Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

MSPO 2022 już za dwa tygodnie. Trzy śmigłowce z USA

Autor. MSPO

Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego obchodzi w tym roku jubileusz 30-lecia. Wydarzenie, które przez dekady umacniało swoją pozycję trzeciej po Paryżu i Londynie wystawy branży obronnej w Europie zapowiada się rekordowo. Salon odbędzie się w Kielcach od 6 do 9 września. 10 września zaplanowano Dzień Otwarty.

Reklama

Wojna na Ukrainie - raport specjalny Defence24.pl

Reklama

Jak podkreślają organizatorzy, trwają intensywne przygotowania do wydarzenia, już dziś wiadomo, że zaprezentuje się ponad 600 wystawców z blisko 30 państw. To oznacza, że do Targów Kielce przyjedzie o 50% więcej firm niż jeszcze rok temu. Do Kielc przybędą przedstawiciele przemysłu obronnego: Stanów Zjednoczonych, Niemiec, Izraela, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Norwegii, Holandii, Finlandii, Korei, Estonii, Włoch czy Turcji. Ta ostatnia na tegorocznym MSPO odegra szczególną rolę – przygotuje wystawę narodową. W targach udział weźmie 27 tureckich firm zajmujących się obronnością. 

Autor. MSPO

Czytaj też

W Kielcach obecne będą również trzy firmy koreańskie, które mają dostarczyć Polsce aż tysiąc czołgów K2, 672 haubic samobieżnych K9A1 oraz 48 samolotów bojowych FA-50. Na koreańskich stoiskach nie pojawi się sprzęt, ale będzie można zobaczyć makiety w skali 1/7. Silna będzie obecność amerykańskiego przemysłu obronnego. Podczas MSPO zobaczymy m.in. czołgi Abrams, planowane jest także zaprezentowanie wyrzutni rakietowych M142 HIMARS, które dały się poznać jako doskonały sprzęt podczas wojny w Ukrainie. Ministerstwo Obrony Narodowej 5 kwietnia 2022 r. podpisało umowę na 250 Abramsów M1A2 SEPv3, czyli czołgi najnowszej generacji. W polskich planach zakupowych jest także niemal pół tysiąca wyrzutni HIMARS.

Reklama

Nie zabraknie również śmigłowców. Będą amerykańskie śmigłowce transportowe CH-47 Chinook, wielozadaniowy Black Hawk i uderzeniowy AH-64 Apache. A także prezentowany po raz pierwszy w Targach Kielce Bell AH-1Z VIPER. Włosi zaprezentują lekki śmigłowiec AW109 Trekker i średni AW139M.

photo
photo

Jubileuszowy Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego odbędzie się od 6 do 9 września. Możliwy jest już zakup biletów i rejestracja online na stronie internetowej wydarzenia. Wstęp na MSPO tylko dla osób pełnoletnich. Program, lista wystawców i szczegółowe informacje o targach dostępne są na stronie www.mspo.pl

Czytaj też

Reklama

Komentarze (5)

  1. zigzak

    trudno jest zrozumieć takie parcie na AH-64.O wiele droższy przy zakupie od vipera nie mówiąc w ogóle o eksploatacji. Bo ma radar mowią znafcy.Radar można zakłócic a sam jest wykrywalny dla npla.Viper ma pasywne srodki detekcji.Bo może współpracować z dronami- no to ile milionów $ trzeba dopłacić więcej za tą niesamowitą przewagę.Uzbrojenie obu takie same

    1. sebaa

      Skoro radar można zakłócić i jest wykrywalny to po co nam radary ?? na okrętach samolotach w OPL ???? lepiej pójść w pasywne środki wykrywania ?? ale przed pasywnymi środkami wykrywania także można się bronic i nie są one doskonale.

    2. Powiślak

      Ależ łatwo zrozumiec!! MON pełen nieudaczników, aż ślini się do nich bo "takie piękne, takie amerykańskie"! To takie "sny o potędze" - kupią parę , będą trzymać na defilady "bo szkoda, bo takie drogie, bo koszty eksploatacji"! T a m nikt nie myśli pragmatycznie. Nie liczy się sprawna armia, tylko liczna, ważne są liczby - stąd bez sensu aż 500 Himarsów, czy 670 haubic, których nie ma kim obsadzić, bo nawet dziś brakuje ludzi. Słabiutkie FA50, ale będzie aż 50! Mało skuteczne ale aż 50!!! I to wszystko tłumaczy.

