Technologie
Kto wyprodukuje skrzydła dla A-10?
Amerykańskie Siły Powietrzne wystosowały oficjalne zapytanie ofertowe w programie wymiany skrzydeł samolotu szturmowego A-10 Thunderbolt II.
Umowa docelowa ma zostać podpisana w tzw. formacie IDIQ (indefinite delivery, indefinite quantity), ma obejmować minimalnie cztery, a maksymalnie 112 par skrzydeł, z 15 zestawami dodatkowymi. Okres, w którym zamawiający może żądać dostarczenia skrzydeł wyniesie pięć lat od momentu podpisania kontraktu, z dodatkowymi dwoma opcjonalnymi latami, natomiast sam okres dostawy ma wynieść maksymalnie kolejne cztery lata (liczone od momentu zakończenia obowiązywania umowy).
Zainteresowani producenci mają czas na sformułowanie oferty do 22 czerwca 2018 r. Początek dostaw przewidziano na - najpóźniej - kwiecień 2019 r.
Program wymiany skrzydeł samolotów A-10 USAF rozpoczął się w 2006 r., pierwszą umowę zawarto z Boeingiem. Producent wyposażył w nowe skrzydła maszyny służące w sześciu z dziewięciu eskadr A-10, pozostających w służbie w styczniu 2018 r., jednak zgodnie z informacją przekazaną przez Siły Powietrzne, zdecydował się nie przedłużać swojego udziału w programie.
Al_Mighty
Latajacy czolg do brudnej roboty ktorego, koszt uzycia bedzie o wiele tanszy od F-35.
małe be
czyli oferta boeinga jest zbyt droga. to \'świetny\' sposób na pozbycie sie ostatecznie tych maszyn. to może powinni je wystawić na sprzedaż. pare krajów by było zainteresowane kupnem, zwłaszcza nasz powinien. na produkcji płatowca to się akurat nieźle znamy także z nowymi skrzydłami problemu być nie powinno. z amunicją do działka także. to kaliber 30x173. to samo co dla Rosomaka. Mesko produkuje. Spike LR2 też da się odpalać z powietrza. obecnie produkujemy starsze wersje ale zdaje mnie się że to aż pół drogi do lotniczego ppk
Dalej nie rozumiem po oni je chcą dalej utrzymywać. Żeby uciec przed małymi systemami plot których po prostu nie da się wyeliminować będą musiały latać na wysokości która niweluje wszystkie zalety tego typu a wady potęguje... Więc koniec końców będą robić to samo co maszyny wielozadaniowe, tylko gorzej? Bez sensu.
b72
Bo dzieki F35 i F22 sa w stanie zniszczyc i spenetrowac kazdy system opl na swiecie, wtedy A 10 wejda do walki z kolumnami zmechu.
BUBA
Widocznie jest im potrzebny.
Draco
Ale na wojny kolonialne w jakichś specjalizuje się USA są w sam raz.
sff
A gdyby tak przejąć od amerykańców te a10? U nas dożyłyby późnej starości...
Bash
Już dożyły później starości. Bo co nam złom, którego nawet amerykanie nie mogą naprawić?
Erekta Plus
Zupełnie jak auta grupy VAG, wycięte DPFy, nadwozia spawane z 3 różnych aut, silniki z rzeczywistym przebiegiem liczonych w setkach tysięcy km. Trzeba to przyznać, mamy talent reanimacji trupów: Volkswageny, BWPy, (P)T-72(91), Honkery, Su-22, i inne.
Aster
A10 nam tak bardzo potrzeby nie jest , nawet F16A/B , F15 lub F/A F18 Hornet/Super Hornet byly by dla nas bardziej przydatne niz A10 , dlatego ze w naszych warunkach guzdce dlugo by nie przetrwaly ... chociaz osobiscie myslac sercem nie glowa , fajnie by bylo miec je u nas...
cynik
Pytanie powinno brzmieć kiedy zamkną tych, co linię produkcyjną zniszczyli? Bowiem była uchwała Senatu sprzed paru lat, który wiedział, że te skrzydła będą potrzebne i kazał zabezpieczyć linię produkcyjną i dał na to finansowanie. Tymczasem 2 lata temu, wbrew tech uchwale \"ktoś\" (agentura LM) z Pentagonu kazał ją zezłomować i teraz koszt wyprodukowania skrzydeł będzie wielokrotnie większy, bo trzeba odbudować linię ich produkcji. To był celowy sabotaż, ale jak 99% wałków finansowych w Pentagonie (a są olbrzymie - ostatni raz audytor nie miał zarzutów w 1993...) pewnie zostanie bezkarny.
realista
a kto produkuje f-35 i ma z tego profit ??? plus to kto siedział wtedy w decyzyjnym i lubi zarabiać pieniądze ??? rozumiem pytanie retoryczne
rada
Pisz powieści fantastyczne.
Davien
Takie bajanie jak można wierzyć agenturze ruskiej / mają zapasy tylko schowane w magazynach i chcą jeszcze bardziej zarobić :)) LM opanowała jak pentagon naciągać na forse :))