Przemysł Zbrojeniowy

Premiera cywilnej wersji Super Herculesa

Fot. Lockheed Martin
Fot. Lockheed Martin

Lockheed wprowadza na rynek cywilną wersję samolotu C-130J Super Hercules. Pierwsze zamówienia na płatowce są oczekiwane jeszcze w tym roku.

Lockheed Martin zaktualizował projekt samolotu LM-100J, czyli cywilnego wariantu wojskowego samolotu transportowego C-130J Super Hercules. Samolot L-100, czyli cywilna wersja starego C-130 została wyprodukowana w ilości ponad 100 sztuk w okresie 1964-1962. Najnowszy model tej rodziny ma wzbić się w powietrze najpóźniej w 2017 r.

Firma Lockheed szacuje, że w ciągu 20 lat będzie w stanie sprzedać około 100 samolotów LM-100J. Przedstawiciele koncernu nie wskazują na konkretnych klientów, jednak celują w branżę wydobywczą – firmy z tego sektora muszą transportować ciężki sprzęt, taki jak generatory czy koparki, często w niedostępne miejsca z nieutwardzonymi pasami startowymi. 

Samolot LM-100J, bo takie jest oznaczenie tego modelu ma być przeznaczony głównie do zadań transportowych. Hercules udowodnił w trakcie swojej kariery, że jest zdolny do operowania z lotnisk nieprzygotowanych, co czyni go platformą na przykład do niesienia pomocy humanitarnej czy działań ewakuacji medycznej. 

(JS)

Komentarze