O ile pewne opróżnienia w budowie prototypu powstałe w wyniku szkód wyrządzonych w stoczni przez dwie powodzie błotne z 2009 r. były zrozumiałe, to w przypadku ostatniej jednostki, która po ukończeniu przez kilkanaście miesięcy stała przy stoczniowym nabrzeżu, nie jest to już tak oczywiste. Być może wystąpiły kłopoty z funkcjonowaniem mechanizmów okrętowych lub systemów walki, które mogły spowodować brak zgody Finów na odbiór okrętu.
W każdym razie problemy te zostały przezwyciężone, a sam niszczyciel min zostanie przetransportowany do Finlandii w grudniu br. na pokładzie statku do transportu ładunków wielkogabarytowych.
Pełna wyporność niszczyciela min typu „Katanpää” to 697 t. Jego wymiary to: 52,45x9,87x3,15 (2,85 kadłub) m, prędkość – ponad 13 w., a zasięg – 1500 Mm/12 w. Jego napęd stanowią 2 silniki wysokoprężne MTU 8V396 TE74 o mocy 1000 kW każdy, 2 pędniki cykloidalne Voith Schneider 18 GH/135PP (pięciopłatowe), 2 stery strumieniowe jednokierunkowe Schottel, system sterowania siłownią i urządzeniami okrętowymi MTU MCS‑5. Uzbrojenie jednostki stanowi 1 x I Bofors Mk 3 kal. 40 mm, 2 x I wkm kal. 12,7 mm, pojazdy przeciwminowe SeaFox, ładunki niszczące DAMDIC Mk 1. Niszczyciel pomieści załogę składającą się z 34 + 6 miejsc.
AN
katowice
W jakiej technologii został wykonany kadłub?
trycykl
Laminat poliestrowo-szklany.
gość
O jakież to "opróżnienie" chodzi?
Polanski
Fajna łódka. Tylko o 200 ton lżejsza od tych rakietowych niszczycieli z morza Kaspijskiego.