem LARUM GRALI że nie pasują
Zbyszko z bogdanca
Bardzo dobrze ze Świdnik pozbywa sie ZŁOMU MON
7
I będzie takie samo dziadostwo jak było albo gorzej. Czy ktoś nad tym w ogóle panuje ???!!!
Andrzej
To dobry przykład jakie kompetencje nabyły zakłady za czasów minionego systemu. A teraz ?
Davien
Andrej to antyczne TW-2 z lat 60-tych więc co dziwnego?
Tulipan
WZL klepie turbine Roboczo godzina 3tys pln
Lokalny kibic
Kibicuje WZL od lat