Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Polska w gronie dostawców komponentów dla Royal Navy

Global Combat Ship. Fot. Government of Canada
Global Combat Ship. Fot. Government of Canada

BAE Systems przyznało 14 firmom zamówienia na produkcję urządzeń dla okrętów Typ 26 Global Combat Ship. Zwiększają one łączne inwestycje w łańcuchu dostaw do ponad 500 mln funtów. Jedną z wybranych firm jest gdańska MacTaggart Scott.

Budowa okrętów Typ 26 Global Combat Ship ruszy w przeciągu kilku tygodni w Glasgow. Największe z nowych kontraktów obejmują zamówienia na stal konstrukcyjną dla pierwszych trzech jednostek, pochodzącą z brytyjskich i europejskich stalowni firmy Dent Steel Services Ltd z siedzibą w brytyjskim Bradford, a także na elementy sonarów, mające kluczowe znaczenie dla zwalczania okrętów podwodnych. Sonary mają zostać wyprodukowane przez zakłady Thalesa w Cheadle i Tods Defense w Portland, w Wielkiej Brytanii.

Polska firma MacTaggart Scott otrzymała zlecenie na wyprodukowanie bocznych włazów do pokładu zadaniowego. Liczba zamówionych włazów ani czas realizacji zlecenia nie zostały podane przez strony umowy. 

Ogółem bezpośrednio z BAE Systems, w celu dostarczenia okrętów GCS, współpracują 34 firmy przemysłu morskiego, wiele innych kooperuje za pośrednictwem łańcucha dostaw.

Zgodnie z założeniami osiem okrętów Global Combat Ship ma zastąpić przestarzałe fregaty rakietowe typu 23. Zadania, jakim będą musiały sprostać nowe jednostki, to między innymi zapewnienie ochrony przed okrętami podwodnymi, które mogą zagrażać lotniskowcom typu Queen Elizabeth. Jednostki będą zdolne do prowadzenia działań bojowych oraz niesienia pomocy humanitarnej zarówno w grupie okrętów, jak i samodzielnie.

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (1)

  1. tryt

    Polska firma otrzymała kontrakt na budowę włazów? To chyba w tej najnowszej, unikalnej kosmicznej technologii niedostępnej dla innych. Smutne ale to odzwierciedla nasz poziom technologiczny :(

    1. szeliga

      Pozdrowienia dla polskiego przemysłu stoczniowego.

    2. CB

      O ile to jest w ogóle polska firma, bo mam niejakie wątpliwości. Nawet ciężko znaleźć coś takiego na terenie Gdańska.

Reklama