Wykonujemy symulatory na potrzeby Wojska Polskiego (…) OBRUM jest zaangażowany w produkcję symulatorów do programu modernizacji Leoparda 2A4 do wersji 2PL. Jest to nasza bardzo mocna gąłąź, w najbliższych latach chcemy ją rozbudowywać – powiedział w rozmowie z Defence24.pl TV Marek Grochowski, Prezes Zarządu Zakładów Mechanicznych Bumar-Łabędy S.A. i OBRUM Sp. z o.o.
OBRUM posiada trzy podstawowe produkty z oferty mostowej. Jest to most samochodowy MS-20, 20-metrowy, przystosowany do pokonywania większości przeszkód, które są na terenie Polski. 12 sztuk zostało już dostarczonych do Wojska Polskiego. (...) Jesteśmy przygotowani do produkcji kolejnych.
OBRUM prowadzi też prace nad 20-metrowym mostem bojowym na podwoziu gąsienicowym. „Dodatkowo kilka miesięcy temu zakończyliśmy prace nad mostem samochodowym, 40-metrowym” – podkreślił prezes Grochowski.
Sebas
OBRUM to jedna z najbardziej kompetentnych firm w Polsce. Niech skończą Geparda i zaczną produkcję seryjną. Zanim koncepcja nowego MBT się wykrystalizuje, będziemy mogli mieć kilkadziesiąt a docelowo że 200 szt. Gepardow. Nie zastąpią żadnego czołgu ale bataliony na Borsukach zyskalyby znaczne wsparcie artyleryjskie i ppanc. 120mm amo programowalne standardu NATO plus Falarick120.
Arek102
Czyli Panie @evo dopiero po 2035 roku mieli by się zająć produkcją nowego czołgu i to pod warunkiem iż uporali by się z Borsukiem w max 10 lat z produkcją wszystkich 5-6 rodzajów wozów. Poza tym do 2024 roku halę produkcyjną mają zajętą na Kraba. 10 lat w Polskich i nie tylko Polskich warunkach na produkcję nowego wozu jest nie realnym terminem. Potrzeba na to min 15, a w Polskich warunkach realnie 20 lat. Czyli dopiero po 2044 roku mogli by sie zająć produkcją nowego czołgu. Przypomnę jeszcze, że KTO Rosomak produkowany przez zakład z Siemionowic jest od ponad 15 lat i nadal nie ma 2 wozów specjalistycznych oraz prawie 350 szt wyprodukowanych jakie zamówiło WP. Bumar S.A. oraz Obrum z Gliwic zmodernizowały 233 wozy T72M1 do PT91. Zajęło im to 10 lat oraz 2 lata przygotowanie prototypu. W latach 1995-2002 wozy trafiały do WP. Więc jeśli miałby produkcją MBT zająć się PGZ, który niema żadnego doświadczenia w tej kwestii oczywiście poza remontami trakcji i napędów Leo 2A4 to nowy MBT- prototyp powstał by w PGZ dopiero w okolicach 2045 roku plus jeszcze 15-20 lat na produkcję. Czyli ostatni zamówiony MBT przez WP i wyprodukowany przez PGZ zjechał by z linii produkcyjnej w roku 2060-2065 i to pod warunkiem iż WP chciało by tyle czekać i nie zerwało by kontraktu co już robiło wielokrotnie - program Regina (Krab), głęboka modernizacja T72, korweta Gawron, itd.
evo
Obrum z Bumarem powinni się zająć właśnie takimi projektami. Nowe czołgi powinna produkować HSW po zakończeniu produkcji nowego BWP.