Reklama

Siły zbrojne

USA zamawia pojazdy wielozadaniowe JLTV

Fot. Russell Gamche/Fort McCoy Multimedia VIsual Information Branch
Fot. Russell Gamche/Fort McCoy Multimedia VIsual Information Branch

Firma Oshkosh Defense, LLC, podała 1 lipca br., że Dowództwo Zamówień US Army (U.S. Army Contracting Command, Detroit Arsenal), złożyło zamówienie na 248 pojazdów JLTV (Joint Light Tactical Vehicle) wraz z pakietem zestawów części. Zamówienie to ma wartość 127 milionów dolarów i obejmuje pojazdy dla armii amerykańskiej (US Army), korpusu piechoty morskiej (USMC) oraz Departamentu Stanu (w tym przypadku zapewne chodzi o wozy przeznaczone dla zagranicznych odbiorców).

Od momentu pierwszego zmaówienia złożonego w 2015 roku Oshkosh dostarczył już 7500 pojazdów do US Army, USMC, US Air Force oraz US Navy. JLTV zostały też zamówione przez zagranicznych odbiorców, jak Litwa i Słowenia.

Producent przy okazji tego kontraktu podkreślił „elastyczność” konstrukcji, jej podatność na modyfikacje i łatwość integracji z różnego typu specjalistycznym wyposażeniem i uzbrojeniem. Wśród takich systemów zintegrowanych z sukcesem z JLTV wymienione zostały zdalnie sterowane stanowiska uzbrojenia różnych producentów wyposażone m.in. w 30-mm armatę automatyczną M230 i wyrzutnie ppk (Spike, FMG-148 Javelin) systemy przeciwlotnicze, systemy bezzałogowych statków powietrznych (UAV), wyrzutnie amunicji krążącej (Hero-120) oraz systemy antydronowe.

Reklama

Rok dronów, po co Apache, Ukraina i Syria - Defence24Week 104

Komentarze (6)

  1. Sidematic

    No i wiadomo. Porządny samochód opancerzony dla wojska kosztuje 2 mln pln ze wszystkimi pakietami i nie ma się co oszukiwać że będzie taniej. Skoro te nędzne resztki naszego przemysłu nie potrafią wyprodukować nic podobnego to z takim wydatkiem trzeba się liczyć.

    1. jm

      Mamy AMZ Żubr, powinniśmy kupować w PL zamiast ładować miliardy za granicę.

    2. Kapitan LWP

      Szybciej tur

  2. realista

    A po co takie samochody polskiej armii? W razie wojny i tak wojsko zabierze wszystkie samochody 4x4,a na koniec wszyscy co przeżyją będą na nogach uciekać przed karaluchami.

  3. Davien

    W czym taki JLTV jest lepszy na przykład od Stara 266, w którym utnie się ostatni (tylny) most? Z tą różnicą, że Star pojedzie nawet jeśli w baku będzie opałowy.

    1. fefe

      star nie spełnia norm spalin , gdy będzie spełniał to na opale ani na fryturze nie pojedziesz to raz a dwa star nie jest opancerzony ani nie spełnia wymagań odnośnie odporności na wybuchy min a po 3 jest nie ładny nie modny w kieszeni nie wygodny. Powinni kupić licencje i np w rosomaku klepać bo zdaje się że rosomak już się naprodukował i nie będą mieć co robić hsw będzie borsuka robić bumar leona pl a rosomak będzie stawał

  4. Murzynek Bambo

    Błaszczak mają mustanga Nie śpij

  5. Maro

    A my dalej szukamy ... rozwazamy... debatujemy ... juz po 7 latach ??? jestesmy w stanie wybrac auto terenowe !!!

  6. j23

    Brać 1200szt na wczoraj!!!!!! I dogadać się z PGZ w ramach ofesetu......

Reklama