• Wiadomości

Boeing: "chcemy budować relacje z polskim przemysłem" [Defence24.pl TV]

„Mamy specjalne programy dotyczące łańcucha dostaw i logistyki. Możemy podzielić się nimi z PGZ, który może wesprzeć produkcję helikopterów bojowych, śmigłowców transportowych, maszyn klasy VIP, oraz innych dużych statków powietrznych” – mówił, w czasie podpisania listu intencyjnego z Polską Grupą Zbrojeniową S.A., Jeffrey B. Kohler - jeden z przedstawicieli koncernu Boeing.

  • Fot. U.S. Naval Forces Central Command
    Fot. U.S. Naval Forces Central Command
  • Defence24.pl
    Defence24.pl

List intencyjny podpisany w dniu 20 maja 2016 r. zawiera program zaangażowania przemysłowego, opracowany wspólnie przez  PGZ i Boeing, który został dostosowany do priorytetów  Ministerstwa Obrony Narodowej. W jego ramach przewiduje się rozwój kompetencji, transfer technologii oraz know-how, wspólne badania, rozbudowę technologii i łańcucha dostaw, jak również usługi wsparcia w zakresie szerokiej gamy platform i programów Boeinga w lotnictwie i obronności. Boeing zamierza prowadzić interesy ze spółkami lotniczymi wchodzącymi w skład PGZ, w ramach szeregu przedsięwzięć dotyczących projektowania, produkcji oraz integracji. 

Włączenie się PGZ do naszego łańcucha dostaw pozwoli polskiej spółce na zapoznanie się z możliwościami naszej części komercyjnej. Cały program budowy śmigłowców bojowych jest interesujący, ale perspektywa dostarczania części dla lotnictwa cywilnego jest jeszcze bardziej interesująca dla polskich firm.

Jeffrey B. Kohler, Vice President International Sales & Marketing Defense, SPace & Security Boeing

O ile w programie Kruk zostanie wybrany śmigłowiec AH-64E Apache Guardian PGZ i Boeing będą mogły rozwijać możliwości biznesowe obejmujące integrację broni i systemów łączności, wsparcie długoterminowe, szkolenia, rozwój badań i technologii oraz rozwój łańcucha dostaw.

Zaletą partnerstwa z PGZ jest jego ogromna zdolność do zapewnienia odpowiedniej obsługi helikopterów w kraju, wliczając w to infrastrukturę i wykwalifikowany personel. Taka autonomiczność względem fabryk w Stanach Zjednoczonych stanowi o sile PGZ i sprawia, że wszelkie prace, przy udziale wykwalifikowanej, polskiej kadry mogą być prowadzone sprawnie na terenie Waszego kraju, oczywiście we współpracy z pracownikami Boeinga.

Peri Widener, Vice President and General Manager Intergrated Logistics Global Services & Suppor Defence, Space & Security Boeing

Istnieje również możliwość rozszerzenia współpracy pomiędzy PGZ i Boeingiem o prace nad dodatkowymi programami, w tym ciężkiego śmigłowca transportowego CH-47 Chinook oraz zmiennopłata wielozadaniowego V-22 Osprey. Brane są również pod uwagę kwestie zwiadu lotniczego, programów obserwacji oraz rozpoznania, jak również systemów kosmicznych i satelitarnych.

Wierzymy, że PGZ ma duże możliwości w zakresie badań i rozwoju, przydatne przy produkcji śmigłowców Apache lub innych maszyn pionowego startu i lądowania. Otwierają się też możliwości współpracy przy cywilnych programach Boeinga. Poza zobowiązaniami zawartymi w liście intencyjnym i włączeniem do naszego światowego łańcucha dostaw, prowadzimy rozmowy dotyczące wspólnego inwestowania w badania i nowe technologie.

David M. Koopersmith, Vice President and General Manager, Vertical Lift Senior Philadelphia Site Executive Boeing

 

 

 

Reklama