Przemysł Zbrojeniowy
Koniec produkcji C-17 w 2015 r.
Boeing zapowiedział zakończenie produkcji wojskowych samolotów transportowych C-17 Globemaster III w zakładach w Long Beach w 2015 roku. W ten może stracić pracę nawet 3000 osób.
Boeing poinformował, że z powodu światowego kryzysu ekonomicznego cena samolotów C-17 jest zbyt duża by znaleźć odpowiednią ilość klientów zagranicznych, pozwalającą na podtrzymanie produkcji. Ograniczenia budżetowe w Stanach Zjednoczonych nie dają też szans by pomogły zamówienia ze strony amerykańskich sił powietrznych.
Dlatego 223 samolot C-17 oddany dla USAF w zeszłym tygodniu był traktowany jednocześnie jako ostatni tego typu statek powietrznych wprowadzony do armii Stanów Zjednoczonych.
Koncern Boieng ma ukończyć jeszcze budowę ostatnich 22 samolotów C-17, z czego 7 jest przeznaczonych dla indyjskich sił powietrznych, 2 dla nieujawnionego zagranicznego odbiorcy i 13, które nie zostały jeszcze sprzedane.
Pierwsze zwolnienia pracowników działających w programie C-17 mają mieć miejsce już w 2014 r. Boeing będzie próbował ratować sytuację produkując części zamienne, co pomoże zakładom do ok. 2017 r. oraz oferując program modernizacyjny, który może zatrzymać część pracowników jeszcze przez dekadę.
Czterosilnikowe samoloty C-17 kosztują średnio 311 milionów dolarów za sztukę i jak dotąd zakłady Boeinga dostarczyły różnym użytkownikom 257 takich maszyn.