Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Kolejne transportery opancerzone Stryker DVH dla US Army

US Army zleciła przebudowę transporterów Stryker do standardu Stryker DVH, co pozwoli na zwiększenie poziomu ich ochrony wnętrza. Koszt konwersji istniejących pojazdów  jest znacznie niższy, niż zakupu nowych wozów. Fot. Sgt. 1st Class Jason Shepherd/US Army.
US Army zleciła przebudowę transporterów Stryker do standardu Stryker DVH, co pozwoli na zwiększenie poziomu ich ochrony wnętrza. Koszt konwersji istniejących pojazdów jest znacznie niższy, niż zakupu nowych wozów. Fot. Sgt. 1st Class Jason Shepherd/US Army.

Dowództwo US Army zleciło przebudowę partii kołowych transporterów opancerzonych Stryker do wersji Stryker DVH, wyposażonej w podwójne dno kadłuba.

Kontrakt na głęboką modernizację Strykerów otrzymała firma General Dynamics Land Systems. W jego ramach do standardu Stryker DVH ma zostać przebudowanych 93 kołowych transporterów opancerzonych Stryker. Wartość podpisanej umowy wynosi 163 mln USD. Dostawy zmodernizowanych Strykerów zakończą się w marcu 2016 roku.

Transportery opancerzone Stryker DVH (Double-V-Hull) charakteryzują się podwójnym dnem kadłuba, zaprojektowanym w celu zwiększenia odporności na wybuchy improwizowanych ładunków wybuchowych (IED) oraz wzmocnionym zawieszeniem o nośności 55 tysięcy funtów (około 25 ton). Po wprowadzeniu Strykerów DVH do działań w Afganistanie spotkały się one z pozytywnymi opiniami użytkowników. Amerykańscy żołnierze docenili zarówno wzrost ochrony przeciwko skutkom wybuchów IED, jak i niezawodność zmodernizowanego układu napędowego.

Warto pamiętać, że zamawiane obecnie wozy Stryker DVH powstają z wykorzystaniem elementów istniejących transporterów. Początkowo US Army pozyskała 760 nowo wyprodukowanych wozów Stryker Double-V-Hull, które trafiły na wyposażenie dwóch brygadowych zespołów bojowych. Potem jednak zdecydowano się na głęboką przebudowę istniejących Strykerów, co pozwala na ograniczenie kosztu pozyskiwania transporterów w wariancie z podwójnym dnem kadłuba. Co istotne, pilotażowa partia 52 transporterów Stryker DVH przebudowanych w ramach programu Stryker Exchange została dostarczona przez General Dynamics w terminie (dostawy zakończono w kwietniu 2013 roku), przy kosztach poniżej założonego budżetu.

(JP)

Reklama
Reklama

Komentarze