Reklama

Statek będzie operować na Morzu Północnym. Jak podkreśla Remontowa Shipbuilding, został zaprojektowany i zbudowany do prowadzenia prac instalacyjnych, napraw oraz konserwacji średnio- i wysokonapięciowych podmorskich kabli energetycznych w branżach morskiej energii odnawialnej oraz offshore.

Załogę stanowi 60 osób, z czego znaczna część to personel odpowiedzialny za prowadzenie operacji układania, podnoszenia i konserwacji kabli podmorskich. „Siem Aimery” posiada dwa zbiorniki w kształcie bębnów, służące do przewozu kabli energetycznych, o łącznej ładowności 4250 ton (tzw. karuzele). Jest również wyposażony w dwa roboty ROV - jeden służący do zakopywania kabla na dnie morskim, drugi do obserwacji tego procesu.

Charakterystyczny, nietypowy kształt dziobu w części nadwodnej zmniejsza opór kadłuba i poprawia dzielność morską przy wysokiej fali. Statek został wyposażony w nowoczesny napęd spalinowo - elektryczny, na który składają się m.in. cztery główne zespoły prądotwórcze napędzające dwa pędniki azymutalne napędu głównego, dwa stery strumieniowe oraz jeden ster azymutalny chowany w kadłubie. Ma to zapewniać dobre zdolności utrzymania pozycji oraz niskie zużycie paliwa i emisję substancji szkodliwych.

Chrzest jednostki odbył się w środę 27 kwietnia. Otrzymała imię Siem Aimery, odnoszące się do nazwy armatora (pierwszy człon) oraz do imienia pochodzącego z języka germańskiego, oznaczającego „Król Pracy” (drugi człon). Symboliczną butelkę szampana rozbiła żona jednego z dyrektorów spółki Siem Offshore Contractors z grupy Siem Offshore, Karin Nooljen Muck.

Statek spełnia normy związane z ochroną środowiska naturalnego oraz bezpieczeństwa żeglugi, co potwierdza notacja klasy Clean Design. Jednostka została zbudowana pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV GL.

Reklama
Reklama

Komentarze (2)

  1. Krzysiek

    Czyli jednak można.

  2. k.

    Remontowa to jedyna w Polsce stocznia, która skutecznie może zrealizować program budowy miecznika i czapli.