Bradleye do modernizacji

28 czerwca 2020, 09:05
M2A4
Fot. BAE Systems

Jak poinformował Departament Obrony USA, spółka BAE Systems otrzymała kolejny kontrakt na modernizację bojowych wozów piechoty M2 Bradley do standardu M2A4 Bradley. Tym razem prace, o łącznej wartości prawie 267 mln USD, mają dotyczyć 159 egzemplarzy wspomnianych wozów i zostać zakończone do 31 marca 2023 roku.

W najnowszej, zmodernizowanej wersji M2A4 Bradley główny nacisk położono na zwiększenie świadomości sytuacyjnej poprzez montaż nowych systemów optoelektronicznych i przyrządów obserwacyjnych poszczególnych członków załogi. Jak również zwiększenie mobilności i dzielności terenowej, poprzez modernizację układu napędowego i zwiększenie mocy silnika oraz montażu pomocniczej jednostki napędowej (APU). Zauważalne jest również zwiększenie ogólnych zdolności bojowych wozu poprzez instalacje udoskonalonego, zintegrowanego systemu zarządzania polem walki Force XXI Battle Command Bridge and Below (FBCB2).

Program modernizacji bojowych wozów piechoty M2 Bradley jest jednym z najważniejszych programów modernizacji technicznej armii amerykańskiej. Mimo, że obecnie używana dotąd wersja M2A3 Bradley, nadal spełnia wymagania współczesnego pola walki, to modernizacja do standardu M2A4 Bradley ma na celu podtrzymanie tego poziomu do czasu wprowadzenia docelowego następcy w ramach programu Optionally-Manned Fighting Vehicle (OMFV). Tym bardziej, że w służbie są również starsze M2A2 ODS-SA i najprawdopodobniej to one zostaną ulepszone do nowego standardu.

Na początku czerwca br. oficjalnie rozpoczęło się drugie podejście U.S. Army do programu OMFV, tuż po tym jak kilka miesięcy temu anulowano jego pierwszą edycję. W ostatnim czasie spółka joint venture Raytheon Rheinmetall Land Systems (RRLS) poinformowała, że ponownie wystartuje w programie OMFV, ze specjalnie zmodyfikowaną pod amerykańskie wymagania wersją bojowego wozu piechoty KF41 Lynx.

Równolegle spółka General Dynamics Land Systems po raz kolejny zaprezentowała publicznie demonstrator technologii bojowego wozu piechoty Griffin III. W 2023 roku planowane jest wyłonienie następcy Bradleya, a następnie w 2025 roku ma być gotowy jego docelowy prototyp, po czym po zakończeniu testów i rozpoczęciu produkcji seryjnej mają trafić do służby liniowej, począwszy od 2028 roku.

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 12
Reklama
Zachariasz
poniedziałek, 29 czerwca 2020, 16:18

Remontuja ZŁOM jak my bwp Hahahaha

plush79
poniedziałek, 29 czerwca 2020, 09:22

A ja myślę że będzie Borsuk i dobrze oraz X bradleya zanim rozkminia cięższa wersję Borsuka

Terytorials
poniedziałek, 29 czerwca 2020, 00:09

Mogę założyć sie z każdym, o każde pieniadze, ze nasza armia dostanie/kupi Bradleye i Abramsy. Nie bedzie zadnych Borsukow, zadnych czolgow z Korei. Nastawiamy sie na pomoc ze strony USA i od nich bedzie sprzet. To nawet ma sens.

Bystry z Opola
poniedziałek, 29 czerwca 2020, 16:41

Kolega ma rację To JUŻ dokładnie WIDAĆ te NIEMOC

Ryszard 56
niedziela, 28 czerwca 2020, 19:24

A co z Andersem?

BUBA
niedziela, 28 czerwca 2020, 16:34

Borsuk odszedl w sina dal, to kiedy Bradleye trafia do WP

plush79
poniedziałek, 29 czerwca 2020, 13:48

Ano właśnie nie odszedł. Skończcie już z tymi Bradleyami.

Tani
niedziela, 28 czerwca 2020, 19:18

Chyba nigdy, bo nie plywa. To go dyskwalifikuje do naszego klimatu.

R
poniedziałek, 29 czerwca 2020, 10:45

A co to "nasz klimat" Bradley opracowywany lata 60/70 jak myslisz gdzie mial glownie walczyc? Jakos Amerykanom nie przeszkadzalo, ze nie bedzie samodzielnie przeprawiac sie przez Europejskie rzeki, chociaz poczatkowo dzieki specjalnie rozkladanej kurtynie mog plywac.

ale jaja
niedziela, 28 czerwca 2020, 16:07

Pudrowanie starego trupa.

Fgggg
poniedziałek, 29 czerwca 2020, 12:35

Lepszy taki trup niż pudrowany trup kukiełki BWP-1 wsjegda żywoj

pomz
poniedziałek, 29 czerwca 2020, 11:17

Przynajmniej ma ppk...

Tweets Defence24