Wojsko, bezpieczeństwo, geopolityka, wojna na Ukrainie

Prezes PZL Mielec: Black Hawk to naprawdę polski śmigłowiec

„Myślę, że te dwa śmigłowce otworzą dobrą ścieżkę na dostarczanie śmigłowców do polskiego wojska” – powiedział w rozmowie z InfoSecurity24 TV Prezes Zarządu PZL Mielec Janusz Zakręcki.

Reklama

Komentarze (12)

  1. zenon

    Janusz, a tobie to się czasem sufit na głowę nie zapadł? Żartowniś. Nawet pistoletu nie są w stanie wyprodukować w PGZ a ten tu o śmigłowcach marzy.

  2. Adam Struś

    Proszę nie kłamać. Tylko tzw skorupę produkujecie! Silnik cala awionika jest z eksportu!

  3. Vvv

    Taksówka s-70i zmontowana w PL bo na tyle przewiduje amerykański producent w Mielcu. Mielec tylko może spawać niektóre element oraz je montować ale tylko dla s-70i i nic więcej. Jest jednym ze składowych amerykańskiego koncernu a fabryka w 100% należy do zagranicznego kapitału. Jak s-70i czyli uboższa i uproszczona i tańsza wersja uh-60 jest polska to biedronka i Lidl są polskimi sklepami, bosh tez ma montownie w Polsce wiec to Polska myśl techniczna :) jak można tak kłamać w żywe oczy

  4. Jam stąd

    No to konkret jaka w % jest polonizacja śmigłowca?

  5. say69mat

    Zaprojektowanym od podstaw w Polsce i następnie sprzedanym na licencji Stanom Zjednoczonym???

  6. popieram

    Sadzę, że prezes ma rację. Śmigła z Mielca idealnie nadają się dla niektórych rodzajów policji straży.

  7. Rzyt

    Dobra bierzemy 60 bh i co...dostaniemy technologie na samodzielny serwis i samodzielna produkcję... Czy dalej będziemy montowania...moze czas coś od wschodnich sąsiadów Rosji wziąć...bez transferu technologii niech idą... Do arizony. Ja mogę sobie kupić Mondeo bez transferu technologii, ale nie RP 60 helikopterów bez transferu

  8. Davien

    Panie 33222, nic tu się nie zmieniło, Mielec dalej nie wyprodukuje odpowiednika Seahawka, bo nie może. Moga budowac maszyny specjalistyczne ale jedynie ak sie zgodzi Sikorsky i sprzet nie ejst objety restrykcjami Kongresu. Nawet nasze S-70i słuzace jako maszyny ppożarowe dopiero w Stanach przeróbiono do standardu FireHawk. Natomiast co do startu na hybryde ZOP/SAR to S-70i jest zwyczajnie za mały na cos takiego.

  9. 33222

    Skoro takie dobre dlaczego sąsiedzi zamawiają sprzęt w Stanach, miast nabywać bezpośrednio w Mielcu? W przetargu na śmigłowiec Mielec deklarował, iż jest ws tanie dostarczyć maszynę morska, dlaczego teraz nie uczestniczy w przetargu na 4 śmigłowce dla MW? Czyżby jednak nie dysponował takimi możliwościami,a w grę wchodziłoby jedynie dostarczenie maszyn z fabryk amerykańskich? No i co z instalowaniem uzbrojenia, niezbędnej elektroniki i oprogramowania? Do tej pory amerykanie stali na stanowisku, iz proces ten MUSI odbywać się na terenie USA, nie było innej alternatywy. Czy Mielec dysponuje takimi możliwościami czy zwyczajenie sprowadza sie to do budowy samego platowca, bez zabudowy specjalistycznej?

  10. Krajan

    Sukces, choć wątpliwy co do polskości Koszt ca 12 miliony euro za średnio zaawansowany śmigłowiec przy wcześniej proponowanej sredniej cenie 70 milionów euro za Caracal w większej ilości standardowej wersji Francuzi proponowali nam dwukrotnie drożej niż Arabom z tym że tamte smiglowce były wysoko zaawansowane

  11. mati

    dla policji może i dobre, dla wojska S70i to porażka, prędzej UH-60M

  12. kołalsky

    Trzy lata "dobrych rządów" i dwa śmigłowce dla policji zamiast kilkudziesięciu dla wojska. Ogrom waszego sukcesu z pominięciem przetargu - poraża !