    3. Chyżwar

      @sebaa Nie zastanowiło ciebie, czemu USMC nie chciał AH-64? Gdyby chcieli, toby dostali przecież. Przy czym nie twierdzę, że AH-64 jest zły. Piechota morska operuje jednak w warunkach, gdzie z serwisem może być nieciekawie. Tymczasem Viper to idiotoodporny i niezbyt jak na dzisiejsze czasy wymagający śmigłowiec.

  2. zigzak

    gregoz68- nie dziw się. Nie jestem żadnym purystą językowym ale tutaj potrafią pisać ( zreszta nie tylko w tym portalu) prawdziwi analfabeci ortograficzni.Az chce się wyć do jakich szkól chodzili.Bywa ,że 3 błędy w jednym słowie.Wskazówka dla moderarora- to nie jest prawdą ,że ważna jest tylko treśc a nie forma.Tak mówia i pisza głupcy.Błędy w języku ojczystym należy traktować tak jak nieodpowiednie słownictwo

    1. Był czas_3 dekady

      zigzak@ Ło matko Bosko! Spójrz ile błędów zrobiłeś w swym tekście. Co prawda drobne, ale jednak :-(

  3. Husarion

    I wlasnie Poska powinna zrobic tak , zamowic z USA uzywane 16 AH-64D i 16 CH-47D z szybkimi dostawami i w tym samym czasie podpiac kontrakt na 32 nowe AH-64E i 16 CH-47F ktore docelowo beda sluzyc w amii a kiedy beda dostarczone AH-64D & CH-47D sluzyly by wylacznie do szkolenia = ostrzedzono by resusy na nowych AH-64 i CH-47 ... bo tak szczerze S-70i , AW149 czy AW101 nie sa wstanie zastapic Mi8/17 w armii .

    1. Chyżwar

      Pytanie czy chcemy zastępować Mi-8/17. Niektórzy tutaj wściekają się za uwalone Caracale. Dla mnie ich zakup to był głupi pomysł. Jeden śmigłowiec do wszystkiego, który nie będzie dobrze robił niczego. S-70i , AW149 czy AW101 są ok, ale do tego przydałyby się właśnie CH-47F. No i skoro chcemy fregaty i mamy Gawrona to jeszcze maszyny pokładowe. Szczerze mówiąc nie bardzo widzę AW101 w tej roli, bo to kobyły. Wolałbym do tego mniejsze śmigłowce. I tutaj widziałbym albo AW159, albo Seahawka.

    2. Valdore

      No to obalamy mity Chyzwara: Każde szanujace się państwo w przedziale srednich smigłowcó wielozadaniowych uzywa jednego typu. Caracale które skasował szkodnik Macierewicz miały zastapić Mi-8/14 które niedługo zaczna sie rozsypywac. A Pis nie dość ze kupuje mało to ma totalnie poronione pomysły jak AW101 w wykluczajacych się wzajemnie wersjach ZOP/SAR i S-70i da specjalsó nadające sie tylko do treningu w okresie pokoju. NO ale kupili AW149 w zamian za Mi8 tyle ze bez offsetu i w cenei znacznie lepszych caracali:) Więc juz tak nei broń tego szkodnika. Macierewicza.

    3. szczebelek

      Cena za 50 sztuk Caracali gdzie rozrzucono je na kilka wersji w tym bojowe i transportowe to 13,5 mld gdzie też offset był umową ramową może gdyby Siemioniak doprowadził swój zakup do końca czyli dogadał szczegóły offsetu na papierze to następca miałby trudniej go zerwać gdyby kara za zerwanie miała wynosić 1/3 kwoty kontraktu . Caracale są używane we Francji, Brazylii, Meksyku potem już masz Malezje czy Tajlandie. AW149 to głównie śmigłowiec transportowy potem dowodzenia, a na koniec wsparcia z resztą został kupiony w ramach Perkoza czyli miał inne wytyczne niż Kruk i zakup tych drugich powinniśmy porównywać do Caracali.

  4. The thex

    Jeżeli 672 to haubice a nie haubic. 600 haubic, 670 haubic ale 672 haubice. Tak mówimy i piszemy po polsku.

    1. Mireq

      Słusznie

  5. gregoz68

    Źródła spirali zbrojeń. Karkoszka, Broniarek:)

Reklama