Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Paris Air Show 2015: francuski aparat latający LHD

  • Fot. Marta Rachwalska / Defence24.pl
    Fot. Marta Rachwalska / Defence24.pl

Podczas Międzynarodowego Salonu Lotniczego w Paryżu firma LA Aviation przedstawiła demonstrator LHD – „opcjonalnie załogowego” samolotu, który właśnie zakończył procedury testowe.

LHD to opracowany na bazie samolotu LH-10 Ellipse taktyczny, bezzałogowy aparat latający, mogący jednak wykonywać loty również z udziałem pilota. W wersji bezzałogowej może wykonywać loty trwające do ośmiu godzin, a z zapasowym zbiornikiem paliwa, montowanym w kabinie, czas lotu wydłuża się do pełnej doby.

Producent podkreśla, że oferowane dotychczas na rynku bezzałogowe aparaty latające, dysponujące podobną długością lotu, rozwijają niewielką prędkość i wyposażone są w długie skrzydła. Są wskutek tego podane na wiatr boczny i turbulencje, wymagają dużych hangarów. Wady te udało się wyeliminować w przypadku LHD. Jego prędkość przelotowa wynosi ok. 250 km/h, a maszyna jest trudna do wykrycia ze względu na niewielkie wymiary i niską temperaturę pracy silnika.

Maszyna może przenosić wyposażenie o masie do 250 kg, w tym umieszczony w zasobniku podwieszanym radar i uzbrojenie. W czasie lotu bezzałogowego maszyną kieruje trzyosobowy zespół naziemny, centrum sterowania zajmuje standardowy kontener KC20. Podobny kontener służy do przewozu LHD.

Producent poinformował, że podpisał już umowę na dostarczenie pierwszych egzemplarzy tego aparatu latającego dla nieujawnionego odbiorcy, trwają obecnie prace nad rozpoczęciem produkcji wersji przedseryjnej tych bezzałogowych statków latających. Kolejnym sukcesem firmy LH Aviation ma być podpisanie listu intencyjnego z firmą OIS Aerospace, mówiącego o potencjalnej produkcji licencyjnej w Indiach.

Kolejną firmą współpracującą z LH Aviation ma być Vestel Aerospace z Turcji. Oba przedsiębiorstwa na bazie LHD zamierzają wspólnie opracować dron w pełni zgodny z wymaganiami NATO.

Reklama

Komentarze (3)

  1. DorothySem

    wh0cd842559 <a href=http://buybupropion.club/>buy bupropion online</a> <a href=http://zofran-online.science/>zofran</a> <a href=http://trazodone2.top/>trazodone</a> <a href=http://cialis-cost.trade/>cialis</a> <a href=http://buy-adalat.pro/>adalat</a> <a href=http://tenormin-online.science/>generic for tenormin</a> <a href=http://doxycyclinemono.gdn/>doxycycline</a>

  2. sokole oko

    W latach 90-tych w Polsce oblatano PZL-126P Mrówka. Ciekawostką jest że Mrówka z pilotem mogła latać 10-13 godzin, długość tego samolociku 5,25 m czyli jak samochodu osobowego klasy Van. Poczytajcie w necie o tej konstrukcji jest ona naprawdę ciekawa i wyprzedza francuskiego LHD o jakieś 20 lat.

  3. ArtiDiTu

    I właśnie taki sprzęt - załogowo/bezzałogowy , wielozadaniowy , kompaktowy , prosty w by=udowie/produkcji i obsłudze ma przyszłość . Do wykorzystania jako platforma rozpoznania/walki , jako treningowy lub szkolenia podstawowego , dyspozycyjny i lekki transportowiec . Wymiary idealne do przewożenia i startu np z DOL . Zdaje się że mamy jakiś podobny projekt .

Reklama