Reklama

Wojsko, bezpieczeństwo, geopolityka, wojna na Ukrainie

Dzień Weterana: zobacz spoty kampanii społecznej. Defence24.pl patronem akcji

Rusza kampania społeczna „Szacunek i wsparcie”, nad którą Defence24.pl objął patronat medialny. Jej zwieńczeniem będą obchody Dnia Weterana na wrocławskim rynku.



„Cześć chłopaki, jestem Janusz i też byłem ranny”. Te słowa odmieniły życie Janusza Raczego, jednego z pierwszych, rannych w Iraku polskich żołnierzy. W stojącego na posterunku żołnierza wpadł rozpędzony autobus prowadzony przez rebelianta z grupy Muktady As-Sadra. Raczy w różnych szpitalach spędził wiele miesięcy, załamany tym, że nigdy nie wróci już do pełni zdrowia, myślał o samobójstwie. Nadzieję wróciła mu dopiero myśl o tym, że może pomagać innym, takim jak on. Dziś tak właśnie robi, działając w Stowarzyszeniu Rannych i Poszkodowanych na Misjach Poza Granicami Kraju, ze stuprocentowym uszczerbkiem na zdrowiu.

Janusz Raczy to jeden z bohaterów społecznej kampanii „Szacunek i wsparcie”, której zwieńczeniem będą obchody Dnia Weterana na wrocławskim rynku. Na kampanię składa się siedem spotów reklamowych, w których, o różnych problemach polskich weteranów opowiadają oni sami (ranni żołnierze, uczestnicy misji, kombatanci misji ONZ) i ich rodziny. To także plakaty w przestrzeni publicznej w najważniejszych ośrodkach miejskich i wojskowych w całej Polsce: bilboardy, citylight, na nośnikach AMS. Spoty kampanii od połowy maja emitowane będą na antenie TVP 1 a także przed seansami w kinach sieci Helios. Już trwają konkursy na najlepszą fotografię poświęconą działaniom na misjach poza granicami kraju, spotkania z weteranami i lekcje patriotyzmu w szkołach i placówkach wychowawczo- oświatowych. W kampanię zaangażowali się m.in. ludzie, na co dzień nie związani bezpośrednio z wojskiem, po prostu ci, którzy uznali, że weteranom także w Polsce, należy się „szacunek i wsparcie”.

Organizatorzy chcą pokazać społeczeństwu, że to licząca dziesiątki tysięcy żołnierzy, cywilów i ich rodzin grupa społeczna, która nie chce słyszeć od innych głosów politowania i współczucia, ale szacunku dla swojej pracy – służby, wykonywanej w imieniu Polski poza granicami kraju.

Kampanię wspierają m.in. Prezydent RP Bronisław Komorowski, Ministerstwo Obrony Narodowej, Wojsko Polskie, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, Grupa Bumar, Gazeta Wyborcza, a także firmy i osoby prywatne. Głównym organizatorem jej i obchodów Dnia Weterana jest Komitet Organizacyjny, w którego skład wchodzą m.in. przedstawiciele Stowarzyszenia Rannych i poszkodowanych na Misjach Poza Granicami Kraju oraz Stowarzyszenia Kombatantów Misji Pokojowych ONZ.

http://youtu.be/fT26VhPQATA

http://youtu.be/NCDprTihQSI

 
Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze

    Reklama