Przemysł Zbrojeniowy
ITWL dostarczy podzespoły do czarnych skrzynek Su-22 i MiG-29
3 Regionalna Baza Logistyczna Wydział Techniki Lotniczej rozpoczęła negocjacje z Instytutem Technicznym Wojsk Lotniczych, dotyczące pozyskania podzespołów rejestratora parametrów lotu S2-3a/MiG-29 i podzespołów rejestratora parametrów lotu S2-3a/Su-22 i S2-3a/Su-22UM3K oraz Su22/31/6059//K/2017 dla samolotach Su-22 i Su-22UM3K.
Zamówienie obejmować ma realizację dostawy podzespołów rejestratora parametrów lotu S2-3a/MiG-29 do realizacji biuletynów konstrukcyjnych P/O/U/5326/K/11 i MiG29/31/5835/K/2016 na samolotach MiG-29 oraz podzespołów rejestratora parametrów lotu S2-3a/Su-22 i S2-3a/Su-22UM3K do realizacji biuletynów konstrukcyjnych Su22/31/6009/K/2017, a także Su22/31/6059//K/2017 na samolotach Su-22 i Su-22UM3K.
Czytaj też: Warszawskie zakłady wyremontują silniki Su-22
3 RBLog do realizacji zlecenia wybrała procedurę negocjacyjną bez publikacji ogłoszenia o zamówieniu, gdyż usługa może być zrealizowana tylko przez określonego oferenta z przyczyn technicznych, związanych z ochroną wyłącznych praw. Jest nim mianowicie Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych, który „posiada pełne i wyłączne prawa własności do dokumentacji technicznej (nr bibl. ITWL 1439/I) systemu rejestracji parametrów lotu S2-3a dla samolotów MiG-29 oraz pełne i wyłączne prawa własności do dokumentacji technicznej (nr bibl. ITWL 1670/I, 1818/I) systemu rejestracji parametrów lotu S2-3a dla samolotów Su-22 oraz Su-22UM3K”.
Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych Warszawa jest jedynym producentem podzespołów systemu rejestracji parametrów lotu S2-3a do zabudowy na samolotach MiG-29, Su-22 i Su-22UM3K zgodnie z biuletynami konstrukcyjnymi: P/O/U/5326/K/11, MiG29/31/5835/K/2016, Su22/31/6009/K/2017 oraz Su22/31/6059/K/2017. Ponadto Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych Warszawa dysponuje zdolnościami technicznymi zapewniającymi realizację ww. zamówienia oraz nie istnieje alternatywne/zastępcze rozwiązanie umożliwiające realizację przedmiotowego zamówienia
System rejestracji S2-3a umożliwia zapisywanie parametrów w czasie lotu, zabezpieczenie informacji w przypadku katastrofy lotniczej i odtworzenie jej w laboratorium kontroli lotów w celu: oceny techniki pilotażu; oceny stanu technicznego systemów pokładowych; zbadania przesłanek wypadków oraz wypadków lotniczych.
Czytaj też: Silniki MiG-29 i Mi-8 do remontu
Max
Migi powinny byc rozwijany i dozbrojony w polsce bo w razie konfliktu bedzie najłatwiej pozyskiwac czesci z zestrzelonych samolotów przeciwnika. A nawet powinno sie pozyskac najnowsze jego wersje w celu optacowania w polsce swoich odpowiedników czesci i systemów az po nowsze rakiety.
KWEjM
Miłość Polaków do używanych części ze szrotu jest niesamowita.
rozczochrany
Ciekawe kiedy polskie firmy będą mogły produkować wyposarzenie elektroniczne dla F-16?
Nikt
Jak szybko nie kupimy nowych samolotów to czarne skrzynki zaczną się przydawać