Siły zbrojne
Koniec testów amerykańskiego tankowca powietrznego
Pentagon otrzymał wyniki testów właśnie zakończonych prób nowego, amerykańskiego tankowca powietrznego Boeing KC-46A Pegasus. Ich akceptacja będzie jednoznaczna z zamówieniem od koncernu Boeing pierwszej partii dziewiętnastu samolotów i rozpoczęciem realizacji wielomiliardowego kontraktu.
Przed pierwszym kontraktem „produkcyjnym” przeprowadzono w sumie sześć prób. W ostatniej, którą zorganizowano 15 lipca br. zatankowano z powodzeniem w powietrzu samolot wsparcia bezpośredniego A-10 Thunderbolt II. Poprzednio były to m.in. samoloty: C-17 Globemaster III, F-16 Fighting Falcon, F/A-18, AV-8B Harrier i KC-10 Extender.
Przypuszcza się, że kontrakt na budowę 19 tankowców Pegasus za około 4,9 miliarda dolarów ma zostać zawarty w sierpniu br. Program jest opóźniony w stosunku do pierwotnych planów - decyzja o rozpoczęciu fazy produkcyjnej (Milestone C) miała zapaść w czerwcu tego roku, a planowana jest na sierpień. Według komunikatu Boeing z maja pierwsze dostawy z tej partii przesunięto z marca na sierpień 2017 roku, a ostatnia maszyna ma być przekazana w styczniu 2018 roku.
Dostawa kilkunastu KC-46 to dopiero początek, ponieważ amerykańskie siły powietrzne zamierzają w sumie zamówić 179 takich samolotów. Mają one zastąpić tankowce KC-135 wykorzystywane w siłach powietrznych od lat pięćdziesiątych. Jak na razie nie ma informacji na temat kary dla producenta za opóźnienia w programie, jakie powstały w wyniku problemów z opracowaniem systemu podawania paliwa.
Mikrostan wojenny, Mad Max w Syrii - Defence24Week 102