Reklama

PAS 2025: brazylijski transportowiec z kolejnym zamówieniem

KC-390 Millenium na Paris Air Show 2025
KC-390 Millenium na Paris Air Show 2025
Autor. Maciej Szopa/Defence24

Na tegorocznym paryskim salonie lotniczym Siły Powietrzne Portugalii ogłosiły zakup szóstego samolotu transportowego KC-390 Millenium.

Portugalia była pierwszym klientem eksportowym na brazylijską maszynę. W 2019 roku Embraer zakontraktował pięć egzemplarzy dla Lizbony. Jeden z nich był obecny na salonie Le Bourget dwa lata temu.

Czytaj też

Poza postanowieniem o dokupieniu 1 samolotu przez Portugalię obecna umowa przewiduje także opcję na 10 kolejnych maszyn. Ta pula niekoniecznie musi zostać wykorzystana na dokupienie kolejnych płatowców przez Lizbonę. Może też stanowić mechanizm ułatwiający zamówienie KC-390 za pośrednictwem tego państwa na potrzeby innych krajów europejskich. Podobny mechanizm zakupowy zastosowano w przypadku Niderlandów i Austrii, gdzie ta druga dołączyła do zakupu holenderskiego, formalnie dokonując tylko jego rozszerzenia z 5 do 9 egzemplarzy.

Czytaj też

KC-390, klasyfikowany jako samolot transportowy średniej wielkości, od kilku lat bardzo dobrze sprzedaje się w Europie (i nie tylko). Jak na razie uzyskuje zamówienia stosunkowo niewielkie, ale od wielu państw. Po Portugalii na maszyny te zdecydowały się: Węgry, Czechy, Słowacja, Szwecja, Republika Korei, Niderlandy i Austria, a także jeden nieujawniony klient (prawdopodobnie poradziecka republika z Azji Środkowej). Samolotem interesuje się też wiele innym państw. Jest oferowany również Polsce.

Reklama
WIDEO: Defence24 Days 2024 - Podsumowanie największego forum o bezpieczeństwie
Reklama

Komentarze (3)

  1. ANDY

    prawie każdy może zamówić sprzęt który w stosunku koszt/efekt jest najlepszy ... i tak to wygląda z KC390 ... tylko nie Polska - o co chodzi ... czy nasi zamawiający ponoszą jakąkolwiek odpowiedzialność ... czy odpowiadają tylko przed ... swoim sumieniem ...

  2. Essex

    Rosji niech wcisna ten badziew przeciez Brazylia ich uwielbia

  3. Monkey

    Jeśli my będziemy zastępować kiedyś tam C130, to chyba jednak lepiej wybrać A400M Atlas.

Reklama