PAS 2025: brazylijski transportowiec z kolejnym zamówieniem

Autor. Maciej Szopa/Defence24
Na tegorocznym paryskim salonie lotniczym Siły Powietrzne Portugalii ogłosiły zakup szóstego samolotu transportowego KC-390 Millenium.
Portugalia była pierwszym klientem eksportowym na brazylijską maszynę. W 2019 roku Embraer zakontraktował pięć egzemplarzy dla Lizbony. Jeden z nich był obecny na salonie Le Bourget dwa lata temu.
Czytaj też
Poza postanowieniem o dokupieniu 1 samolotu przez Portugalię obecna umowa przewiduje także opcję na 10 kolejnych maszyn. Ta pula niekoniecznie musi zostać wykorzystana na dokupienie kolejnych płatowców przez Lizbonę. Może też stanowić mechanizm ułatwiający zamówienie KC-390 za pośrednictwem tego państwa na potrzeby innych krajów europejskich. Podobny mechanizm zakupowy zastosowano w przypadku Niderlandów i Austrii, gdzie ta druga dołączyła do zakupu holenderskiego, formalnie dokonując tylko jego rozszerzenia z 5 do 9 egzemplarzy.
Czytaj też
KC-390, klasyfikowany jako samolot transportowy średniej wielkości, od kilku lat bardzo dobrze sprzedaje się w Europie (i nie tylko). Jak na razie uzyskuje zamówienia stosunkowo niewielkie, ale od wielu państw. Po Portugalii na maszyny te zdecydowały się: Węgry, Czechy, Słowacja, Szwecja, Republika Korei, Niderlandy i Austria, a także jeden nieujawniony klient (prawdopodobnie poradziecka republika z Azji Środkowej). Samolotem interesuje się też wiele innym państw. Jest oferowany również Polsce.
ANDY
prawie każdy może zamówić sprzęt który w stosunku koszt/efekt jest najlepszy ... i tak to wygląda z KC390 ... tylko nie Polska - o co chodzi ... czy nasi zamawiający ponoszą jakąkolwiek odpowiedzialność ... czy odpowiadają tylko przed ... swoim sumieniem ...
Essex
Rosji niech wcisna ten badziew przeciez Brazylia ich uwielbia
Monkey
Jeśli my będziemy zastępować kiedyś tam C130, to chyba jednak lepiej wybrać A400M Atlas.