Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

800 miejsc pracy przy serwisowaniu silników. Nowa inwestycja w Polsce

Silnik PW1000G pod Bombardierem CS100, Fot. Delta News Hub, Wikipedia, CC BY 2.0
Silnik PW1000G pod Bombardierem CS100, Fot. Delta News Hub, Wikipedia, CC BY 2.0

Niemiecka spółka joint venture EME Aero, którą stworzyły przedsiębiorstwa MTU Aero Engines oraz Lufthansa Technik planuje budowę zakładu serwisującego silniki lotnicze w Polsce. Inwestycja ma zapewnić prace dla ok. 800 osób.

W nowym zakładzie, który powstanie najprawdopodobniej na terenie Doliny Lotniczej serwisowane mają być silniki odrzutowe Pratt & Whitney PW1000G napędzające samoloty pasażerskie z rodziny Airbus A320neo, Bombardier CSeries, Mitsubishi MRJ czy Embraer E-Jet E2. W sumie polski zakład, który ma zostać uruchomiony w 2020 roku ma obsługiwać ok. 400 lotniczych jednostek napędowych rocznie. Głównym zadaniem Engine Maintenance Europe Aero (EME Aero) ma być konserwacja, naprawa i remonty silników. Decyzja o dokładnej lokalizacji zakładu ma zostać podjęta jeszcze w tym roku. 

Spółka joint venture EME Aero powstała 5 grudnia 2017 roku. Po 50% udziałów w nowym przedsiębiorstwie posiadają producent silników dla lotnictwa cywilnego i wojskowego MTU Aero Engines oraz Lufthansa Technik. W sumie obie firmy planują zainwestować w nową spółkę kwotę 150 mln Euro do 2020 roku. 

Zarówno MTU Aero Engines, jak i Lufthansa Technik działają już na terenie Polski. Ta pierwsza firma od 2009 roku ma swoje zakłady w Rzeszowie. Obecnie montowane są tam łopatki turbinowe dla silników PW1000G. Firma zatrudnia w Polsce ok. 400 osób. Lufthansa Technik we wrześniu 2017 roku położyła w Środzie Śląskiej kamień węgielny pod budowę - wspólnie z producentem silników GE Aviation w ramach spółki joint venture - zakładów, które będą dokonywać przeglądy remonty silników GEnx-2B, a w dalszej przyszłości również GE9X napędzających szerokokadłubowe samoloty pasażerskie Boeinga: 747-8, 787 (GEnx-2B) i 777X (GE9X). 

 

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (5)

  1. Rysiu

    EME AERO --> KRS 0000709341 Tajęcina pod Rzeszowem, Gratulacje dla Podkarpacia z kolejnej wielkiej inwestycji lotniczej.

    1. Jansen

      Dlatego na Kremlu wzmacnianie obrony neutralnego kraju, który od bardzo, bardzo dawna nie wykazał najmniejszej agresji w stosunku do innych państw jest oburzające. Zwłaszcza, że utrudnia kremlowskie koncepcje imperialne na tamtym kierunku.

  2. Mam pytanie

    Czemu Niemcy nie rozwijają tego typu inwestycji u siebie ? Jak by nie było szkolą kadry i techników którzy w w razie wojny będą naprawiać nie ich maszyny ? hmm Dla nas to dobrze i jestem za tym!

    1. Realista

      Dlatego nie rozwijają tego u siebie bo tylko tutaj mają tanich wyrobniķów pracujących za 2100 zł na rękę.

  3. Tom

    Czy wiadomo gdzie powstanie inwestycja EME Aero?

  4. Szyszka

    Super info.Trochę nam do kultury technicznej Niemców brakuje ale każda Tego typu informacja cieszy.

    1. .

      Z tą kulturą ,to ostrożnie ...bardziej trzymanie dostępu do zdobytej technologii

    2. Jaco, ale ten inny

      Racja! Dodam jeszcze, że zdjęcia dobierane przez D24 są bardzo ładne. Jako amator fotograf to powiem, że mię aż skręca z zazdrości ;-) Brawa dla ludzi odpowiedzialnych za szatę graficzną na tej stronie.

    3. Jan

      Szczególna kultura w fałszowaniu wyników emisji spalin w VW.

  5. warm

    Oczywiście kolejny zakład na Śląsku. A może tak w końcu coś wybudujcie w okolicach Elbląga np.? Na Warmii i Mazurach najwyższe bezrobocie w kraju!

    1. Kris

      Dolina lotnicza to podkarpackie,najblizszedwa lata inwestycje gospodarcze majaisc na wschod Polski.

    2. Wojtek

      A kadrę techniczną/zarządzającą to gdzie oni znajdą na Warmii i Mazurach? Ludzi ze smażalni ryb będą werbować? Dostępność pracowników o określonych kwalifikacjach to bardzo duży problem branż technicznych.

Reklama